Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Oppføring av bygninger

Renovasjonsselskapet For Drammensregionen Iks har inngått en avtale med Seltor AS for oppføring av et Drifts- og logistikkbygg på ca 4500 m2 BTA og et Lagerbygg på 1000 m2 BTA på RfDs eiendom i Mjøndalen. Avtalen har en verdi på 105 millioner kroner. Byggene skal utformes for RfDs behov, med spesifikke krav til energiklasse A og grønn finansiering. Det er krav om dokumentasjon av kompetanse og erfaring fra tilbudt personell, inkludert navn og CV for nøkkelpersoner som prosjektleder, prosjekteringsgruppeleder og anleggsleder, samt redegjørelse for referanseprosjekter de siste 5 årene. Seks leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Seltor AS
Antall mottatte tilbud
6
Kontraktsverdi
105 000 000 kr

Om anbudet

    Prosjektet omfatter oppføring av et Drifts- og logistikkbygg på ca 4500 m2 BTA og Lagerbygg (isolert plasthall) på 1000m2 BTA. Byggene med tilhørende utomhusarealer skal oppføres på RfDs eiendom i Mjøndalen og utformes for RfD sine behov.Renovasjonsselskapet for Drammensregionen (RfD) ønsker et samspill i tidligfase for å få kvalitetssikret og optimalisert prosjektet før utførelsesfasen. Deretter skal det inngås en totalentreprise med fastpris for gjennomføringsfasen.Hovedtrekkene i prosedyrenProsjektet omfatter oppføring av et Drifts- og logistikkbygg på ca 4500 m2 BTA. Byggene med tilhørende utomhusarealer skal oppføres på RfDs eiendom i Mjøndalen og utformes for RfD sine behov.LagerbyggetBygget er en oppvarmet plasthall (maks 14°C) for lagring av avfallsbeholdere. I hallen er det et eget areal med støpt gulv og fall til sluk, for vask og rengjøring av avfallsbeholderne. Lagerbygget skal overleveres til BH 2.3.2026, men det aksepteres midlertidige løsninger for strøm; VA og oppvarming fram til 31.8.2026.Drifts-og logistikkbyggBygget består av 3 etasjer.I 1 etg er det vaskehall, verksted, tekniske rom, treningsrom og garderober. I vaskehallen vil det være totalt 3 løp for vask: 1, 2 og 3. I løp 1 skal det være en helautomatisk lastebilvaskemaskin (leveransen er beskrevet som opsjon, se vedlegg 1a Kravspesifikasjon, kap 1.14). Løp 2 og 3 har to manuelle vaskestasjoner hver. C1, C2 og C3 er tørkeplasser.I 2 etg er det møterom, personalrom, kontorer og disponibelt rom.I 3 etg er det kantine, forsamlingsrom, møterom, kontorer, sosiale soner og teknisk rom.Bygget er tenkt oppført med yttervegger delvis av Sandwich-elementer av betong, lette sandwich-element av stål og mineralull og standard bindingverk der det er vindusbånd. Lette sandwich-elementer og bindingsverksvegger kledd med sinusformete kledningsplater.Bygget skal overleveres til byggherre 31.08.2026.Tekniske funksjoner: Rømning og sikkerhet:Utvendig rømningstrapp for 2. og 3. etasje er plassert på bygningens sydside. I tillegg er det fra 2. etasje to ulike rømningsvinduer plassert ca 4,8m over ferdig terreng. Solavskjerming og energieffektivitetDet er behov for solavskjerming for vinduer på øst-, syd- og østfasade. Rømningsvindu på østfasaden, 2. etasje, skal likevel ikke ha solavskjerming.Byggets energiløsning er basert på væske/vann-varmepumpe og brønnpark (energibrønner). Oppdragsgiver ber også om opsjon må løsning med luft-vann varmpepumpe.Bygget skal ha energiklasse A og tilfredsstille Kommunalbankens krav til grønn finansiering.Under byggeperioden vil renovasjonsstasjonen være i full drift, noe som stiller særskilte krav til TE sin gjennomføring av prosjektet. Arbeidet må planlegges og utføres slik at publikums adkomst opprettholdes på en sikker og effektiv måte. Dette innebærer tett koordinering med RfD, implementering av nødvendige midlertidige løsninger og sikring av anleggsområdet for å minimere driftsforstyrrelser og ivareta sikkerheten for ansatte og brukere av anlegget.

    Kontakt navn
    Eirik Rudi
    Kontakt telefon
    +47 32049700
    Kontakt e-post
    rudi@kildeboas.no
    Adresse
    Grønland 1, 3045 DRAMMEN

Kvalifikasjonskrav

    Tilbyder skal ha et lovlig etablert foretak. For utenlandske firmaer kreves tilsvarende attest bestemt ved lovgivningen i det landet hvor foretaket er registrert.

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk gjennomføringsevne. For denne kontrakten vil det kreves kredittrating på minst A eller tilsvarende.

    Tilbyder skal sende inn foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetning. Dersom regnskap for 2024 ikke foreligger ber vi om revisorbekreftet statusrapport for selskapet pr 31.12.2024, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall.

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig kompetanse og kapasitet til å gjennomføre oppdraget. Leverandøren skal dokumentere inntil 3 mest relevante oppdrag i løpet av de siste 8 årene. Leverandøren skal gi opplysninger om oppdragsgiver, kontraktens omfang og verdi, type kontrakt, type bygg, tilbyders oppgaver og rolle, tidspunkt for levering.

    Leverandøren skal ha et velfungerende kvalitetssikringssystem for ytelsene som skal leveres. Leverandøren skal fremlegge attest for firmaets kvalitetsledelsessystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at leverandøren oppfyller visse kvalitetsledelsesstandarder. Alternativt kan leverandøren dokumentere at de har et tilsvarende kvalitetsledelsessystem.

    Leverandøren skal ha et miljøledelsessystem som er relevant for oppdraget. Leverandøren skal fremlegge attest for firmaets miljøledelsessystem eller miljøledelsesstandarder utstedt av uavhengige organer. Alternativt kan leverandøren dokumentere at de har et tilsvarende kvalitetsledelsessystem.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Ferdig utfylt tilbudsskjema

    Beskrivelse

    De tilbudte nøkkelpersonene er bindende for oppdraget. Tilbudt personell må kun ha en rolle. Det må fremlegges navn og CV for følgende tilbudte personell: prosjektleder, prosjekteringsgruppeleder, anleggsleder. CV skal inneholde opplysninger om utdannelse, kurs, arbeidserfaring og redegjørelse for personens kompetanse. Ca 3 sider pr CV (font 10). Redegjørelse for tilbudt personells referanseprosjekter med overføringsverdi de siste 5 årene. Redegjørelsen skal minimum inneholde følgende opplysninger og være på ca 1 A4-side per referanse prosjekt: Prosjektets navn, Oppdragsgiver, Lokasjon, Prosjektets størrelse i m2, Oppdragets kontraktsverdi eks mva, Type entreprise (eks totalentreprise), Type bygg og funksjon, Tilbudt personells oppgaver/rolle i prosjektet, Oppstartstidspunkt og ferdigstillelsestidspunkt (år) / hvis ikke ferdigstilt – hvor man er i prosjektet. Prosjekterende skal også opplyse i hvilke faser oppdraget ble utført. Vedrørende tilbudt personell forbeholder RfD seg retten til å kontakte referanseperson for ett eller flere av referanseprosjektene.

    Beskrivelse

    Tilbyder skal levere en beskrivelse av gjennomføring av prosjektet med spesielt fokus på følgende: Beskrivelse av plan for å nå fristene i fremdriftsplanen, herunder frister for IG søknader med særlig fokus på IG2 i samspillfase, fase 1. Utfordringer ved bygging på deponi, herunder håndtering av forurensede masser og sortering av disse. Redegjørelsen er bindende for tilbyder, men beskrivelsen vil ikke frita fra å oppfylle krav i konkurransegrunnlaget.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner