Anbudsoversikt for Rv. 19 Skoppum jernbanestasjon, gs-veg

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Anleggs- og veibygging

Statens Vegvesen har inngått en avtale med Arne Olav Lund AS for prosjektering og bygging av ca. 2.600 meter gang- og sykkelveg langs rv. 19, fra ny Skoppum stasjon til eksisterende gang-/sykkelveg øst for Lørgetunnelen i Vestfold og Telemark. Prosjektet, som har en varighet på 1 år, har en total kontraktsverdi på 62,3 millioner kroner. Det stilles krav til bruk av nullutslippsmaskiner og -kjøretøy for å redusere klimagassutslippene knyttet til massehåndtering og -transport. Prosjektet skal gjennomføres modellbasert i henhold til håndbok R110, og det ble mottatt seks tilbud i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Arne Olav Lund A/s
Antall mottatte tilbud
6
Kontraktsverdi
62 313 875 kr

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Rv. 19 Skoppum jernbanestasjon, gs-veg
Estimert verdi
90 000 000,00 kr
Varighet
1 år
Tildelingskriterium 1

Laveste pris
Tildelingskriterium 2

Ifølge FOA § 7-9 (4) kan tildelingskriterium etter FOA § 7-9 (2) og (3) erstattes med klima- og miljøkrav dersom det er klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt. Klima- og miljøbelastningen for denne anskaffelsen er i hovedsak knyttet til massehåndtering/-transport. For å oppnå størst klima-/miljøgevinst i prosjektet vil det derfor være sentralt å redusere klimagassutslippene knyttet til massehåndtering og -transport. Byggherre mener utslipp knyttet til massehåndtering er av såpass stor betydning at dette forholdet bør tillegges stor vekt i denne anskaffelsen. Absolutte krav i kontrakten vil gi større sikkerhet for oppfyllelse enn om det vil være opp til entreprenørene gjennom bruk av tildelingskriterier. Byggherre har derfor valgt å stille krav til andelen maskiner og kjøretøy som benyttes til utførelse av kontraktsarbeidet. Det er videre lagt inn sanksjonsbestemmelser for å sikre at kravene i kontrakten etterleves. Ved å stille krav i kontrakten vil leverandørene være nødt til å sikre seg tilgang på nullutslippsmaskiner/-kjøretøy, noe som vil gi en god klima- og miljøeffekt i denne anskaffelsen, i tillegg til at det sannsynligvis også vil bidra til en positiv utvikling i andelen utslippsfrie maskiner og kjøretøy i markedet med tanke på fremtidige anskaffelser. Ved å stille minimumskrav i kontrakten er vi i stor grad sikret en klima- og miljøeffekt og vi anser derfor klima- og miljøgevinsten i denne anskaffelsen bedre ivaretatt gjennom en slik kravstilling fremfor bruk av klima og miljø som tildelingskriterium.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner