Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Arkitekttjenester

Statens Vegvesen har inngått en rammeavtale med Multiconsult Norge AS, Norconsult Norge AS, Rambøll Norge AS, Cowi AS, Asplan Viak AS, Vianova AS og Transportøkonomisk Institutt Stiftelsen Norsk Senter For Samferdselsforskning for levering av tjenester innen trafikk-, transport- og samfunnsøkonomiske analyser, tilhørende verktøy og data, samt rådgivning og sammenstilling av resultater. Avtalen er delt inn i tre delkontrakter: transportanalyser (inntil 4 leverandører), trafikkanalyser (inntil 3 leverandører) og samfunnsøkonomi (inntil 3 leverandører), med en varighet på 4 år og en maksimal total verdi på 40 millioner kroner. Det ble stilt krav til relevant formell kompetanse og erfaring for tilbudt personell, dokumentert med CV og beskrivelse av inntil 5 relevante oppdrag utført de siste 5 årene.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinnere
  • Asplan Viak AS
  • Cowi AS
  • Multiconsult Norge AS
  • Norconsult Norge AS
  • Rambøll Norge AS
  • Transportøkonomisk Institutt Stiftelsen Norsk Senter For Samferdselsforskning
  • Vianova AS
Antall mottatte tilbud
11
Kontraktsverdi
40 000 000 kr
Maksimal rammeavtaleverdi
Opptil 40 000 000 kr

Om anbudet

    Statens vegvesen (heretter benevnt som Oppdragsgiver) ønsker å inngå rammeavtale som omfatter levering av tjenester innenfor fagområdet trafikkanalyser, transportanalyser, samfunnsøkonomiske analyser, tilhørende verktøy og data for å gjennomføre analysene, samt rådgivning og sammenstilling av resultater. Formålet med anskaffelsen er å inngå en rammeavtale med flere leverandører og rammeavtalen er 3-delt og det vil bli inngått tre delkontrakter, oppdelt etter følgende tre fagområder: - Transportanalyser - Trafikkanalyser – Samfunnsøkonomi. Innenfor den enkelte delkontrakt vil eksempelvis arbeidsoppgavene være beregninger, analyser, rådgivning og bistand. Rammeavtalen skal inngås med inntil 10 leverandører: • Delkontrakt 1 – Transportanalyser inntil 4 leverandører • Delkontrakt 2 – Trafikkanalyser inntil 3 leverandører • Delkontrakt 3 – Samfunnsøkonomi inntil 3 leverandører

    Kontakt navn
    Debra Gunnerød
    Kontakt telefon
    +47 98402742
    Kontakt e-post
    debgun@vegvesen.no
    Adresse
    Innspurten 11C, 0663 OSLO

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Det skal fylles ut prisskjema, Vedlegg 1 Prisskjema for den delkontrakt/fagtema som leverandør gir tilbud på. Husk å oppgi de delkontrakter det gis tilbud på ved å sette kryss i tabellen.

    Beskrivelse

    Kompetanse og erfaring på tilbudte ressurser. Følgende utdannelseskategorier benyttes: * Oppdragsleder/prosjektleder * Siv.ing/akademisk utdannelse med mastergrad e.l. med 5års erfaring eller mer. * Siv.ing/akademisk utdannelse med mastergrad e.l. med mindre enn 5års erfaring. * Ingeniør /personell med bachelor e.l med 5 års erfaring eller mer. * Ingeniør /personell med bachelor e.l med mindre enn 5 års erfaring. Liste over relevante/tilsvarende oppdrag utført siste 5 år, med en kort beskrivelse av oppdragets innhold og omfang, oppdragsgiver og oppdragsperiode, samt rolle den tilbudte hadde.

    Evalueringsmetode

    Dokumentasjonskrav: 1) Cv med en oversikt over ressursens utdanning og erfaring. Maks tre sier pr. person pr. CV 2) Utfylt vedlegg 2, 5 relevante/tilsvarende oppdrag per tilbudte ressurs. Maks tre sider pr oppdrag 3) Liste over relevante/tilsvarende oppdrag * Det er konsulentens sitt arbeid vi ønsker en beskrivelse av, ikke prosjektet som sådan. * For hvert oppdrag skal de beskrive konsulentens rolle, omfang (Timer eller kr), og de må angi hvilke av de tilbudte ressursene som deltok i prosjektet, og hvilken rolle ressursen hadde i prosjektet. Dersom noen av disse opplysningene mangler bør vi oppgi at oppdraget ikke vil telle med i vurderingene. Maks tre sider pr. oppdrag

    Beskrivelse

    Anskaffelse av konsulenttjenester er ansett som en anskaffelse som etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Denne anskaffelsen inneholder ikke utstrakt reisevirksomhet. Det legges opp til at konsulenttjenester kan gjennomføres digitalt, der det kun er anslått at en liten del av møtene skal gjennomføres fysisk. Anskaffelsen gjelder konsulenttjenester og er av DFØ regnet som en tjeneste med uvesentlig klimaavtrykk. I denne anskaffelsen er tildelingskriterium for miljø ikke vektet med 30%. Bakgrunnen for dette er unntaksbestemmelsen i FOA §7-9 femte ledd. (5) Forpliktelsen til å stille krav eller kriterier etter denne bestemmelsen gjelder ikke da anskaffelsen etter sin art (tjenesteanskaffelse) har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Løsningens art er heller ikke tilstrekkelig definert til å kunne definere hensiktsmessige tildelingskriterier for dette på utlysningstidspunktet. Anskaffelsen gjelder konsulenttjenester og er av DFØL regnet som en tjeneste med uvesentlig klimaavtrykk. Kapittel 7: Konsulent- og analysetjenester

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Rammeavtale for kjøp av tjenester i forbindelse med trafikk-, transport-, og samfunnsøkonomiske analyse
Estimert verdi
40 000 000,00 kr
Varighet
4 år

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner