Cobrief Logo

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Programvare - Data og analyse

Bergen kommune har inngått avtale med Jupiter System Partner AS for datatjenester til å levere en ny digital løsning for politiske møter i Vestland. Anbudets vekting var pris 30%, kvalitet i tilbudt løsning 25%, kvalitet i etablering og forvaltning 15%, og klima og miljø 30%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Jupiter System Partner AS
Antall mottatte tilbud
2
Kontraktsverdi
2 500 000 kr

Om anbudet

    Bergen kommune har inngått avtale med Jupiter System Partner AS om ny digital løsning for forberedelse, gjennomføring og oppfølging av politiske møter.Hovedtrekkene i prosedyrenAvtalen omfatter etablering av tjenesten inkludert opplæring, etablering av integrasjoner og drift/forvaltning inkludert brukerstøtte. Det er inngått en avtale om løpende tjenestekjøp over internett, "as-a-service" leveranse, basert på Statens standardavtale SSA-L. Avtalen inneholder også en opsjon om streamingtjeneste og mulighet for noe utvikling etter leveringsdag.Bystyrets kontor er avtale- og systemeier.Ny politisk møteportal skal være en konsernløsning i Bergen kommune og kunne benyttes av den/de enheter som til enhver tid har arbeidsprosesser knyttet til tjenesten.

    Kontakt navn
    Maj-Britt Brobakke
    Kontakt telefon
    +47 05556
    Adresse
    Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    I dette kriteriet vil tilbyders totalpris evalueres, beregnet for 4 år. Priser oppgis eks. mva. i NOK. Priselementer: Drift og vedlikehold - årskostnad (fastpris) Leverandør skal oppgi en årlig, total pris for drift og vedlikehold som inkluderer lisenser og brukerstøtte. Grunnlaget for prisen framgår av bilag 1. SMS - variabel kost Det skal oppgi en pris for utsendelse av SMS. Det legges til grunn et forbruk på 12.000 SMS pr år som et grunnlag for evaluering. Etablering av tjenesten inkl. opplæring (fastpris) Leverandør skal prise etablering av tjenesten, inkludert opplæring, og tilby dette som en fastpris. Det er leverandørens ansvar å prise de tjenester og aktiviteter som er nødvendig for å etablere tjenesten og gjennomføre opplæring iht. krav og behov slik de framgår av kontrakt med bilag. Etablering av tjenesten - integrasjoner (fastpris) Leverandør skal prise arbeidet med å etablere integrasjoner og tilby dette som en fastpris. Det er leverandørens ansvar å prise de tjenester og aktiviteter som er nødvendig for å etablere de integrasjonene som inngår i etableringen iht. krav og behov slik de framgår av kontrakt med bilag. Opsjon på videreutvikling etter Leveringsdag Bergen kommune ønsker en opsjon om ytterlig utvikling og/eller videreutvikling. Opsjonen er beskrevet i bilag 1 og estimert til et omfang på ca. 150 timer. Leverandør skal oppgi timepris for konsulentbistand. Tjenester i forbindelse med avslutning av avtalen Leverandørens timepris for gjennomføring av forpliktelsene etter avtalens punkt 5.3 skal oppgis.

    Beskrivelse

    Tilbyders besvarelse av krav i kravkategori B, i Bilag 1 Kundens kravspesifikasjon, danner grunnlaget for evalueringen av dette tildelingskriteriet. Dersom det er flere krav i kategori B som ikke er oppfylt, det vil si får 0 skår, kan dette samlet sett medføre avvisning.

    Beskrivelse

    Tilbyders besvarelse på evalueringskravene i Bilag 3 Etablering av tjenesten og Bilag 4 Gjennomføring av tjenesten danner grunnlaget for evalueringen av dette tildelingskriteriet.

    Beskrivelse

    Tjenesten som omfattes av denne kontrakten innebærer at Bergen kommune benytter leverandørens datasenter for tilgang til og vedlikehold av ny IKT-løsning for politisk møteportal. Et datasenter kan være både utstyrs- og energikrevende, og anses derfor å ha en ikke-uvesentlig miljøbelastning. I tråd med forskrift om offentlige anskaffelser vil Bergen kommune derfor vekte klima- og miljøhensyn i denne anskaffelsen. Leverandøren må kunne dokumentere at de, på tidspunktet for innlevering av tilbudet, har rutiner og retningslinjer for å redusere klimaavtrykket av datasenteret som tilbudte løsning skal benytte. Disse rutinene og retningslinjene må være iverksatt med et målbart resultat for redusert klimaavtrykk. Oppdragsgiver vil legge vekt på at leverandøren oppnår positiv klimaeffekt gjennom rutiner for: Energistyring av datasenteret, som omfatter leverandørens bruk av fornybar energi krav til energieffektivitet bruk av miljøvennlige kjølesystemer og evt. gjenbruk av overskuddsvarme Vi godtar ikke opprinnelsesgarantier når det gjelder fornybar energi. Innkjøp av miljøsertifisert utstyr, gjenbruk og avhending av utstyr til datasenteret. Dersom leverandør enten er miljøsertifisert etter gyldig ISO 14001, er Miljøfyrtårn, er sertifisert av EMAS eller er sertifisert av tilsvarende tredjeparter vil slik dokumentasjon vektlegges. Leverandøren bes beskrive sine implementerte rutiner iht. punkt 1 og 2, og konkrete resultater som følge av disse. Leverandøren bes også beskrive hvordan positive klimaeffekter kan dokumenteres for senere kontroll og rapportering.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner