Anbudsoversikt for Rammeavtale for mindre utbedringer, 2025-2027 – Rv. 41 Agder

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Anleggs- og veibygging

Statens Vegvesen har inngått en rammeavtale med E. Gauslå & Sønner AS for utførelse av mindre utbedringer på Rv. 41 i Agder. Avtalen har en maksimal total verdi på 50 millioner kroner og dekker bygge- og anleggsvirksomhet i regionen. Tildelingskriteriet var basert på laveste pris, og det ble mottatt 11 tilbud i konkurransen. Klima- og miljøkrav er integrert i kontraktsbestemmelsene, med fokus på gjenbruk av masser og minimal transport for å oppnå miljøgevinster.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Resultat

Vinner
E. Gauslå & Sønner AS
Antall mottatte tilbud
11
Kontraktsverdi
50 000 000 kr

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Rammeavtale for mindre utbedringer, 2025-2027 – Rv. 41 Agder
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Lina Marie Rudborg
Kontakt telefon
+45 281713
Adresse
Innspurten 11C, 0663 OSLO
Lokasjon
Estimert verdi
50 000 000,00 kr
Beskrivelse
Anskaffelsen gjelder rammeavtale for utførelse av mindre utbedringer på Rv. 41 i Agder.
Tildelingskriterium 1
Pris
Oppdragsgiver vil velge tilbud på grunnlag av den laveste prisen
Tildelingskriterium 2
Klima- og miljøkrav
Ifølge FOA § 7-9 (4) kan tildelingskriterium etter FOA § 7-9 (2) og (3) erstattes med klima- og miljøkrav dersom det er klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt. Klima- og miljøbelastningen for denne anskaffelsen er i hovedsak knyttet til håndtering av masser, inklusive transport og produksjon. I denne rammeavtalen er det derfor et viktig prinsipp å bruke mest mulig av de massene som er tilgjengelig på stedet for å minimere transport og produksjon av masser utenfra. For eksempel legges det opp til å bruke stein som er sprengt ut internt i prosjektet i stedet for å kjøre til knust stein utenfra til forsterkningslag ved breddeutvidelser, og det vil i størst mulig grad benyttes avgravingsmasser (løsmasser) og utsprengt fjell/stein til tilbakefylling og utslaking av skråninger i nærområdet. Veglinjene planlegges dessuten med sterkt fokus på gjenbruk av dagens veg, for eksempel gjennom breddeutvidelse i stedet for å bygge ny veg gjennom urørt natur. I tillegg til å legge til grunn slike klima-/miljøhensyn ved prosjektering og utarbeidelse av kravspesifikasjonen har vi også stilt flere klima-/miljøkrav i selve kontraktsbestemmelsene. På utlysningstidspunktet kjenner vi ikke til nøyaktig art og omfang av klima- og miljøpåvirkningen på de ulike arbeidene som vil bli utført og påvirkningen vil dessuten kunne variere fra avrop til avrop. Nøyaktig sted for arbeidene er heller ikke kjent på utlysningstidspunktet. Det vurderes derfor som lite sannsynlig at entreprenører har mulighet til å komme med egne planer og tiltak for ivaretakelse av klima og miljø ved tilbudsfristen, og klima-/miljøgevinsten anses således som liten om man bruker klima og miljø som tildelingskriterium i denne anskaffelsen. Ved å stille minimumskrav i kontrakten er vi i stor grad sikret en klima- og miljøeffekt og vi anser derfor klima- og miljøgevinsten i denne anskaffelsen bedre ivaretatt gjennom en slik kravstilling fremfor bruk av klima og miljø som tildelingskriterium.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    28. feb. 2025, 11:42

  2. Vinner kåret

    10. apr. 2025, 00:00

  3. Kontraktsinngåelse

    30. apr. 2025, 00:00

  4. Startdato for avtale

    1. mai 2025, 00:00

  5. Kunngjøring av resultat

    6. mai 2025

  6. Sluttdato for avtale

    2 år

    31. mai 2027, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner