Anbudsoversikt for Seriøsitetsverktøy

Avlyst

Konkurransen er avlyst.

Brief

Programvare - Data og analyse

Nye Veier AS har avlyst konkurransen om å anskaffe en SaaS-løsning for arbeid med seriøsitet, inkludert registrering og oppfølging av leverandører og deres personell, på grunn av at kun ett gyldig tilbud ble mottatt. Systemet skulle oppfylle kravene til føring av oversiktslister etter byggherreforskriften og ha verktøy for oppfølging av avvik og seriøsitetskontroller. Avtalen var planlagt å ha en varighet på 4 år med en maksimal totalverdi på 7 010 000 kroner. Kriteriene for tildeling var likt vektet mellom funksjonalitet og brukervennlighet, samt pris.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Begrunnelse for avlysning
Kun ett admissible tilbud, forespørsel å delta eller prosjekt er mottatt
Antall mottatte tilbud
1
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Seriøsitetsverktøy
Estimert verdi
7 010 000,00 kr
Varighet
4 år
Tildelingskriterium 1
Funksjonalitet og brukervennlighet
Funksjonalitet vurderes ut fra tilbyders besvarelse av kravene stilt i kravspesifikasjonen – Vedlegg 1. Leverandøren skal besvare oppfyllelse av kravene i vedlagt Excel ark (Vedlegg 1). Brukervennlighet vurderes ut fra bruker-test og gjennomgang av demoversjon.
Tildelingskriterium 2
Pris
Utfylt prisskjema i EU-supply. Samtlige poster i prisskjemaet skal fylles ut.
Tildelingskriterium 3

De krav og kriterier som stilles i medhold av anskaffelsesforskriften § 7-9 skal ha som formål å redusere anskaffelsens samlede klimaavtrykk eller miljøbelastning, jf. Anskaffelsesforskriftens § 7-9 (1). Hovedregelen i anskaffelsesforskriften § 7-9 (2) er at Kunden skal vekte klima- og miljøhensyn med minimum tretti prosent. Unntak fra forpliktelsen til å stille miljøkrav eller kriterier foreligger dersom anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig og dette begrunnes i anskaffelsesdokumentene, jf. anskaffelsesforskriften § 7- 9 (5). Behovet Kunden ønsker dekket er en løsning som primært er en standardisert tjenesteanskaffelse over internett. Arbeidet omfatter ingen eller lite reisevirksomhet, og ingen bruk av papir eller annet forbruksmateriell. Et direkte klimaavtrykk som følge av anskaffelsen antas derfor å være av beskjeden karakter. Programvaren vil medføre bruk av datasenter og servere hos leverandøren (eller leverandørens underleverandør), som vil medføre en miljøbelastning. Denne belastningen vil være tilnærmet den samme uavhengig av hvilken programvare som benyttes, da alle slike programvarer vil ha behov for datasenter, servere og strøm. I tillegg mener oppdragsgiver at selve datasenteret og servere vil være utenfor anskaffelsens art, og det er derfor ikke mulig for oppdragsgiver å stille krav eller tildelingskriterier relatert til datasenter eller servere. Oppdragsgiver skal bare anskaffe programvaren, og det skal ikke installeres eller på annen måte anskaffes servere hos oppdragsgiver som en del av denne anskaffelsen. Tildelingskriterier vedrørende leverandørens strømforsyn (både til datasenter/servere og leverandørens kontorer) vil også være ulovlige tildelingskriterier, da dette er utenfor anskaffelsens art. Oppdragsgiver kan ikke se at det er andre forhold knyttet til anskaffelsen av programvaren som medfører klimaavtrykk eller miljøbelastning. På bakgrunn av dette vurderes anskaffelsen etter sin art å ha uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning, og faller dermed inn under unntaksregelen i FOA §7-9 (5).

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner