Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    45221246 Bygge- og anleggsarbeid i forbindelse med Undersjøisk tunnel

Viser 1-15 av 15 resultater

  1. Statens Vegvesen

    Markedsmøte for anskaffelse av E39 Rogfast Elektro og automasjon

    Statens Vegvesen planlegger anskaffelsen av elektro- og automasjonsarbeid for E39 Rogfast-prosjektet, som inkluderer en 2 x 26,7 km undersjøisk tunnel. Leverandører og entreprenører inviteres til å delta i et markedsmøte for å gi innspill og få informasjon om anskaffelsen, inkludert pumper og vifter. Dette prosjektet er en del av en større strategi for å styrke Vestlandets konkurranseevne og næringsvekst.

    NorgePlanlegging31. jan. 2025
    31. mai 2025(8 dager)
  2. Statens Vegvesen

    E39 Rogfast. Entreprise E02. Midtre del av Boknafjordtunnelen, komplettering Kvitsøytunnelen

    Statens Vegvesen trenger kompetanse innen bygging av tunnelanlegg for samferdsel, inkludert sprenging, bergsikring og berginjeksjon, for å levere entreprise E02, midtre del av Boknafjordtunnelen og komplettering av Kvitsøytunnelen. Et viktig formelt krav er at leverandøren må ha direkte erfaring med sentrale arbeider som nevnt ovenfor og ikke bare erfaring med å styre underentreprenører.

    NorgeKonkurranse21. juni 2023
    31. aug. 2023(Utgått)
  3. Statens Vegvesen

    E39 Rogfast. Entreprise E03 – Hovedtunneler, Harestad – entreprisegrense E03/E02

    Konkurransegrunnlaget gjelder entreprise E03 som omfatter hovedtunnelene, løp 11 og 12, fra dagsone på Harestad og nordover til entreprisegrense mellom E03 og E02. Rogfast erstatter ferjesambandet E39 Mortavika -Arsvågen og Mekjarvik – Kvitsøy. E39 Rogfast består av en 26,7km lang undersjøisk, toløps hovedtunnel med tverrsnitt 2 x T10,5 mellom Harestad i Randaberg kommune sør for Boknafjorden og Laupland i Bokn kommune nord for Boknafjorden. Der bygges ca. 1,4km motorvei med innsnevring og påkobling til eksisterende E39 sør for Knarholmen. Mellom Kvitsøy og hovedtunnelen skal bygges en 3,5km lang ett-løpstunnel med tverrsnitt T10,0 som kobles til hovedtunnelen i et toplanskryss i tunnel. På Kvitsøy skal det bygges totalt 2,0 km ny fylkesveg. Vi henviser også til nettside om Rogfast-prosjektet (https://www.vegvesen.no/Vegprosjekter/Europaveg/E39Rogfast/)

    NorgeResultat28. jan. 2023
  4. Statens Vegvesen

    E39 Rogfast. Entreprise E04 -Boknafjordtunnelen nord

    Konkurransen gjelder entreprise E04 som omfatter nordre del av Boknafjordtunnelen og er en del av E39 Rogfast-prosjektet. Rogfast erstatter ferjesambandet E39 Mortavika -Arsvågen og Mekjarvik – Kvitsøy. E39 Rogfast består av en 26,7 km lang undersjøisk toløps hovedtunnel med tverrsnitt 2 x T10,5 mellom Harestad i Randaberg kommune sør for Boknafjorden og Laupland i Bokn kommune nord for Boknafjorden. Der bygges 2,3 km motorvei med innsnevring og påkobling til eksisterende E39 ved Knarholmen. Mellom Kvitsøy og hovedtunnelen skal det bygges en 3,5 km lang ett-løpstunnel med tverrsnitt T10,0 som kobles til hovedtunnelen i et toplanskryss i tunnel. På Kvitsøy skal det bygges totalt 2,0 km ny fylkesveg.

    NorgeResultat13. des. 2022
  5. Statens Vegvesen

    E39 Rogfast. Entreprise E04 -Boknafjordtunnelen nord

    Konkurransen gjelder entreprise E04 som omfatter nordre del av Boknafjordtunnelen og er en del av E39 Rogfast-prosjektet. Rogfast erstatter ferjesambandet E39 Mortavika -Arsvågen og Mekjarvik – Kvitsøy. E39 Rogfast består av en 26,7 km lang undersjøisk toløps hovedtunnel med tverrsnitt 2 x T10,5 mellom Harestad i Randaberg kommune sør for Boknafjorden og Laupland i Bokn kommune nord for Boknafjorden. Der bygges 2,3 km motorvei med innsnevring og påkobling til eksisterende E39 ved Knarholmen. Mellom Kvitsøy og hovedtunnelen skal det bygges en 3,5 km lang ett-løpstunnel med tverrsnitt T10,0 som kobles til hovedtunnelen i et toplanskryss i tunnel. På Kvitsøy skal det bygges totalt 2,0 km ny fylkesveg.

    NorgeKonkurranse28. feb. 2022
    8. apr. 2022(Utgått)
  6. Statens Vegvesen

    E39 Rogfast. Entreprise E15 - Kvitsøytunnelen og fylkesveg

    Konkurransegrunnlaget gjelder entreprise E15 som omfatter Kvitsøytunnelen og ny fylkesveg 4692 på Kvitsøy. Dette er en liten del av E39 Rogfast-prosjektet som er nærmere beskrevet under. Rogfast erstatter ferjesambandet E39 Mortavika -Arsvågen og Mekjarvik – Kvitsøy. E39 Rogfast består av en 26,7 km lang undersjøisk toløps hovedtunnel med tverrsnitt 2 x T10,5 mellom Harestad i Randaberg kommune sør for Boknafjorden og Laupland i Bokn kommune nord for Boknafjorden. Der bygges 2,3 km motorvei med innsnevring og påkobling til eksisterende E39 ved Knarholmen. Mellom Kvitsøy og hovedtunnelen skal bygges en 3,5 km lang ett-løpstunnel med tverrsnitt T10,0 som kobles til hovedtunnelen i et toplanskryss i tunnel. På Kvitsøy skal det bygges totalt 2,0 km ny fylkesveg. Vi henviser også til nettside om Rogfast-prosjektet (www.vegvesen.no/Vegprosjekter/Europaveg/E39Rogfast).

    NorgeResultat13. okt. 2021
  7. Statens Vegvesen

    E39 Rogfast. Entreprise E15 - Kvitsøytunnelen og fylkesveg

    Konkurransegrunnlaget gjelder entreprise E15 som omfatter Kvitsøytunnelen og ny fylkesveg 4692 på Kvitsøy. Dette er en liten del av E39 Rogfast-prosjektet som er nærmere beskrevet under. Rogfast erstatter ferjesambandet E39 Mortavika -Arsvågen og Mekjarvik – Kvitsøy. E39 Rogfast består av en 26,7 km lang undersjøisk toløps hovedtunnel med tverrsnitt 2 x T10,5 mellom Harestad i Randaberg kommune sør for Boknafjorden og Laupland i Bokn kommune nord for Boknafjorden. Der bygges 2,3 km motorvei med innsnevring og påkobling til eksisterende E39 ved Knarholmen. Mellom Kvitsøy og hovedtunnelen skal bygges en 3,5 km lang ett-løpstunnel med tverrsnitt T10,0 som kobles til hovedtunnelen i et toplanskryss i tunnel. På Kvitsøy skal det bygges totalt 2,0 km ny fylkesveg. Vi henviser også til nettside om Rogfast-prosjektet (www.vegvesen.no/Vegprosjekter/Europaveg/E39Rogfast).

    NorgeKonkurranse8. jan. 2021
    8. mars 2021(Utgått)
  8. Statens Vegvesen

    E39 Rogfast - Digitalt informasjonsmøte - E15 Kvitsøytunnelen og fylkesveg

    Det vil nå bli gitt klarsignal til videre utbygging av E 39 Rogfast i Rogaland fylke. Prosjektet startet opprinnelig opp i jan. 2018, men ble stoppet fordi vi måtte til Stortinget for å få aksept for en ny finansieringsplan for prosjektet. Den blir nå godkjent, og vi planlegger oppstart av de neste kontraktene i 2021. Statens vegvesen v/ utbyggingsdivisjonen inviterer nå til møte med informasjon om kommende entrepriser for E 39 Rogfast.

    NorgePlanlegging8. des. 2020
    7. des. 2020(Utgått)
  9. Statens Vegvesen

    E39 Romsdalsfjorden - kjøp av refraksjonsseismiske undersøkelser i sjø og på land

    Romsdalsfjordkryssingen, eller Møre-aksen som det het først, er et prosjekt som ønsker å knytte de tre største byene i Møre og Romsdal sammen med en fergefri forbindelse. Prosjektet er senere blitt en del av den fergefrie kyststamvegen mellom Kristiansand og Trondheim Leveransen omfatter innhenting av geofysiske data ved hjelp av refraksjonsseismikk både på sjø og land. Oppdraget består i: • Refraksjonsseismikk sjø: ca. 9200 m. • Refraksjonsseismikk land: ca. 500 m. For å få best mulig oversikt over grunnforholdene for den undersjøisketunnelen ønsker Statens vegvesen Region Midt å få utført supplerende refraksjonsseismikk både på sjø og land. Det er tidligere utført refraksjonsseismikk langs tunneltraseen i flere runder. Denne runden er i forbindelse med detaljplanleggingen og er stort sett for å få parallelle linjer til det som er utført tidligere.

    NorgeResultat6. nov. 2019
  10. Statens Vegvesen

    E39 Romsdalsfjorden - kjøp av refraksjonsseismiske undersøkelser i sjø og på land

    Romsdalsfjordkryssingen, eller Møre-aksen som det het først, er et prosjekt som ønsker å knytte de tre største byene i Møre og Romsdal sammen med en fergefri forbindelse. Prosjektet er senere blitt en del av den fergefrie kyststamvegen mellom Kristiansand og Trondheim Leveransen omfatter innhenting av geofysiske data ved hjelp av refraksjonsseismikk både på sjø og land. Oppdraget består i: • Refraksjonsseismikk sjø: ca. 9200 m. • Refraksjonsseismikk land: ca. 500 m. For å få best mulig oversikt over grunnforholdene for den undersjøisketunnelen ønsker Statens vegvesen Region Midt å få utført supplerende refraksjonsseismikk både på sjø og land. Det er tidligere utført refraksjonsseismikk langs tunneltraseen i flere runder. Denne runden er i forbindelse med detaljplanleggingen og er stort sett for å få parallelle linjer til det som er utført tidligere.

    NorgeKonkurranse18. juli 2019
    30. aug. 2019(Utgått)
  11. Statens Vegvesen

    E39 Rogfast - E13 Sidetunnel Arsvågen

    E13 omfatter prosjektering og bygging av sidetunnel i form av 2 løp a 1980m. Det skal bygges 1 løp a 76 m2 og 1 løp på ca 45 m2. Sidetunnelen skal benyttes til massetransport under bygging av E04, og i driftsfasen benyttes som ventilasjonstunnel. Hovedmengden av steinmasser fra bygging av E13 skal fraktes til mellomlager ved Knarholmen. E13 omfatter også opprustning av Arsvegen, prosjektering og etablering av pumpeledning, VA grøft og fremføring av rørtrase for høyspentkabler i Arsvegen. Etablering av riggområde på Laupland, samt masseutskiftning av anvist område på Laupland.

    NorgeResultat7. des. 2017
  12. Statens Vegvesen

    E39 Rogfast - Markedsundersøkelse Elektro/SRO entreprise

    For Rogfast, bestående av ca. 60 km tunneler og ca. 4 km med veier i dagen, stipuleres kostnadene for elektro- /SRO- entrepriser og elektrorelaterte entrepriser til 800-900 millioner kroner. Elektro- /SRO- entreprisen for Rogfast vil derfor være større enn tidligere vei-relaterte elektro- / SROentrepriser. Formålet for markedsundersøkelsen er å avklare hvilke entreprise- og leveransekontrakter som de elektriske- og SRO-entreprisene skal deles opp i for Rogfast prosjektet. Alle opplysninger gitt i markedsundersøkelsen vil bli konfidensielt behandlet. Dersom noen av resultatene blir offentligjort vil data bli anonymisert. Undersøkelsen vil gi en enkel oversikt over prosjektets omfang og fremdrift.

    NorgePlanlegging7. nov. 2017
    6. nov. 2017(Utgått)
  13. Statens Vegvesen

    Kjøp av utstyr og programvare for seismiske undersøkelser i tunnel for prosjekt E39 Rogfast

    E39 Rogfast er en undersjøisk tunnel mellom Randaberg og Bokn med arm opp til Kvitsøy i Rogaland.Oppdragsgiver ønsker tilbud på levering av utstyr og programvare for seismiske undersøkelser i tunnel. Inkludert i leveransen skal også være opplæring av personell fra oppdragsgiver før oppstart samt teknisk støtte ved behov underveis i prosjektet.

    NorgeKonkurranse29. mai 2017
    7. juli 2017(Utgått)