Cobrief Logo

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Sikkerhets- og helsetjenester

Bjerkreim Kommune trenger velferdsteknologiske løsninger for å levere pasientvarslingsanlegg og trygghets- og mestringsteknologi i Rogaland til en verdi av 14 000 000 NOK. Det skal leveres en helhetlig plattform som inkluderer pasientvarsling på et nytt sykehjem, digitalt tilsyn for hjemmeboende, samt mulige opsjoner for ekstra tjenester som trygghetsalarmer og e-lås. To viktige formelle krav er at leverandøren må kunne dokumentere oppfyllelse av kvalitetssikringsstandarder med attester fra uavhengige organer og ha relevant erfaring fra lignende vareleveranser eller tjenester de siste tre årene.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Bjerkreim kommune innbyr til konkurranse om leveranse av pasientvarslingsanlegg og trygghets- og mestringsteknologi. Konkurransen innledes med en kvalifiseringsfase, hvor kun de tilbyderne som oppfyller kvalifikasjonskravene vil få anledning til å levere tilbud. Anskaffelsen gjelder:- Pasientvarsling for nytt sykehjem, med tilhørende omsorgsboliger og dagsenter.- Digitalt tilsyn for hjemmeboende- Helhetlig plattform for velferdsteknologi- Opsjoner for kjøp av trygghetsalarmer, funksjonalitet for digital hjemmeoppfølging, e-lås og øvrige pasientvarslingsanleggHovedtrekkene i prosedyrenBjerkreim kommune søker en helhetlig og funksjonell løsning for digital pasientvarsling, personalalarmer for ansatte, samt løsninger for hjemmeboende. Det er ønskelig at denne løsningen kan kommunisere med eksisterende trygghetsalarmer for hjemmeboende, elektroniske medisindispensere, digitalt tilsyn, medisinteknisk utstyr mm. Ansatte skal kunne motta og håndtere alarmer via smarttelefoner. Løsningen skal ha muligheten til å posisjonere ansatte og beboere som befinner seg på institusjonen, og den bør kunne integreres med kommunens pasientjournalsystem, turnusløsning (arbeidslister fra EPJ) og Active Directory (AD). Brukervennlighet er en viktig faktor, slik at ansatte enkelt kan legge til nye brukere og administrere løsningen. Det er også viktig at leverandøren kan tilby fjernstøtte til enhetene. Anskaffelsen dekker følgende:Plattform: Kommunen ønsker å leie tjenester (SaaS) for velferdsteknologisk plattform. Plattformen skal understøtte helse- og omsorgstjenester for både hjemmeboende og beboere på institusjon og i boliger. Plattformen skal være fleksibel, med mulighet for å integrere løsninger for digital hjemmeoppfølging og medisinteknisk utstyr i tillegg til trygghets- og mestringsskapende teknologi. Pasientvarsling på nytt sykehjem med tilhørende omsorgsboliger: Sykehjemmet har totalt 38 plasser, fordelt på langstidsavdeling, korttidsavdeling og demensavdeling. På demensavdelingen vil det være behov for blant annet skjerming (dørstyring) og digitalt tilsyn. På korttidsavdelingen vil det være behov digitalt tilsyn og tilkalling av hjelp, i tilegg til at pleierne må kunne håndtere varsler fra medisinteknisk utstyr. På langstidsavdelingen må alle beboere kunne tiltalle hjelp, i tillegg til at det også her vil være behov for digitalt tilsyn. På tvers av hele sykehjemmet skal det være funksjonalitet for posisjonering av beboere og ansatte, samt panikknapp for de ansatte. Tilkalling av hjelp og digitalt tilsyn skal også være på omsorgsboligene. Digital tilsyn til hjemmeboende: Kommunen ønsker tilgang til digitalt tilsyn som eksempelvis kamaretilsyn og dørsensorer, som kan kobles til de digitale trygghetsalarmene. Kommunen har avtale med Tellu om leveranse av dette frem til 30.09.2024. Opsjoner på endelig avtale: Avtale om trygghetsalarmer og responstjenester, pasientvarsling hos miljøtjenesten, pasientvarsling på flere nye helsebygg, funksjonalitet for digital hjemmeoppfølging og e-lås til hjemmeboende. Det vises til vedlagte kravspesifikasjon for ytterligere beskrivelse.

    Kontakt navn
    Grethe Kvernland-Berg
    Kontakt telefon
    +47 51201100
    Adresse
    Nesjane 1, 4389 VIKESÅ

Kvalifikasjonskrav

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

    Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter, særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner