Brief

Programvare - Data og analyse

Husbanken trenger en ny kjernebankløsning for forvaltning av lån og tilskudd, med en maksimal totalverdi på 200 millioner kroner. Løsningen skal erstatte dagens utdaterte systemstøtte og omfatte funksjonalitet for kundeadministrasjon, transaksjonsbehandling, låneadministrasjon og tilskuddsadministrasjon. Målet er å etablere en moderne, fleksibel, skalerbar og bærekraftig løsning som sikrer trygg og stabil forvaltning, møter dagens behov og er rustet for fremtidige krav til sikkerhet, effektiv drift og politiske føringer, samt muliggjør deltakelse i digitale tjenestekjeder i offentlig sektor. Anskaffelsen gjennomføres som en konkurransepreget dialog, og Husbanken søker en strategisk partner for et langsiktig samarbeid. Tildelingskriteriene er teknisk og funksjonell løsning, oppdragsforståelse og totale kostnader.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Husbanken er i gang med et utviklingsløp for å erstatte dagens systemstøtte for forvaltning av lån og tilskudd. Dette omfatter funksjonalitet knyttet til kundeadministrasjon, transaksjons-behandling, låneadministrasjon og tilskuddsadministrasjon. Dagens løsning er teknologisk utdatert og representerer økende risiko knyttet til drift, sikkerhet og etterlevelse av regelverk. Samtidig er det krevende å opprettholde nødvendig kompetanse, og systemet gir begrenset mulighet for videre digitalisering og effektivisering. Som statlig finansieringsorgan med et bredt samfunnsoppdrag har Husbanken behov for funksjonalitet som går ut over en standardisert kjernebanksystemløsning. I tillegg er det behov for å kunne inngå i digitale tjenestekjeder i offentlig sektor, slik at løsningen understøtter både Husbankens egen rolle og samspillet med andre offentlige aktører. Målet med anskaffelsen er å etablere en moderne og fleksibel løsning som sikrer en trygg og stabil forvaltning av Husbankens låne- og tilskuddsportefølje. Løsningen skal møte dagens behov, samtidig som den er rustet til å håndtere fremtidige krav til sikkerhet, effektiv drift og tilpasning til nye politiske føringer. Anskaffelsen gjennomføres som en konkurransepreget dialog for å sikre at Husbanken sammen med markedet finner den beste kombinasjonen av standard funksjonalitet og nødvendige tilpasninger. Husbanken søker en strategisk partner som kan bidra til å utvikle og forvalte løsningen over tid, og som deler ambisjonen om å etablere et skalerbart og bærekraftig system. Dette er derfor ikke kun en anskaffelse av teknologi, men starten på et langsiktig samarbeid. For ytterligere informasjon om anskaffelsens omfang og innhold, se Behovsbeskrivelse.Hovedtrekkene i prosedyrenHusbanken er i gang med et utviklingsløp for å erstatte dagens systemstøtte for forvaltning av lån og tilskudd. Dette omfatter funksjonalitet knyttet til kundeadministrasjon, transaksjons-behandling, låneadministrasjon og tilskuddsadministrasjon. Dagens løsning er teknologisk utdatert og representerer økende risiko knyttet til drift, sikkerhet og etterlevelse av regelverk. Samtidig er det krevende å opprettholde nødvendig kompetanse, og systemet gir begrenset mulighet for videre digitalisering og effektivisering. Som statlig finansieringsorgan med et bredt samfunnsoppdrag har Husbanken behov for funksjonalitet som går ut over en standardisert kjernebanksystemløsning. I tillegg er det behov for å kunne inngå i digitale tjenestekjeder i offentlig sektor, slik at løsningen understøtter både Husbankens egen rolle og samspillet med andre offentlige aktører. Målet med anskaffelsen er å etablere en moderne og fleksibel løsning som sikrer en trygg og stabil forvaltning av Husbankens låne- og tilskuddsportefølje. Løsningen skal møte dagens behov, samtidig som den er rustet til å håndtere fremtidige krav til sikkerhet, effektiv drift og tilpasning til nye politiske føringer. Anskaffelsen gjennomføres som en konkurransepreget dialog for å sikre at Husbanken sammen med markedet finner den beste kombinasjonen av standard funksjonalitet og nødvendige tilpasninger. Husbanken søker en strategisk partner som kan bidra til å utvikle og forvalte løsningen over tid, og som deler ambisjonen om å etablere et skalerbart og bærekraftig system. Dette er derfor ikke kun en anskaffelse av teknologi, men starten på et langsiktig samarbeid. For ytterligere informasjon om anskaffelsens omfang og innhold, se Behovsbeskrivelse.

    Kontakt navn
    Harald Sørbu
    Kontakt telefon
    +47 22961600
    Adresse
    Grønland 53, 3045 DRAMMEN

Kvalifikasjonskrav

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Tildelingskriterier

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner