Anbudsoversikt for Løsning for innkjøpsanalyse

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Programvare - E-læring og undervisning

Drammen Kommune har inngått en avtale med Ignite Procurement AS for levering av en løsning for innkjøpsanalyse, som skal implementeres i Viken. Avtalen har en maksimal totalverdi på 1 500 000 kroner og omfatter tjenester innen datatjenester, rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte. Løsningen skal gi kommunen et helhetlig bilde av innkjøp, identifisere besparelsesmuligheter, sikre leverandørstyring og avtalelojalitet, samt tilby beslutningsstøtte og kategoristyring. Det var krav om dokumentasjon av funksjoner i løsningen, datasikkerhet og opplæring, samt pris, med en vektlegging på henholdsvis 40 %, 30 % og 30 %.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Resultat

Vinner
Ignite Procurement AS
Antall mottatte tilbud
0
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Løsning for innkjøpsanalyse
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Kirsten Nordhøy
Kontakt telefon
97 64 92 20
Adresse
Engene 1, 3015 DRAMMEN
Lokasjon
Estimert verdi
1 500 000,00 kr
Beskrivelse
Drammen kommune skal anskaffe en løsning for å gjennomføre innkjøpsanalyse. I dag mangler kommunen gode verktøy for å kunne analysere innkjøp i organisasjonen. Det brukes manuelle metoder for å analysere dagens kjøp. Typisk ved å ta ut leverandørstatistikk fra kommunens økonomisystem Unit4 Business World ERP7.13. (UBW), og se statistikken opp mot avtaleoversikten i kontraktsadministrasjonsverktøyet (KAV) i Mercell. Dette er for tidskrevende og gir for lav kvalitet på resultatene. Oppdragsgiver skal derfor anskaffe en løsning for innkjøpsanalyse.
Hovedtrekk i prosedyren
Målsetningen med anskaffelsen er å inngå en kontrakt som i avtaleperioden skal sikre tilgang på god systemstøtte for gjennomføring av innkjøpsanalyser, og som skal gi et helhetlig bilde av oppdragsgivers innkjøp.Innkjøpsanalysen skal bidra til: Full oversikt og kontroll over innkjøp Løsningen skal hente informasjon ut fra fakturaene ved å lese informasjonen i fakturaen og varelinjene. Dataene skal systematiseres, kategoriseres, filtreres og analyseres, slik at de kan sammenstilles til oversiktlige rapporter.Løsningen må gi detaljert informasjon om hva/hvilke produkter som kjøpes, av hvilken enhet, fra hvilke leverandører, og til hvilke priser. Løsningen bør være i stand til å kontrollere informasjonen opp mot avtaler, avtalte priser, og betingelser.Identifisering av besparelsesmuligheter Løsningen skal være et verktøy for å finne områder hvor det er potensial for kostnadsbesparelser og effektivisering.Leverandørstyring og avtalelojalitet Kunden har behov for en løsning for innkjøpsanalyse som gir en oversikt over leverandøravtaler, hvor mye og hva som er kjøpt på avtalene og når avtalene går ut. Videre bør løsningen bistå med å sikre oppfølging av avtalelojalitet.Beslutningsstøtte Løsningen skal tilby data og analyser som kan brukes til å ta bedre og mer informerte beslutninger om innkjøp.Kategoristyring Løsningen skal bistå med å prioritere og planlegge innkjøp basert på kategorier og behov.Visualisering av data Løsningen skal presentere innkjøpsdata på en lett forståelig måte gjennom rapporter, grafer og diagrammer. Det skal være mulig å ta ut bakenforliggende detaljdata fra rapportene i Excel-format.Listen er ikke uttømmende.
Tildelingskriterium 1
Funksjoner i løsningen
Besvarelse av Bilag 1 punkt 3.1 Funksjoner i løsningen
Tildelingskriterium 2
Datasikkerhet og opplæring
Besvarelse av Bilag 1 punkt 3.2 datasikkerhet og opplæring
Tildelingskriterium 3
Priser
Bilag 6 punkt 3 Pris - vektet 30 % • Årlige kostnader til løpende tilgang til løsningen. Prisen skal være inkludert fri bruk av løsningen. • Etablering av løsningen i henhold til Bilag 3 Plan for etablering av løsningen • Drift – og supportavtale (SLA) inklusive kostnad for å holde løsningen oppdatert på de nyeste endringene • Konsulentpris for tilleggsarbeider Det er den samlende summen i bilaget som er gjenstand for evalueringen.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    11. nov. 2024, 07:27

  2. Vinner kåret

    18. feb. 2025, 00:00

  3. Kontraktsinngåelse

    10. mars 2025, 00:00

  4. Kunngjøring av resultat

    18. mars 2025

Se aktive konkurranser som ligner