Bane Nor Sf
RFI - Longrail trainset and manipulator
Bane NOR SF planlegger anskaffelsen av et nytt langskinnesett og en ny manipulator til det eksisterende langskinnesettet.
Bane NOR SF har til hensikt å inngå en rammeavtale med Plasser Scandinavia AS for levering av reservedeler og kompetanse knyttet til gule arbeidsmaskiner for jernbane. Avtalen skal sikre tilgang til nødvendige reservedeler, oppdatert programvare og vedlikeholdstjenester for å opprettholde en driftssikker flåte av arbeidsmaskiner, samt beskytte Bane NORs rettigheter for kjøretøy under garanti. Avtalen har en estimert totalverdi på 38 millioner kroner ekskl. mva. og en varighet på 5 år, med opsjoner på ytterligere 1+1+1 år, totalt maksimalt 8 år.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOffentlig intensjonskunngjøring etter bestemmelsene i forsyningsforskriften § 17-5. Denne intensjonskunngjøringen erstatter intensjonskunngjøring fra 13.11.2024 (TED nr. 691264-2024) og intensjonskunngjøring fra 3.12.2024 (TED nr. 737997-2024) med oppdatert leverandørinformasjon. Intensjonskunngjøringen gjelder Plasser Scandinavia AS, og ikke Plasser Robel Services GmbH som angitt i den først publiserte kunngjøringen. Den andre korrigeringen gjelder en feiloversettelse i TED og medfører ingen endringer i den norske utgaven. Til den det måtte angå Bane NOR SF har med hjemmel i forsyningsforskriften § 9-3 b 3. til hensikt å inngå en rammeavtale med Leverandør Plasser Scandinavia AS på reservedeler og kompetanse på gule arbeidsmaskiner for jernbane. Bane NOR ønsker å gå i direkte forhandlinger med Leverandøren med sikte på å etablere en avtale som dekker våre behov som beskrevet nedenfor: Avtalen skal sikre at Bane NOR får tak i alt av nødvendige reservedeler, oppdatert programvare og vedlikeholdstjenester til produsentens spesifikke kjøretøy. At Bane NOR forvalter en flåte av driftssikre arbeidsmaskiner skal igjen bidra til å dekke jernbanens krav til sikkerhet, i tillegg til å beskytte Bane NORs rettigheter for kjøretøy som er i en garantiperiode (dersom garantiavtalen krever dette). Disse arbeidsmaskinene er anskaffet fra nevnte leverandør i perioden 1983 til 2018. Reservedelene er i hovedsak deler som Leverandøren eier tegninger og immaterielle rettigheter til. Deler/tjenester og nødvendig kompetanse som Leverandøren ikke eier rettighetene til skal også kunne handles gjennom avtalen, men skal også kunne kjøpes på det åpne markedet gjennom normal saksgang i offentlige anskaffelser. Estimert totalverdi på anskaffelsen, inkl. opsjoner, ekskl. mva., er 38 000 000 NOK, og kontraktens varighet vil være 5 år, med opsjon på ytterligere 1 + 1 + 1 år, til sammen maksimalt 8 år. Dersom noen skulle være av den oppfatning at denne planlagte avtalen ikke skal legges inn under nevnte fritaksregel, vennligst meld fra til undertegnede så snart som mulig, og senest to uker etter offentliggjøring av denne kunngjøringen. Avtaleinngåelsen vil da bli utsatt inntil innsigelsen er behandlet etter lov av 17.06.2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesloven) og del I og del II i forskrift 12.08.2016 nr. 975 om forsyningssektorkjøp (forsyningsforskriften).
Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav
Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier
Bane NOR SF planlegger anskaffelsen av et nytt langskinnesett og en ny manipulator til det eksisterende langskinnesettet.
Bane Nor SF trenger uniformer til togekspeditører gjennom en rammeavtale over 3 år, med en maksimal totalverdi på 12 millioner kroner. Tess Logistikk AS har sannsynligvis kontrakten i dag.
Bane Nor Sf trenger kalibreringstjenester for en landsdekkende rammeavtale som omfatter måling, kalibrering og justering av alt utstyr som krever slike tjenester, inkludert mekanisk måleutstyr, elektriske måleinstrumenter, temperatur- og miljømålere. Tjenestene skal utføres på oppdragsgivers lokasjoner.
Bane NOR SF trenger signalmontørtjenester for å levere landsdekkende vedlikehold og prosjekter over 10 år til en verdi av 200 000 000 NOK. Et viktig formelt krav er at tekniske og faglige egenskaper må oppfylles i henhold til konkurransegrunnlaget og kvalifikasjonskravene.
Bane NOR SF trenger FROSIO-inspektørtjenester for kvalitetskontroll av overflatebehandling av stålkonstruksjoner, utført av FROSIO-sertifiserte inspektører, samt sveiseteknisk kontroll, gjennom en rammeavtale over 2 år.