Anbudsoversikt for Skybasert styringssystem for kvalitet og internkontroll

Brief

Programvare - Dokumenthåndtering og saksbehandling

Norges Geologiske Undersøkelse (NGU) trenger et skybasert styringssystem for kvalitet og internkontroll som skal leveres som en skytjeneste (SaaS) over en periode på 3 år, med en maksimal totalverdi på 1,49 millioner kroner. Systemet skal bidra til at NGU overholder krav om internkontroll, samt sikre målrettet og effektiv drift, pålitelig rapportering og overholdelse av lover og regler. Anskaffelsen gjennomføres som en to-trinns prosedyre med kvalifiseringsfase og forhandlingsfase, og leverandører vil bli vurdert basert på kvalitet (70%) og pris (30%). Leverandøren må dokumentere eierforhold og eierstruktur, samt være lovlig etablert. Prosjektet er lokalisert i Trøndelag.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Tittel
Skybasert styringssystem for kvalitet og internkontroll
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Synnøve Vindenes
Kontakt telefon
+47 99320887
Adresse
Leiv Eirikssons vei 39, 7040 TRONDHEIM
Lokasjon
Estimert verdi
1 490 000,00 kr
Varighet
3 år
Beskrivelse
Anskaffelsens formål er å inngå kontrakt om kjøp av skybasert styringssystem for kvalitet og internkontroll som skal bidra til at NGU som statlig virksomhet overholder krav om internkontroll i det daglige arbeidet, samt sørger for målrettet og effektiv drift, pålitelig rapportering og overholdelse av lover og regler.
Løsningen skal leveres som skytjeneste (SaaS).
Hovedtrekk i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (LOA)
og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (FOA) del I og III. Anskaffelsen gjennomføres som konkurranse med forhandling etter forutgående kunngjøring, jfr. § 13-1 (2).
Dette er en to trinns prosedyre, som innledes med en kvalifiseringsfase (fase 1). Alle interesserte leverandører kan levere inn forespørsel om å delta i konkurransen. Bare leverandører som oppfyller kvalifikasjonskravene og som blir invitert, får anledning til å levere tilbud i neste trinn av konkurransen (fase 2). Oppdragsgiver planlegger å invitere inntil syv (7) leverandører til å levere tilbud. Dersom flere enn 7 kvalifiserte leverandører leverer forespørsel om deltakelse i konkurransen, vil oppdragsgiver velge hvilke leverandører som får gi tilbud på grunnlag av utvelgelseskriteriene, jf. pkt. 9.1.
Etter mottak av tilbud i fase 2 vil alle tilbudene være gjenstand for førstegangs evaluering før
oppdragsgiver så vil kalle inn til forhandlinger.
4.2.1 Gjennomføring av forhandlinger
Forhandlingene kan forløpe i flere faser, og oppdragsgiver forbeholder seg retten til å redusere det antallet tilbud det skal forhandles om, jf. FOA § 23-11. En første reduksjon kan skje i forkant av forhandlingene. Reduksjonen vil skje på bakgrunn av oppgitte tildelingskriterier. Minst 3 leverandører vil motta invitasjon til forhandlinger, forutsatt at det foreligger et tilstrekkelig antall tilbud. Reduksjon av antall tilbud kan også foretas i forkant av eventuelle senere forhandlingsrunder. Forhandlingene kan gjelde alle sider av tilbudet. Forhandlingene kan gjennomføres i møter, skriftlig eller muntlig.
Etter forhandlinger og eventuelle oppdaterte tilbud vil endelig evaluering bli foretatt og kontrakt tildelt.
Det gjøres oppmerksom på at tilbud som inneholder vesentlige avvik fra anskaffelses-dokumentene skal avvises etter forskrift om offentlige anskaffelser § 24-8 (1) b.
Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å tildele kontrakten etter førstegangs evaluering (uten forhandlinger), dersom oppdragsgiver anser dette som hensiktsmessig.
Tildelingskriterium 1
Kvalitet
Under dette kriteriet vurderes: - funksjonalitet og brukervennlighet opp mot B-kravene - hvordan funksjonalitet og brukervennlighet oppleves i leverandørenes presentasjon av demonstrasjonscasene
Tildelingskriterium 2
Pris
Under dette kriteriet vurderes tilbudte priser/total evalueringssum
Kvalifikasjonskrav 1

Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Attest fra Foretaksregistret eller tilsvarende attest for lovbestemt registrering i faglig register i det land hvor leverandøren er etablert. Redegjørelse som viser leverandørens eierforhold og eierstruktur.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    19. mai 2025, 10:01

  2. Frist for spørsmål

    25 døgn

    16. juni 2025, 10:00

  3. Frist for innlevering

    23. juni 2025, 10:00

  4. Invitasjon til å levere tilbud

    1. juli 2025, 22:00

Se aktive konkurranser som ligner