Rammeavtale for kontormøbler.Avtalen omfatter kjøp nye møbler, kjøp av brukte møbler, reparasjon, redesign, møbelkartlegging og lagerplass for møbler.Avtalen skal ha en bærekraftig profil med fokus på sirkulært design. Dette gjenspeiles både i minimumskravene og tildelingskriteriene. Bergen kommune skal i løpet av avtaleperioden øke andelen brukte møbler, og i henhold til Grønn virksomhet for Bergen kommune er det satt et mål om å redusere innkjøp av nye møbler med minst 50% innen 2030.Alle nye møbler som tilbys skal være tilpasset offentlig bruk, og ha en forventet levetid på 15-20 år.Ombruksavdelingen til Bergen kommune har egen avtale som skal benyttes til reparasjon og redesign av møbler ombruksavdelingen er ansvarlig for. Utover dette vil Oppdragsgiver benytte tjenestene fra leverandør.Oppdragsgiver har avtaler for helsemøbler, skolemøbler og barnehagemøbler. Det skal likevel leveres kontormøbler til skoler, barnehager og institusjoner på avtalen for kontormøbler.Hovedtrekkene i prosedyrenBergen kommune inngår rammeavtalen sammen med følgende samarbeidsparter:Alver kommune, Askøy kommune, Austevoll kommune, Austrheim kommune, Bjørnafjorden kommune (Oseana kunst og kultursenter KF og Os Idrettspark KF), Kvam Herad, Masfjorden kommune, Modalen kommune, Osterøy kommune, Samnanger kommune, Vaksdal kommune, Voss herad, Øygarden kommune, Ullensvang kommune (kun kjøp av brukte møbler og redesign), Betanien rehabilitering og sykehjem, Omsorgssenteret Bergens Indremisjon, Stiftelsen Metodisthjemmet Bergen, Stiftelsen St. Johanneshjemmet, Bergen Kirkelige Fellesråd,