Anbudsoversikt for Kompetanse for videreutvikling og forvaltning av Dynamics 365 (Kvalifikasjonsfase)
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Programvare - Data og analyse
BKK AS trenger kompetanse for videreutvikling og forvaltning av Dynamics 365 over en avtaleperiode på 6 år. Avtalen har som formål å dekke kompetanse og kapasitet til produktbasert digital utvikling samt rådgivning inn i etablerte team hos BKK, med fokus på feltoptimalisering. Leverandøren skal kunne opptre som partner for å bidra til at BKK når sine målsetninger, og det kreves at partneren bygger og opprettholder nødvendig kompetanse. Tildelingskriteriene er tilbudte ressurser (40%), oppdragsforståelse (30%), og kostnad (30%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentert kvalitets- og miljøledelsessystem, hvor ISO 9001 og ISO 14001 sertifiseringer kan benyttes som dokumentasjon, samt relevant erfaring fra minimum 1 og maksimum 3 lignende leveranser de siste 3 årene.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
BKK er i gang med å etablere nye forretningsplattformer og har valgt Dynamics 365 som kjerne for håndtering av prosjekter, saker og arbeid i felt (feltoptimalisering). Det er etablert en MVP av løsningen. Formålet med anskaffelsen er å etablere avtale med en leverandør som skal bidra til å dekke kompetanse og kapasitet til produktbasert digital utvikling samt rådgivning inn i etablerte team hos BKK. Det forventes også at valgt leverandør vil kunne opptre som partner for å bidra til at BKK når sine målsetninger knyttet til feltoptimalisering. Dette vil kreve at partner setter seg inn i BKKs samfunnsoppdrag og ansvarsområder, og både bygger og opprettholder den nødvendige kompetanse BKK vil ha behov for i avtaleperioden.
Det vil inngås avtale med én leverandør. Dataforeningens avtalemal for Fleksibel utviklingskontrakt – PS2022 Flex er lagt til grunn som avtale
Hovedtrekk i prosedyren
BKK er i gang med å etablere nye forretningsplattformer og har valgt Dynamics 365 som kjerne for håndtering av prosjekter, saker og arbeid i felt (feltoptimalisering). Det er etablert en MVP av løsningen. Formålet med anskaffelsen er å etablere avtale med en leverandør som skal bidra til å dekke kompetanse og kapasitet til produktbasert digital utvikling samt rådgivning inn i etablerte team hos BKK. Det forventes også at valgt leverandør vil kunne opptre som partner for å bidra til at BKK når sine målsetninger knyttet til feltoptimalisering. Dette vil kreve at partner setter seg inn i BKKs samfunnsoppdrag og ansvarsområder, og både bygger og opprettholder den nødvendige kompetanse BKK vil ha behov for i avtaleperioden.
Det vil inngås avtale med én leverandør. Dataforeningens avtalemal for Fleksibel utviklingskontrakt – PS2022 Flex er lagt til grunn som avtale
Tildelingskriterium 1
Tilbudte ressurser Tildelingskriterium: Tilbudte ressurser: - Kompetanse, erfaring og resultater for ressurser som inngår i avtalen - Hvordan Leverandør vil håndtere kundens kapasitetsbehov i avtaleperioden - Hvordan Leverandør vil sørge for sikring og stabilitet av egne ressurser Tilbudte ressurser for både avtalen og oppstartprosjekt kan bli kalt inn til intervju som del av evalueringsgrunnlaget. Dokumentasjonskrav: • Oversikt over ressurser som inngår i avtalen (utfylling av tabell i pkt. 3.5 del III) • For alle ressurser skal det leveres CV (skal som minimum inneholde personalia, utdanning, relevante kurs og tidsangivelse av relevant erfaring. CV bør ikke overstige 3 A4 sider). CV skal inneholde referanser med kontaktopplysninger (navn, telefon og e-post) for tilbudte ressurs. • Beskrivelse av håndtering, sikring og stabilitet av ressurser
Tildelingskriterium 2
Oppdragsforståelse Tildelingskriterium: Oppdragsforståelse: - Leverandørens bidrag til Kundens måloppnåelse, herunder også samhandling - Leverandørens forståelse for utvikling og vedlikehold - Forslag til gjennomføring av Oppstartprosjekt Dokumentasjonskrav: • Leverandørens besvarelse av Bilag 1 og 2 i Del III • Foreslått plan og gjennomføring for oppstartprosjektet (bestilling 1)
Tildelingskriterium 3
Kostnad Tildelingskriterium: Kostnad - Oppdragsgiver vil vurdere kostnad for første Bestilling – oppstartprosjektet. - Pris på gjennomsnittsuttak av ressurskategorier per år i en avtaleperiode på 6 år basert på foreslåtte ressurser. Også andre moment, som naturlig vil kunne tolkes inn under «kostnad», kan bli gjenstand for evaluering. Dette gjelder også for eventuelle forbehold som vil ha økonomisk betydning. Alle kostnadselementer vil være gjenstand for forhandling Dokumentasjonskrav: • Leverandør skal oppgi sine tilbudte timepriser i Vedlegg 1 - Del III – punkt 5.1 • Leverandør skal oppgi pris på Oppstartsprosjektet i Vedlegg 1- Bestilling 1
Tildelingskriterium 4
Begrunnelse for unntak av klima- og miljøkrav Anskaffelsen omfattes av reglene i forsyningsforskriften § 7-9. Se nærmere om dette i kontraktsbestemmelsene. Konkurransens klimaavtrykk og miljøbelastning vurderes som uvesentlig. Det foreligger på bakgrunn av dette ikke forpliktelser til å oppstille krav eller kriterier etter FOA § 7-9 tredje og fjerde ledd, jf. FOA § 7-9 femte ledd. Anskaffelsen er en tjenesteanskaffelse av konsulenter. Anskaffelsen av konsulenttjenester inngår i DFØs oversikt over anskaffelser som etter sin art er vurdert å ha et klimaavtrykk og miljøbelastning som er uvesentlig.
Kvalifikasjonskrav 1
Krav til økonomisk og finansiell stilling Kvalifikasjonskrav: Leverandøren skal ha finansiell styrke til å kunne oppfylle kontrakten. Dokumentasjonskrav: Leverandørens årsregnskap inkludert noter med styre- og revisjonsberetning fra de siste 3 år. Dersom årsregnskapet for fjoråret ikke er ferdigstilt ved tilbudsfristens utløp for denne konkurransen skal det i tillegg vedlegges foreløpig årsregnskap for fjoråret. Dersom det foreligger grunner som gjør at det ikke kan vedlegges foreløpig årsregnskap, skal leverandøren dokumentere finansiell annen egnet måte. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å foreta en kredittvurdering fra Experian. Finansiell styrke vurderes i forhold til omsetning, resultatgrad, soliditet og likviditet. For norske leverandører henter oppdragsgiver reviderte årsregnskap fra Brønnøysundregisteret. De norske leverandørene skal derfor ikke levere reviderte årsregnskap. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 2
Krav om kvalitetsledelsessystem Kvalifikasjonskrav: Leverandøren skal ha et dokumentert kvalitetsledelsessystem. Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av leverandørens metoder for kvalitetssikring. Dersom leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 9001 eller tilsvarende kvalitetssikringssertifiseringer, er det tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 3
Krav om miljøledelsessystem Kvalifikasjonskrav: Leverandøren skal ha et dokumentert miljøledelsessystem. Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av leverandørens miljøsystem. Dersom leverandøren er sertifisert av et offentlig sertifiseringsorgan (EMAS, Miljøfyrtårn, ISO 14001, eller annet anerkjent miljøledelsessystem/standard) er det tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 4
Krav til skatteattest Kvalifikasjonskrav: Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Skatteattest ikke eldre enn seks måneder regnet fra søknadsfristen. Med skatteattest menes: For norske leverandører: • Attest for skatt og merverdiavgift utstedt av skattekontoret via Altinn For utenlandske leverandører: • Utenlandske leverandører må fremlegge tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal leverandøren fremlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er blitt betalt. Erklæringen skal være godkjent og signert av leverandørens økonomidirektør/økonomiansvarlige.
Kvalifikasjonskrav 5
Krav til leverandørens registrering, autorisasjon mv. Kvalifikasjonskrav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører: • Firmaattest. For norske leverandører henter oppdragsgiver firmaattest fra Brønnøysundregisteret. De norske leverandørene skal derfor ikke levere firmaattest. Utenlandske leverandører: • Bekreftelse på at leverandøren er registrert i bransjeregister eller foretaksregister iht. lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 6
Krav til tekniske og faglige kvalifikasjoner (Gjennomføringsevne) Kvalifikasjonskrav: Leverandøren skal ha god gjennomføringsevne til å oppfylle kontrakten. Tilgang til ressurser med fag- og/eller bransjekunnskap vil telle positivt. Dokumentasjonskrav: Det skal gis en kort og overordnet beskrivelse av virksomheten, herunder: • En overordnet beskrivelse av virksomheten og tjenesteområder. • En beskrivelse som gir en utdypende oversikt over de enheter hos leverandøren som vil være relevante for de leveransene som skal leveres under avtalen. • Antall ressurser med fag- og/eller bransjekunnskap ift. den kompetanse og omfang som er angitt, innenfor: o Oppdragsansvarlig o Team/Leveranseleder o Løsningsarkitekt o Skyarkitekt o Tech lead o Utviklere/funksjonell konsulent o Testleder Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 7
Krav til tekniske og faglige kvalifikasjoner (Relevant erfaring fra lignende leveranser) Kvalifikasjonskrav: Leverandøren skal ha relevant erfaring fra lignende leveranser. Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av (minimum 1 og maksimum 3) relevante og lignende leveranser de 3 siste årene. Referanser må stå i forhold til BKKs skisserte omfang på avtalen og de ambisjoner som er angitt i Bilag 1 til den vedlagte avtalen. Vi ber om at mal i Vedlegg B benyttes. Oversikten over leveransene skal uansett minimum inneholde: • Beskrivelse av leveransen, fra oppstart til avslutning. • Tidspunkt for gjennomføring. • Omfang av leveranse i beløp. • Informasjon om kontaktperson (navn, e-post og telefon) Oppdragsgiveren skal ha mulighet til å kontakte referanseperson som oppgis Minstekrav til kvalifikasjonskrav