- Tittel
- Rammeavtale for leasing av biler (2)
- Estimert verdi
- 450 000 000,00 kr
- Tildelingskriterium 1
Administrasjonssystem/web portal og tilleggsfunksjonalitet
Dokumentasjon: 1 - Demobruker til administrasjonssystem og eventuelle tilleggssystem/tilleggsfunksjonalitet som gir verdi for oppdragsgiver 2 – kortfattet beskrivelse på inntil ca. 2 sider i Word. Det er ønskelig med skriftstørrelse 12, standard marg og linjeavstand 1,5. Tilbyder beskriver de viktigste funksjonene ved systemet/systemene/tilleggsfunksjonaliteten. Løsninger som kun er planlagt skal fremkomme eksplisitt med forventet tidsangivelse for ferdigstillelse. Evaluering: Opplevd grad av intuitivt, effektivt og informativt system. Vi vil bl.a. evaluere mulighet for bestilling, rapportering, kommunikasjon begge veier, og relevansen av data som er tilgjengelig. Evaluering vil basere seg på det innkjøpsfaglige skjønn og opplevd verdi sett fra samtlige perspektiv aktuelle i denne konkurransen, se bilag 1, pkt. 2. Definisjoner. Det er ønskelig med tydelige og forpliktende besvarelser.
- Tildelingskriterium 2
Service og oppfølging
Dokumentasjon: Beskrivelse på inntil ca. 3 sider i Word. Det er ønskelig med skriftstørrelse 12, standard marg og linjeavstand 1,5. Beskrivelsen skal inneholde forslag til service og oppfølging som vil bli tilbudt, både fra hovedkontaktperson og eventuelt team. Evaluering vil basere seg på det innkjøpsfaglige skjønn og opplevd verdi sett fra samtlige perspektiv aktuelle i denne konkurransen, se bilag 1, pkt. 2. Definisjoner. Det er ønskelig med tydelige og forpliktende besvarelser.
- Tildelingskriterium 3
Pris/kostnad
Dokumentasjon: Ferdig utfylt prisskjema, jf. bilag 2 Evaluering: totalsum
- Kvalifikasjonskrav 1
Øk. og fin. kapasitet
Krav: Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre avtalen. Påkrevd økonomisk kapasitet vurderes i forhold til avtalens verdi, ytelser, risiko og varighet. Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil selv innhente kredittvurdering av leverandøren. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente supplerende informasjon om tilbyders økonomi Merk: Dersom leverandøren har saklig grunn, kan de dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge annen relevant dokumentasjon.
- Kvalifikasjonskrav 2
Utvelgelseskriterium 1 - Relevante avtaler
Dokumentasjon: Opplisting av inntil fem avtaler med informasjon om avtalepart, antall biler, bilmodeller og kjernebehov ved hver avtale. Dokumentet lastes opp i KGV, under «utvelgelseskriterium». Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente supplerende informasjon om denne besvarelsen ved behov. Evaluering: Vil evalueres utfra relevansen av avtalene, tilgang på et bredt spekter av bilmodeller, særlig sett opp mot denne avtalens behov, kompleksitet og geografiske nedslagsfelt. Vekt: 40-60 %
- Kvalifikasjonskrav 3
Kvalitetssikringssystem
Krav: Leverandør skal ha implementert og ha et fungerende kvalitetssikringssystem. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av firmaets kvalitetssikringssystem som er implementert i virksomheten. Dersom leverandør er sertifisert etter ISO 9001 eller tilsvarende 3.-parts verifiserte systemer, vil det være tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat.
- Kvalifikasjonskrav 4
Miljøledelsessystem
Krav: Leverandøren skal ha implementert et godt system for miljøledelse. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av miljøledelsessystem som er implementert i virksomheten. Dersom leverandøren er sertifisert etter ISO 14001, EMAS, Miljøfyrtårn eller tilsvarende 3.-parts verifiserte systemer, vil det være tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat.
- Kvalifikasjonskrav 5
Organisasjon og juridisk stilling
Krav: Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
- Kvalifikasjonskrav 6
Skatteattest
Krav: Tilbyderen skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Attest for skatt og merverdiavgift. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra tilbudsfrist. Attesten fås elektronisk i Altinn. For nærmere informasjon, se Skatteetaten.no. For utenlandske tilbydere: Utenlandske tilbydere må fremlegge tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal tilbyderen fremlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er blitt betalt. Erklæringen skal være godkjent og signert av tilbyderens økonomidirektør/økonomiansvarlige.