Anbudsoversikt for Hornnesheimen bokollektiv - branntekniske tiltak

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Brann- og sikkerhetstjenester

Evje og Hornnes Kommune trenger nødvendige branntekniske tiltak for Hornnesheimen bokollektiv, en døgnbemannet institusjon for personer med demens, som en totalentreprise med en maksimal totalverdi på 32 millioner kroner. Prosjektet inkluderer også tilleggsarbeider som utbytting av vinduer, nye utvendige dører, bytting av kledning, takrenner, terrassebord, og utvendig maling, samt en opsjon på sprosser i PVC-utførelse. Bygget, med et bruttoareal på ca. 1996 m², skal oppfylle krav til brannklasse 1 i henhold til gjeldende forskrifter. Arbeidet skal utføres i Agder, og tildelingskriteriet er 100% basert på pris. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av inntil 3 relevante oppdrag de siste 5 årene, spesielt arbeid med helserelaterte bygg.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Tittel
Hornnesheimen bokollektiv - branntekniske tiltak
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Jonas Leyre Amstrup
Kontakt telefon
+47 97512929
Kontakt e-post
jonas@odinprosjekt.no
Adresse
Kasernevegen 19, 4735 EVJE
Kategori (CPV)
Lokasjon
Estimert verdi
32 000 000,00 kr
Beskrivelse
Anskaffelsen gjelder nødvendige branntekniske tiltak for å sikre en tilfredsstillende brannsikkerhet i henhold til kravene i VTEK og VFOB. Arbeidet ønskes utført som en totalentreprise.
Hornnesheimen bokollektiv, en døgnbemannet institusjon for personer med demens, har åtte plasser med egne leiligheter og fellesarealer. Bygget, som har et samlet bruttoareal på ca. 1996 m², er oppført i mur og betong i kjeller og deler av 1. etasje, mens øvrige konstruksjoner er i tre. Bygget er plassert i risikoklasse 6 (pleieinstitusjon) og risikoklasse 2 (kjeller og personaldel i 2. etasje), og skal oppfylle krav til brannklasse 1.
Brannsikkerheten er vurdert i forhold til gjeldende forskrifter (FOB, TEK og VTEK), og tiltakene skal utføres i henhold til disse reglene.
Anskaffelsen gjelder også tilleggsarbeid som skal utføres utover den branntekniske beskrivelsen, samt opsjon på sprosser på alle vinduer i PVC-utførelse. Tilleggsarbeider omfatter:
• Utbytting av vinduer
• Nye utvendige dører
• Bytting av kledning
• Bytting av takrenner
• Bytte ut terrassebord på eksisterende rullestolrampe
• Nytt borddekke på betongterrasse
• Utvendig maling
Alt arbeid som er beskrevet i konkurransegrunnlaget skal være fullført senest 31. august 2025.
Se også bilag 1 Brannteknisk beskrivelse, bilag 1.1 oppdragsgivers kravspesifikasjon for nærmere beskrivelse av utførelsen, bilag 1.2 – 1.5 som viser plantegninger og fasade, samt bilag 1.6 som gir beskrivelse av tilleggsarbeid og opsjon.
Hovedtrekk i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) FOR 2016-08-12-974, del I og del II. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen tilbudskonkurranse jfr. FOA § 8-3. Denne prosedyren gir alle interesserte tilbydere mulighet til å levere tilbud.
Oppdragsgiver planlegger ikke å gjennomføre dialog gjennom forhandlinger, men forbeholder seg retten til å gjøre det dersom oppdragsgiver finner dette hensiktsmessig. Forhandlinger kan være med en eller flere av leverandørene som inngir tilbud i konkurransen. Forhandlingene vil kunne gjelde alle sider av tilbudene. Utvelgelsen av hvem det vil forhandles med vil bli foretatt etter en vurdering av tildelingskriteriene. Dersom det gjennomføres forhandlinger, er det ønskelig å gjøre dette med færrest mulig tilbydere.
Tildelingskriterium 1
Pris
Kvalifikasjonskrav 1
Leverandør skal ha tilstrekkelig økonomisk kapasitet til å oppfylle kontrakten
• Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet.
Kvalifikasjonskrav 2
Forpliktelseserklæring
Gjelder kun de kvalifikasjonskravene som tilbyder støtter seg på underleverandør for å oppfylle – herunder økonomisk og finansiell stilling eller teknisk og faglig kvalifikasjoner
Kvalifikasjonskrav 3
Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 4
Leverandøren skal ha erfaring fra oppdrag av tilsvarende eller mer kompleks art og omfang.
Beskrivelse av leverandørens inntil 3 mest relevante oppdrag i løpet av de siste 5 årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) samt en kort beskrivelse av leveransen. Benytt vedlegg 5. Arbeid med helserelaterte bygg vurderes som relevant. Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    14. feb. 2025, 15:12

  2. Frist for spørsmål

    6. mars 2025, 11:00

  3. Åpningsdato

    13. mars 2025, 11:00

  4. Frist for innlevering

    13. mars 2025, 11:00

  5. Vedståelsesfrist

    22 døgn

    13. juni 2025, 10:00

Se aktive konkurranser som ligner