Cobrief Logo

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Sikkerhetstjenester - Bygg og anlegg

Trøndelag fylkeskommune har inngått en rammeavtale med Fdv-Consult AS for levering av kontrollfunksjoner knyttet til landbasert infrastruktur for elektrisk drift av ferger i sambandene Flakk - Rørvik og Valset - Brekstad. Avtalen dekker oppfølging, gjennomgang, verifikasjon, inspeksjon og rapportering i henhold til kravspesifikasjonen, og har en varighet på 2+2 år med en maksimal verdi på 1 600 000 kroner ekskl. mva. Leveransen skjer i Trøndelag, og det var krav om kompetanse og erfaring, samt miljøhensyn, som utgjorde 30% av tildelingskriteriene hver.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Fdv-consult AS
Antall mottatte tilbud
0
Kontraktsverdi
1 600 000 kr

Om anbudet

    Trøndelag fylkeskommune har etablert landbasert infrastruktur for å understøtte elektrisk drift av ferger for sambandene Flakk – Brekstad og Valset – Brekstad. Denne infrastruktur omfatter anlegg for transformering, lagring og overføring av elektrisk energi til ferger i nevnte samband. Disse installasjoner er montert i tekniske bygg ved Flakk, Rørvik, Valset og Brekstad. I tillegg inngår ladetårn, automatisk forankringssystem samt et integrert automatiserings-, kontroll og overvåkningssystem ved hver fergekai. En nærmere beskrivelse av den landbaserte infrastruktur er gitt i Bilag 1 – Beskrivelse av behov og kravspesifikasjon, med planskisser/tegninger av de enkelte fergekaianlegg og tekniske bygg i Bilag 1_Vedlegg 1 og Vedlegg 2.Etablert infrastruktur er stilt til disposisjon for fergerederi i konsesjonsperioden. Resterende konsesjonsperiode går fra 01.01.2025 til 31.12.2028.Operatør/fergerederi er Torghatten-Midt AS for fergesambandet Flakk – Rørvik og Fjord 1 AS for Valset – Brekstad.Drift og vedlikehold av den landbaserte infrastruktur vil bli planlagt og utført av de respektive fergerederi, Drift og vedlikehold inngår ikke i denne avtalen.Oppfølging, gjennomgang, verifikasjon, inspeksjon og rapportering iht. kravspesifikasjon i den resterende avtaleperioden. Rammeavtalen vil ha varighet fra og med signering av avtalen til og med 31.12.2026 med opsjon for oppdragsgiveren til å forlenge rammeavtalen i inntil ytterligere 2 år, total maksimalt 4 år. Oppdragsgiver kan velge å innløse opsjonen i flere omganger. Evt. forlenging skal skje med minimum 2 måneders skriftlig varsel før utløpet av en kontraktsperiode.Forvaltning av avtalen ivaretas av Avdeling Eiendom i TRFK.Basert på historisk omsetning anslås årlig avtaleverdi til 150 000 – 200 000 NOK ekskl. mva.Over hele avtaleperioden på fire (4) år er estimert avtaleverdi 600 000 – 800 000 NOK ekskl. mva. Gjennom avtaleperioden kan det imidlertid bli behov for hyppigere kontroller enn annenhver måned. Maksimal avtaleverdi er 1 600 000 NOK ekskl. mva.Nærmere beskrivelse av leveransen følger av Bilag 1 Beskrivelse av behov og kravspesifikasjonHovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) FOR 2016-08-12-974 del I og II.Leverandøren oppfordres på det sterkeste til å følge de anvisninger som gis i dette konkurransegrunnlaget og kontrakt med bilag og ved uklarheter eventuelt stille spørsmål til oppgitt kontaktperson.Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha kontakt med leverandørene utover å foreta eventuelle mindre avklaringer/korrigeringer av tilbudene.Dialog i form av forhandlinger eller avklaringer kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at tilbudene er mottatt, vurderer det som hensiktsmessig. Utvelgelsen vil i så fall bli gjort etter en vurdering av tildelingskriteriene. Det presiseres at ingen leverandører kan forvente dialog om sitt tilbud og derfor må levere sitt beste tilbud.Innen kontraktsinngåelse har Oppdragsgiver rett til å foreta rettelser, suppleringer og endringer av konkurransegrunnlaget som ikke er av vesentlig karakter.Eventuelle rettelser, suppleringer eller endringer av konkurransegrunnlaget, samt spørsmål og svar i anonymisert form, vil bli delt i Mercell.

    Kontakt navn
    Håkon Farstad
    Kontakt telefon
    45257595
    Adresse
    Strandvegen 17, 7713 STEINKJER

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Se konkurransegrunnlag

    Beskrivelse

    Se konkurransegrunnlag

    Beskrivelse

    Se konkurransegrunnlag

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner