Troms fylkeskommune ønsker tilbud på prosjektering av oppgradering og forstrekning på to fergekaier. Begge ferjekaier er bygd i 2005, utførsel ihht til standard liten ‘93 ferjekai, dette gjelder både ferjekaibru og tilleggskai. Disse ferjekaiene er bygget i 2006 og forlenget i 2009. Tilleggskaiene er utført som en stålkonstruksjon med stålrør og utstøpte stålrørspeler. Kaiene bærer preg av en del overflatekorrosjon og bruene er smale med liten senterlinjeavstand.
Begge ferjekaier har ferjekaibruer som er smale, med en senteravstand på 5,75m- som setter begrensinger for hvor store ferger som kan trafikkere sambandet. Ferjekaibruen har også sine begrensninger ved at bauport på havgående ferger treffer heisetårnene. Kaien er bygget og fendret for ferger på inntil 50 pbe/ ferger med ett deplasement på inntil 1000 tonn.
Se konkurransegrunnlaget for mer informasjonHovedtrekkene i prosedyrenOm oppdragetProsjektering av oppgradering av ferjekaiene slik at de skal kunne betjene ferger med ett deplasement på 1700 tonn og bredde på 14,5 meter. Prosjektering av forsterkning av tilleggskai med tilhørende fendring og pullerter.
Prosjektering av oppgradering av ferjekaibru, bredde, lengde, tårnplassering og brufendring.
Prosjektering av utbedring av ferjebåsUtarbeidelse av konkurransegrunnlagets kapittel D1Utarbeidelse av tegninger i konkurransegrunnlagets kapittel D2Utarbeidelse av detaljert kostnadsoverslag av beskrevne tiltakAll prosjektering skal være ihht Statens vegvesen’s håndbøker.