Drammen kommune skal gjennomføre flere flyttinger, og har behov for å anskaffe bistand til dette. Flyttingene vil være av kontormøbler og annet kontorutstyr fra og til bygg i Drammen. Det vil også være behov for prosjektlederbistand til planlegging og koordinering av flyttingene, herunder ha dialog med kontaktperson hos de kommunale enhetene som skal flytte.Hovedtrekkene i prosedyrenDe største flyttingen vil være:Kontorlokale i Øvre Strandgate 2 på ca. 1 300 kvm og kontorlokale i Grønland 53 på ca. 1 800 kvm. Lokalene skal tømmes:Flytting av alle kontormøbler og annet kontorutstyr til rådhuset/Engene 1, og til møbellager i Buskerudveien 17. Kontorlokale i Wergelandsgate 10Flytting av esker og annet kontorutstyr for ca. 90 ansatte, til rådhuset/Engene 1. Flytting av møbler, annet kontorutstyr og esker mellom etasjene på rådhuset, og til lager i Buskerudveien 17. Ca. 200 - 250 ansatte skal flytte arbeidssted internt på rådhuset, og esker og kontorutstyr tilhørende disse skal flyttes.
Det vil trolig også bli behov for enkelte flyttinger utover det som er skissert over.
Det er behov for oppstart av kontrakt snarlig. Tentativt vil oppstartmøte avholdes i begynnelsen av uke 25 med påfølgende flyttinger i ukene 26 og 27 (fase 1). Videre vil resterende oppdrag knytte seg til ukene 34, 35 og 36 (fase 2). Grunnet byggearbeid og andre aktiviteter kan det bli endringer i tidspunktene.
I fase 1 er det gjort et forarbeid med å skaffe oversikt over hva som skal fraktes hvor. Det er likevel behov for at alt merkes i henhold til leverandørens standard, se kravspesifikasjonen. I fase 2 er det ikke kartlagt ferdig, men dette arbeides det med.
Drammen rådhus har en noe spesiell utforming, så det må påregnes mye trappebæring. Bygget har heiser, men disse har begrenset størrelse og det er ulikt hvilke etasjer de går fra og til.