Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bil- og leasingtjenester

Ofa Iks trenger leasing av biler, biladministrasjon og tilknyttende tjenester som vask og dekkomlegging, for en rammeavtale over 4 år med en maksimal totalverdi på 450 millioner kroner. Anskaffelsen omfatter ca. 700 biler, men tallet er usikkert grunnet økonomiske forhold. Tjenestene skal dekke hele fylket, og det er krav om transport til og fra vask og service. Konkurransen gjennomføres med forhandlinger etter en kvalifiseringsfase. Tildelingskriteriene vektlegger pris/kostnad (60%), administrasjonssystem/web portal og tilleggsfunksjonalitet (20%), samt service og oppfølging (20%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av inntil fem relevante avtaler, samt implementerte kvalitetssikrings- og miljøledelsessystemer, hvor ISO 9001 og ISO 14001 sertifiseringer kan benyttes som dokumentasjon.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Anskaffelsen skal dekke oppdragsgivers behov for leasing av biler, biladministrasjon og tilknyttende tjenester (vask, dekkomlegging etc.). Våre estimater tilsier en forventing på ca. 700 biler som skal leases totalt over fire år, men tallet er beheftet med stor usikkerhet bl.a. grunnet en presset kommuneøkonomi og uforutsigbarhet knyttet til valg av finansieringsform ved anskaffelse av biler. For ytterligere informasjon om anskaffelsens innhold vises det til konkurransegrunnlag og del II bilag 1.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjøres i henhold til gjeldende lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (LOA) og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (FOA) del I og III. Anskaffelsen gjennomføres som konkurranse med forhandlinger etter forutgående kunngjøring, jf. FOA § 13-1 (2). Denne konkurransen innledes med en kvalifiseringsfase (fase 1). Bare de tilbyderne som oppfyller kvalifikasjonskravene og som blir invitert, får anledning til å levere inn tilbud (fase 2). Oppdragsgivers vurdering er at vilkår for den valgte prosedyreformen er oppfylt. Dette gjelder blant annet oppdragsgivers behov for tilpasninger som at tilleggstjenestene skal innebære transport til/fra vask, service mv. over hele fylket. jf. foa. §13-2 a) I tillegg er anskaffelsens finansielle sammensetning og økonomiske størrelse av høy viktighet. Kommunenes pressede økonomi taler for nødvendigheten av optimalisering gjennom forhandling, jf. § 13-2 c).

    Kontakt navn
    Bjarki Steinarsson.
    Kontakt telefon
    +47 98997537
    Adresse
    Kjøita 40, 4630 KRISTIANSAND S

Kvalifikasjonskrav

    Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre avtalen. Påkrevd økonomisk kapasitet vurderes i forhold til avtalens verdi, ytelser, risiko og varighet.

    Relevansen av avtalene, tilgang på et bredt spekter av bilmodeller, særlig sett opp mot denne avtalens behov, kompleksitet og geografiske nedslagsfelt.

    Leverandør skal ha implementert og ha et fungerende kvalitetssikringssystem.

    Leverandøren skal ha implementert et godt system for miljøledelse.

    Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

    Tilbyderen skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Dokumentasjon: 1 - Demobruker til administrasjonssystem og eventuelle tilleggssystem/tilleggsfunksjonalitet som gir verdi for oppdragsgiver 2 – kortfattet beskrivelse på inntil ca. 2 sider i Word. Det er ønskelig med skriftstørrelse 12, standard marg og linjeavstand 1,5. Tilbyder beskriver de viktigste funksjonene ved systemet/systemene/tilleggsfunksjonaliteten. Løsninger som kun er planlagt skal fremkomme eksplisitt med forventet tidsangivelse for ferdigstillelse. Evaluering: Opplevd grad av intuitivt, effektivt og informativt system. Vi vil bl.a. evaluere mulighet for bestilling, rapportering, kommunikasjon begge veier, og relevansen av data som er tilgjengelig. Evaluering vil basere seg på det innkjøpsfaglige skjønn og opplevd verdi sett fra samtlige perspektiv aktuelle i denne konkurransen, se bilag 1, pkt. 2. Definisjoner. Det er ønskelig med tydelige og forpliktende besvarelser.

    Evalueringsmetode

    Opplevd grad av intuitivt, effektivt og informativt system. Vi vil bl.a. evaluere mulighet for bestilling, rapportering, kommunikasjon begge veier, og relevansen av data som er tilgjengelig. Evaluering vil basere seg på det innkjøpsfaglige skjønn og opplevd verdi sett fra samtlige perspektiv aktuelle i denne konkurransen, se bilag 1, pkt. 2. Definisjoner. Det er ønskelig med tydelige og forpliktende besvarelser.

    Beskrivelse

    Dokumentasjon: Beskrivelse på inntil ca. 3 sider i Word. Det er ønskelig med skriftstørrelse 12, standard marg og linjeavstand 1,5. Beskrivelsen skal inneholde forslag til service og oppfølging som vil bli tilbudt, både fra hovedkontaktperson og eventuelt team. Evaluering vil basere seg på det innkjøpsfaglige skjønn og opplevd verdi sett fra samtlige perspektiv aktuelle i denne konkurransen, se bilag 1, pkt. 2. Definisjoner. Det er ønskelig med tydelige og forpliktende besvarelser.

    Evalueringsmetode

    Evaluering vil basere seg på det innkjøpsfaglige skjønn og opplevd verdi sett fra samtlige perspektiv aktuelle i denne konkurransen, se bilag 1, pkt. 2. Definisjoner. Det er ønskelig med tydelige og forpliktende besvarelser.

    Beskrivelse

    Dokumentasjon: Ferdig utfylt prisskjema, jf. bilag 2 Evaluering: totalsum

    Evalueringsmetode

    totalsum

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner