Tildelingskriterium 2Kvalitet
Kvalitetskriteriet inneholder tre emner. Ved evaluering av kvalitet vurderes de tre emnene hver for seg. Det gis poeng på en skala fra 1-10 hvor beste tilbyder får 10 poeng, for hvert av de tre underpunktene på kvalitet. Kvalitet vektes med totalt 40% i konkurransen og de tre emnene vil vektes likt innad i kvalitetskriteriet.
Rutiner og system for bestilling og brukeroppfølging
Oppdragsgiver ønsker å benytte leverandørens portal for å håndtere tolkeoppdrag. Portalens funksjonalitet vil tillegges vekt. Portalens brukervennlighet vil også tillegges vekt. Det vil her vurderes generell brukervennlighet, brukeradministrasjon/tilgangsstyring, rapportfunksjoner, universell utforming, faktura/bestillingshistorikk og øvrige logiske felter/felthjelp og annen funksjonalitet som tilbys.
Oppdragsgiver ønsker dermed tilgang til demobruker på portalen med alle funksjoner tilgjengelig for å evaluere portalens funksjonalitet, ref. punkt 5 "krav", nr 3.6
Kompetanse·
I løpet av avtaleperioden for denne konkurransen, vil kravet om at offentlige virksomheter kun skal benytte kvalifiserte tolker tre i kraft. Leverandøren bes beskrive hvordan de vil vil jobbe fram mot 31.12.2026, og i etterkant, for å gi oppdragsgiverne mulighet til å oppfylle lovkravet i størst mulig grad.
Oppfølging og avvik·
Tilbyder skal beskrive hvilke rutiner, utover minimumskravet i kravsspesifikasjonsne pkt 4.2 som ligger til grunn for behandling og oppfølging av avvik og reklamasjoner.