Anbudsoversikt for Ev39 Kjørefeltsignal Byfjord og Mastarfjord tunnel

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Anleggs- og veibygging

Statens Vegvesen har inngått en avtale med Kraftmontasje AS for levering og montering av kjørefeltsignal, utskifting av flere eksisterende skilt, og montering av nye automasjonsskap i Byfjord- og Mastrafjordtunnelen på E39 i Rogaland. Avtalen har en total verdi på 55 millioner kroner. Det er stilt krav til at 90 % av personbilparken skal være utslippsfrie, og ISO 14001:2015 (miljø) er en del av kontraktens grunnlag. Miljøkravene er ivaretatt i spesielle kontraktsbestemmelser, og det er lagt vekt på å minimere klima- og miljøavtrykket gjennom krav til entreprenøren.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Kraftmontasje AS
Antall mottatte tilbud
0
Kontraktsverdi
55 000 000 kr

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Ev39 Kjørefeltsignal Byfjord og Mastarfjord tunnel
Lokasjon
Estimert verdi
55 000 000,00 kr
Tildelingskriterium 1

Anskaffelsen gjelder levering og montering av kjørefeltsignal, utskifting av flere eksisterende skilt osv. i tunnelene Byfjord og Mastrafjord. Prosjektnavn: E39 Køyrefeltsignal Rennfast. Ifølge FOA § 7-9 (4) kan tildelingskriterium etter FOA § 7-9 (2) og (3) erstattes med klima- og miljøkrav dersom det er klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt. Klima- og miljøbelastningen for denne anskaffelsen er i hovedsak knyttet til kjøretøy (både frakt av personell og ledebilkjøring) og liftbruk. På kjøretøy har vi et krav at all kjøring av personell i prosjektet og ledebil skal være elbiler. På lift har vi ikke mulighet til å ha el-lift pga. ikke lade muligheter i tunell samt det vil ta over en time å kjøre liftene ut for lading. I denne kontrakten er det stort sett kjøring (frakt personell og ledebil) som vil gi størst klimaavtrykk. Statens vegvesen stiller krav til at 90 % av personbilparken skal være utslippsfrie (el- eller hydrogenkjøretøy). Dette innebærer at entreprenørene i realiteten kun kan konkurrere på 10 % av bilparken, noe som utgjør så lite at det ikke vil påvirke utfallet av konkurransen. Punktet er ivaretatt i kap. C2 Spesielle kontraktsbestemmelser, punkt 34 Krav til kjøretøy. Samt at vi har i A3-Orientering, punkt 10 Spesielle forhold og C4, punkt 6.3 Krav til kjøretøy og maskiner. Dette står også i Miljørisken. Avfallshåndtering utgjør en svært liten del av kontrakten, og tilbudssummen. I realiteten vil beregning av påslag knyttet til avfallshåndtering ikke påvirke utfall av konkurransen. Dermed vil miljøavtrykket best minimeres gjennom at det stilles krav til entreprenør i kontrakten. Punktet er ivaretatt i Kap. C2 Spesielle kontraktsbestemmelser, punkt. 30.5 Avfallshåndtering. Vi har også ISO 14001:2015 (miljø) som ligger til grunn i vår kontrakt. Punktet er ivaretatt i Kap. C2 Spesielle kontraktsbestemmelser, punkt. 22 Kvalitetssikring. Dette er også et punkt vi har i D1-Beskrivelse (prisbærende), punkt 12.5 Miljøtiltak i byggefasen Ved å stille minimumskrav i kontrakten er vi i stor grad sikret en klima- og miljøeffekt og vi anser derfor klima- og miljøgevinsten i denne anskaffelsen bedre ivaretatt gjennom en slik kravstilling fremfor bruk av klima og miljø som tildelingskriterium.
Tildelingskriterium 2

Laveste pris

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner