Konkurransen gjelder levering av elektronisk pasientjournalsystem (EPJ) til Ulvik herad og Eidfjord kommune. Dette innebærer en komplett løsning for pleie- og omsorgsektoren i de respektive kommunene og skal bidra til at den daglige driften fungerer så optimalt som mulig. Konkurransen omfatter ikke EPJ til primærhelsetjenesten, legevakt og korona test- og vaksinesenter. Løsningen leveres som en skyløsning, uten krav til lokalt installerte komponenter.
Oppdragsgivere er Ulvik herad og Eidfjord kommune.
Det er sterkt fokus på effektive arbeidsprosesser og kvalitet i leveransene i kommunen, og EPJ-løsningen skal understøtte nettopp dette. Systemet skal derfor ha en tett integrasjon mellom de administrative systemene og ikke minst fagsystemene i kommunen, slik at dobbeltregistreringer og unødvendige arbeidsprosesser forsvinner.
Anskaffelsens verdi anslås til: NOK 2.600.000,- eks. mva over 4 år og dermed over EØS terskelverdi. Volumet er et estimat og er ikke bindende for oppdragsgiver.
For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.
Et utkast til selve konkurransegrunnlaget er lagt ved dette kvalifiseringsgrunnlaget. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å foreta mindre, ikke vesentlige endringer i dette grunnlaget før leverandører inviteres til å gi tilbud.Hovedtrekkene i prosedyrenOm denne fasen (TRINN 1):
Konkurransen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) med tilhørende forskrift av 12. august 2016 nr. 974 (FOA), samt de bestemmelser som fremgår av dette konkurransegrunnlaget.
Konkurransen gjennomføres som Anskaffelsesprosedyre etter forskriftens Del I og III. Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte leverandører levere forespørsel om å delta i konkurransen. Leverandører som er kvalifisert, vil bli invitert til å gi tilbud.
Om den senere tilbudsfasen (TRINN 2):
Det vil kunne skje en første reduksjon av antall tilbud før forhandlingene på bakgrunn av de tildelingskriteriene som er oppgitt i 1.3 i trinn 2, med den vektingen som er oppgitt der. Det kan også bli gjennomført reduksjon av antall tilbud underveis i forhandlingene. Forhandlinger vil kun bli gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at tilbudene er mottatt, vurderer det som hensiktsmessig. Leverandøren må derfor levere inn sitt beste tilbud, og kan ikke forvente å bli invitert til forhandlinger. Det vil kunne forhandles om alle sider ved tilbudet og det vil bli ført referat fra forhandlingene. Revidert tilbud må inngis skriftlig.
Oppdragsgiver har satt av tid til forhandlinger fredag 13.06.2025. Tilbydere bes om å holde av dagen.
Oppdragsgiver viser til at unntakene etter forskriftens §13-2 a, c og d kommer til anvendelse for anskaffelsen
Anskaffelsen er kunngjort i DOFFIN- og TED- databasen.