Brief

Oppføring av bygninger

Statens Vegvesen trenger bygge- og anleggsvirksomhet for etablering av en ny kontroll- og vektstasjon langs E16 ved Furnestreet, ca. 12 km nordøst for Stanghelle, med en varighet på 20 måneder. Tildelingskriteriene er tilbudssum, organisering og tilbudt nøkkelpersonell (med fradrag på inntil 5 550 000 kroner), gjennomføring av oppdraget (med fradrag på inntil 8 500 000 kroner), og ivaretakelse av ytre miljø og reduksjon av klimagassutslipp (med fradrag på inntil 5 000 000 kroner). For nøkkelpersonell kreves CV med utdanning, år, stillingsbetegnelse, ansvarsområder og beskrivelse av tidligere oppdrag, samt minimum 3 relevante referanseprosjekter per nøkkelperson.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Kontrakten omfatter etablering av ny kontroll- og vektstasjon langs E16 ved Furnestreet, ca. 12 km nordøst for Stanghelle.Hovedtrekkene i prosedyrenÅpen tilbudskonkurranse, anskaffelsesforskriften §8-3. Under terskel, jf. anskaffelsesforskriften §5-3 (1).

    Kontakt navn
    Tatiana Maia Pinto Liknes
    Kontakt telefon
    +47 41521827
    Adresse
    Innspurten 11C, 0663 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Kvalifikasjonskravene for konkurransen er angitt i B2 punkt 2.2 til 2.5 nedenfor. Hvert enkelt kvalifikasjonskrav må være oppfylt for at leverandøren vil bli vurdert som kvalifisert. Leverandører som ikke tilfredsstiller kvalifikasjonskravene vil bli avvist, jf. § 9-5 (1) bokstav a).

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Entreprenørens tilbudssum. Kontrollregnet tilbudssum brukes som tilbudssum (K1) i beregningen av konkurransesum. Eventuelle avvik kan bli tillagt vekt ved evalueringen.

    Evalueringsmetode

    Følgende dokumentasjon skal leveres på følgende skjema i kapittel E2: 1. Beskrivelse med utfylte priser, jf. skjema E2 punkt1 jf. D1. 2. Prisskjema: Timepriser for mannskap og maskiner, jf. skjema E2 punkt 2. 3. Utfylt tilbudsskjema, jf. skjema E2 punkt 3.

    Beskrivelse

    Kvalitet på leverandørens organisering av prosjektet og tilbudt nøkkelpersonells kompetanse.

    Evalueringsmetode

    Besvarelsen av K2 kan gi et fradrag med inntil kr. 5 550 000 fra leverandørens tilbudssum ved beregning av tilbudets konkurransesum. Leverandørene honoreres bare for forhold som representerer en konkret og forpliktende merverdi i tilknytning til kontrakten. Et tilbud som ikke representerer noe merverdi for oppdragsgiver vil ikke bli gitt noe fradrag. Øvrige fradrag vil bli fastsatt med utgangspunkt i disse ytterpunktene. Dokumentasjonskrav: 1. En beskrivelse av leverandørens tilbudte prosjektorganisasjon for kontrakten, herunder organisasjonsplan og nøkkelpersoner. 2. En beskrivelse av hvordan planlagt organisering, bemanning og kapasitet sørger for effektiv styring og ledelse av kontraktsarbeidet, både for planlagte aktiviteter og uforutsette forhold. 3. CV på tilbudt nøkkelpersonell for prosjektet. Som nøkkelpersonell for dette prosjektet defineres: - Prosjektleder - Anleggsleder - Fagansvarlig elektro - HMS-ansvarlig på prosjektet For nøkkelpersonell gjelder minimumskrav til erfaring som angitt i kapittel C2 punkt 4. CV skal som minimum inneholde: - Utdanning, år, stillingsbetegnelse og ansvarsområder. - Beskrivelse av tidligere utførte oppdrag med angivelse av byggherre, størrelse, verdi, type/art og medarbeiderens rolle. For nøkkelpersonell skal det leveres referanseliste med minimum 3 relevante referanseprosjekter pr. nøkkelperson. Det skal oppgis kontaktopplysninger (e-post og telefon) på referansene. Byggherre forbeholder seg retten til å sjekke utvalgte referanser. Byggherre forplikter seg kun til å sjekke én referanse for hver nøkkelperson fra hver tilbyder. Leverandøren er ansvarlig for at oppgitte referansepersoner besvarer evt. henvendelse fra byggherre. Dersom oppgitte referanser ikke besvarer denne henvendelsen, purres en gang på e-post. Dersom svar ikke mottas innen 3 dager etter purring vektes ikke referansen i evalueringen.

    Beskrivelse

    Leverandørens plan for gjennomføring av oppdraget, herunder: 1. Hvordan entreprenør planlegger å gjennomføre oppdraget på en sikker og kvalitetsmessig måte. 2. Leverandørens konkrete tiltak som sikrer at utfordringer i prosjektet ivaretas på en god måte. 3. Kvalitet på fremdriftsplan og leverandørens konkrete tiltak for å redusere risiko for oversittelse av kontraktens delfrister og sluttfrist. 4. Leverandørens konkrete tiltak for å redusere risiko som gjelder sikkerhet, helse og arbeidsmiljø (SHA).

    Evalueringsmetode

    Besvarelsen av K3 kan gi et fradrag med inntil kr. 8 500 000 fra leverandørens tilbudssum ved beregning av tilbudets konkurransesum. Leverandørene honoreres bare for forhold som representerer en konkret og forpliktende merverdi i tilknytning til kontrakten. Et tilbud som ikke representerer noe merverdi for oppdragsgiver vil ikke bli gitt noe fradrag. Øvrige fradrag vil bli fastsatt med utgangspunkt i disse ytterpunktene. Dokumentasjonskrav: Redegjørelse for gjennomføring av oppdraget, herunder: 1. Beskrivelse av hvordan leverandøren planlegger å gjennomføre oppdraget på en sikker og kvalitetsmessig måte. Overordnet ressursplan med mannskap og maskiner som skal benyttes under gjennomføring av oppdraget. 2. Beskrivelse av konkrete tiltak som sikrer at utfordringer i prosjektet ivaretas på en god måte. Identifiserte utfordringer er etablering av mur tett ved sjø, fylling med lette masser, prosjektering og bygging av trafikktilsynsbygning og vekt, etablering av skredvoll, trafikkavvikling. Leverandøren skal beskrive utfordringer og hvordan disse vil bli håndtert. 3. Fremdriftsplan med angivelse av prosjektets enkelte faser, hovedaktiviteter (med kalenderdatoer for start og slutt), kontraktens frister, tidskritiske avhengigheter, kritisk linje og slakk. Fremdriftsplanen skal være utarbeidet i MS Project eller tilsvarende og skal leveres både i originalt filformat og som -pdf. Redegjørelse for konkrete tiltak for å redusere risikoen for at kontraktens frister oversittes, samt opplysning om. Redegjørelsen skal knyttes opp mot fremdriftsplanen. Det skal opplyses om hvilken arbeidstidsordning som skal benyttes, som grunnlag for vurdering av fremdriftsplanen. 4. Leverandørens konkrete tiltak for å redusere risiko som gjelder sikkerhet, helse og arbeidsmiljø (SHA).

    Beskrivelse

    Leverandørens ivaretakelse av ytre miljø på prosjektet, bl.a.: -massehåndtering -utslipp til vann og grunn -anleggsstøy og -støv - Materialvalg og avfallshåndtering, med fokus på gjenbruk og minimering Leverandørens reduksjon av klimagassutslipp

    Evalueringsmetode

    Besvarelsen av K4 vil kunne gi et fradrag med inntil kr. 5 000 000 fra leverandørens tilbudssum ved beregning av tilbudets konkurransesum. Klimagassutslipp tillegges noe høyere vekt ved evaluering av tilbudene under dette tildelingskriteriet. Leverandørene honoreres bare for forhold som representerer en konkret og forpliktende merverdi i tilknytning til kontrakten. Et tilbud som ikke representerer noe merverdi for byggherre vil ikke bli gitt noe fradrag. Øvrige fradrag vil bli fastsatt med utgangspunkt i disse ytterpunktene. Dokumentasjonskrav: - Identifikasjon av risikoforhold vedrørende ytre miljø, med hovedfokus på opplistede tema, og konkrete tiltak og plan for å redusere slik risiko. - Klimagassutslipp: - Forenklet klimagassbudsjett utformet i henhold til C2 punkt 32.5.3.1. - Klimagassreduserende tiltak utover klimagassbudsjett og en beskrivelse av hvordan tiltakene skal gjennomføres. Klimagassreduksjonen til hvert enkelt tiltak skal beregnes og vises i dokumentasjonen.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Fellesprosjektet Arna - Stanghelle E07 Furnestreet kontroll og vektplass
Varighet
20 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner