Cobrief Logo

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Diverse konstruksjonsmateriell

Bergen Kommune trenger en rammeavtale for levering av glass og glassarbeider over 4 år, med en estimert årlig verdi på 3,5-4,5 millioner kroner og en maksimal totalverdi på 18 millioner kroner. Avtalen dekker bydeler Fana, Ytrebygda, Laksevåg og Fyllingsdalen, og omfatter reparasjoner, fjerning av knust glass, solskjerming, og utskifting av dører og vinduer. Leverandører må ha et kvalitetsstyringssystem, miljøledelsessystem, og minimum tre referanseoppdrag, hvorav to på vernede bygg. Tildelingskriteriene er pris (60%) og kvalitet (40%). Leverandører må disponere over minst 5 fagarbeidere med relevant kompetanse.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Etat for bygg og eiendom (EBE) forvalter ca. 1,2 millioner kvm bygningsmasse, og har som oppgave å dekke Bergen kommunes behov for lokaler. Den totale eiendomsmassen fordeler seg på 8 bydeler. Hovedtyngden av eiendomsmassen består av ca. 100 skoler og 60 barnehager. I tillegg kommer sykehjem, administrasjonsbygg, parkeringsanlegg, tilfluktsrom, brannstasjoner og idrettsanlegg.Hovedtrekkene i prosedyrenFor å dekke kommunens behov for løpende vedlikehold og drift av eiendomsmassen som forvaltes av bådeEtat for bygg og eiendom (EBE) og Etat for boligforvaltning (EBF), har Bergen kommune ved EBE til hensikt å inngå en rammeavtale for delområde 2 for levering av glass og glassarbeider til både EBE og EBF. Bergen kommune ved EBE har allerede inngått rammeavtale for delområde 1 for levering av glass og glassarbeider. Delområde 2 omfatter følgende bydeler: Fana, Ytrebygda, Laksevåg og Fyllingsdalen. Avtalen for delområde 2 har en kontraktsverdi på ca. 3,5 – 4,5 MNOK per år (ekskl. mva.) og totalt 14-18MNOK (ekskl. mva.) i hele kontraktsperioden. Merk at estimert volum likevel kan variere grunnet uforutsette behov som kan oppstå gjennom avtaleperioden. Oppdragsgiver åpner for at dagens leverandør på rammeavtale for glass og glassarbeider på delkontrakt 1, kan levere tilbud i denne konkurransen. Rammeavtalene skal dekke oppdragsgivers behov for å få utført glassarbeider og kjøp av glass. Dette gjelder i hovedsak: Reparasjoner etter knusing og hærverk i kommunale bygg Fjerning og bortkjøring av knust glass og skadet materiell og sikringsarbeid etter fjerning av knust glass. Levering, montering og reparasjoner av solskjerming i alle former, som eksempelvis glass med solskjerming, markiser, screens og baldakinglass. Alt nødvendig materiell og verktøy for å utføre arbeidet. Oppdrag innen glassarbeid, herunder utskifting av dører, vinduer, gelender og sperringer med mer. Alt nødvendig materiell og verktøy for montering, deponering av rivningsmateriell og sikringstiltak for eget personell og bygningens brukere. Listen over tjenester som rammeavtalen omfatter er ikke uttømmende. Øvrige tjenester som naturlig hører inn under fagområdene som denne rammeavtalen omfatter, vil kunne tilkomme dersom det i avtaleperioden oppstår behov for det. Rammeavtalen vil også kunne omfatte planlegging og prosjektering i tilknytning til oppdragene. Oppdragsgiver har inngått rammeavtale for tømrerarbeid som for enkelte oppdrag vil grense opp mot eller overlappe oppdrag på denne avtalen. Oppdragsgiver vil i slike tilfelle søke å benytte avtalene på en mest mulig hensiktsmessig måte for oppdragsgiver. Dersom det i forbindelse med tømrerarbeider, f.eks på fasader, samtidig er behov for å skifte ut vindu og dører (av ulike materialer, herunder også av aluminium) vil arbeidene, inkludert varer, kjøpes via tømreravtalen. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å velge å ikke benytte rammeavtalen for gjennomføring av større og eller komplekse prosjekter. Oppdragsgiver vil i disse tilfellene foreta særskilt kunngjøring på ordinær måte i henhold til den aktuelle lov og forskrift.

    Kontakt navn
    Judith Dybendal
    Kontakt telefon
    +47 05556
    Adresse
    Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN

Kvalifikasjonskrav

    Leverandør må ha økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Det er et krav at leverandør har minimum rating B (Lav risiko) i kredittforetaket Creditsafe.

    Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten.

    Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen.

    Leverandør skal være et lovlig registrert foretak.

    Leverandøren skal ha god og relevant erfaring. Erfaringen må omfatte oppdrag med arbeid på vernede/fredede bygg. Arbeidet kan være opparbeidet fra oppdrag på rammeavtaler, eller fra enkeltprosjekter. Dersom arbeidet er opparbeidet fra rammeavtaler, kan det beskrives ulike avrop på samme avtale, under en samlet referanse.

    Leverandøren må disponere over tilstrekkelig arbeidsstyrke til å håndtere kontraktsforpliktelsene. I perioder foregår flere oppdrag samtidig, i tillegg til at en del oppdrag i barnehager og skoler vil bli gjennomført i skoleferiene. Leverandør må derfor minimum disponere over 5 fagarbeidere med relevant kompetanse og utdanning (fagbrev innen glassarbeid), i tillegg til lærlinger.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Pris består av følgende priselementer, som blir lagt sammen til en evalueringssum: - Materiell priser, multiplisert med estimert antall kvadratmeter. - Timepriser personell og vakttillegg, multiplisert med et estimert antall. - Påslagsprosent på varer, estimert forbruk multiplisert med (1 + påslagsprosenten). Oppgitt forbruk/estimat er ikke er bindende for oppdragsgiver.

    Beskrivelse

    Under dette kriteriet vil oppdragsgiver foreta en skjønnsmessig vurdering av hvordan tilbyder best vil løse Oppdragsgivers behov i henhold til arbeidsoppgaven oppgitt i Vedlegg 1 - Caseoppgave. Tilbyders løsningsbeskrivelse bør være bygget på god innsikt som både beskriver utfordringene en kan møte, og den kunnskapen som tenkes brukt til å løse Oppdragsgivers problemstillinger. Se vedlegg 1 - Caseoppgave for oppgitte caseoppgaver under dette kriteriet. Dokumentasjonskrav: Leverandørens egen løsningsbeskrivelse på inntil 1000 ord totalt, som lastes opp sammen med tilbudet. Leverandørens løsningsbeskrivelse skal inneholde tiltak og rutiner som er konkrete og forpliktende. Dersom besvarelsen er lenger enn 1000 ord, vil oppdragsgiver kun se på de 1000 første ordene. Merk at det ikke vil bli evaluert på innhold i eventuelle lenker eller henvisninger til andre vedlegg, og heller ikke på bilder/bildedokumentasjon.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner