Anbudsoversikt for Kunde- og markedsundersøkelser

Brief

Markeds- og opinionsundersøkelser

Fjellinjen AS trenger kunde- og markedsundersøkelser for å etablere en innsiktsplattform som gir bedre forståelse av kundenes behov og adferd, med mål om å effektivisere driften, øke bompengekrav som betales, forbedre tjenestekvaliteten og opprettholde tillit til bompengeordningen. Tjenestene skal leveres i Oslo under en rammeavtale med en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner over 4 år. Leverandøren må dokumentere relevant erfaring med minst tre referanseprosjekter fra de siste tre årene. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Kunde- og markedsundersøkelser
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Terje Lunde Kværhellen
Kontakt telefon
+4797020067
Adresse
Schweigaards gate 16, 0191 OSLO
Lokasjon
Estimert verdi
5 000 000,00 kr
Varighet
48 måneder
Beskrivelse
Anskaffelsen har til formål å ivareta oppdragsgivers behov for kunde- og markedsundersøkelser. Kontrakten vil gi leverandøren en plikt til å levere kunde- og markedsundersøkelser i tråd med hva som normalt kan forventes av tilsvarende tjenester.
Hovedtrekk i prosedyren
Anskaffelsen har til formål å ivareta oppdragsgivers behov for kunde- og markedsundersøkelser. Kontrakten vil gi leverandøren en plikt til å levere kunde- og markedsundersøkelser i tråd med hva som normalt kan forventes av tilsvarende tjenester. Fjellinjen skal etablere en innsiktsplattform som tilrettelegger for at Fjellinjen har nødvendig innsikt om kundenes behov og adferd til å kunne prioritere de utviklingstiltakene som i størst grad bidrar til å:            -
Effektivisere driften            -
Øke graden av bompengekrav som betales            -
Øke kvaliteten i tjenestene som tilbys bilistene            -
Opprettholde tillit til bompengeordningen.
Innsiktsplattformen skal bygges over tid basert på markeds- og kundeundersøkelser og etablering av nøkkeltall knyttet til kundeadferd og kundetilfredshet.
Innsiktsplattformen skal gi Fjellinjen bedre innsikt i kundenes adferd og drivere for adferd, oppfattelse av tjenestene bompengebransjen i dag tilbyr, og tillit til bompengeordningen og aktørene i bransjen.
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 2
Leverandørens økonomiske og finansielle kapasitet - Norske tilbydere
Krav:Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne gjennomføre kontraktsforpliktelsene. Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Dokumentasjonskrav:Tilbyder skal legge ved en kredittvurdering fra kredittopplysnings-virksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. Kredittvurderingen skal basere seg på siste kjente regnskapstall og ikke være eldre enn tre måneder regnet fra tilbudsfristen. Dersom kredittvurderingen ikke gir et korrekt og oppdatert bilde av Tilbyderens økonomiske og finansielle styrke, skal tilbyder supplere med oppdatert informasjon og dokumentasjon. Oppdragsgiver vil også i den utstrekning Oppdragsgiver finner behov for det, innhente opplysninger om tilbyders økonomiske og finansielle stilling gjennom Proff (www.proff.no). Tilbyder skal påse at slik informasjon er tilgjengelig på nettstedet. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 3
Leverandørens økonomiske og finansielle kapasitet -Utenlandske tilbydere
Krav:Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne gjennomføre kontraktsforpliktelsene. Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Dokumentasjonskrav:Utenlandske tilbydere skal vedlegge en kredittvurdering fra et anerkjent kredittvurderingsselskap, basert på siste kjente regnskapstall. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 4
Leverandørens økonomiske og finansielle kapasitet- Felles krav
Tilbyder skal legge ved siste års revisorgodkjente regnskap med noter. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å selv foreta en kredittvurdering ved hjelp av et uavhengig kredittvurderingsselskap. Finansiell styrke blir vurdert i forhold til bl.a. omsetning, resultat, egenkapital og likviditet. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 5
Registrert i faglig register
Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Kvalifikasjonskrav 6
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Kvalifikasjonskrav 7
Krav om betaling av skatter og avgifter
Krav:Tilbyderen skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav for norske tilbydere: Attest for skatt og merverdiavgift fra Skatteetaten. Attesten skal ikke være eldre enn seks måneder regnet fra tilbudsfristens utløp. Eventuelle restanser eller andre misligheter må begrunnes. Dokumentasjonskrav for utenlandske tilbydere: Utenlandsk tilbyder skal fremlegge attest utstedt av kompetent organ som bekrefter at tilbyder har oppfylt sine forpliktelser til betaling av skatter og avgifter i henhold til lovgivningen i tilbyders hjemstat eller staten hvor tilbyder er etablert. Attesten skal ikke være eldre enn seks måneder regnet fra tilbudsfristens utløp.
Kvalifikasjonskrav 8
Leverandørens tekniske og faglige kvalifikasjoner
Krav:Tilbyder skal ha relevant erfaring fra tjenester av tilsvarende art og vanskelighetsgrad. Dokumentasjonskrav:Det skal leveres en beskrivelse av minst tre relevante oppdrag fra de siste tre årene. Beskrivelsen skal inneholde en angivelse av: •Kundens navn •Kontaktinformasjon hos kunden; navn, stilling, e-post og telefon •Kort beskrivelse av bistand og leveranser •Tidsrom og varighet Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen, herunder at bistand og leveranser i referanser er tilsvarende Fjellinjens behov. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte oppgitte referanser og til å vektlegge vurderinger som blir gitt av kontaktpersonen i forbindelse med evaluering av tilbyderens kvalifikasjoner. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    25. apr. 2025, 12:38

  2. Frist for spørsmål

    15. mai 2025, 10:00

  3. Frist for innlevering

    11 døgn

    2. juni 2025, 10:00

Se aktive konkurranser som ligner