Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Programvare - Bygg og anlegg

Oslo Kommune Utviklings- Og Kompetanseetaten har inngått en avtale med Artifik AS for levering av systemstøtteverktøy for konkurransegjennomføring og kontraktsoppfølging (KGV/KAV) til en verdi av 22 311 800 kroner. Løsningen skal benyttes av alle virksomhetene i kommunen og har som mål å effektivisere anskaffelsesarbeidet, digitalisere prosesser, og sikre god styring og kontroll på anskaffelser, kontrakter og leverandører. Avtalen har en varighet på 4 år, og det var krav om besvarelse av E-krav, implementering og opplæring, samt support og SLA. Fire leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Artifik AS
Antall mottatte tilbud
4
Kontraktsverdi
22 311 800 kr

Om anbudet

    Formålet med anskaffelsen er å anskaffe KGV- og KAV som bidrar til å dekke behovet for å gjøre anskaffelser i henhold til lov- og forskriftsmessige krav, samtidig som kravet til etterprøvbarhet sikres. Målet er å ta i bruk en løsning som i størst mulig grad bidrar til en helelektronisk saksbehandling, fra utarbeidelse av konkurransegrunnlag og kvalifikasjonsdokumenter, til tildeling av kontrakt og videre kontraktsoppfølging. Det skal anskaffes en KGV/KAV løsning som skal benyttes av alle virksomhetene i kommunen. Løsningen som anskaffes bør i størst mulig grad legge til rette for å effektivisere anskaffelsesarbeidet og bidra til å digitalisere anskaffelsesfunksjonen i kommunen. Vi ønsker en brukervennlig løsning som kan understøtte effektive prosesser, være skalerbar og ivareta sikkerhet og personvern på en god måte. Løsningen skal bidra til oppfyllelse av lov- og forskriftskrav, økt grad av kontroll, enklere gjennomføring og oppfølging av anskaffelser, samt økt grad av selvbetjening og med muligheter for å automatisere manuelle oppgaver. Formålet med anskaffelsen er å få en løsning som: • Er effektiv, framtidsrettet og brukervennlig • Bidrar til ytterligere digitalisering av prosesser • Gir enklere og mer effektive prosesser • Gir god styring og kontroll på anskaffelser, kontrakter og leverandører • Gir gode rapporteringsmuligheter

    Kontakt navn
    Omar Attique
    Kontakt telefon
    +47 21802180
    Adresse
    Grensesvingen 2, 0663 OSLO

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Besvarelse av E-krav i bilag 2

    Beskrivelse

    Besvarelse av bilag 3

    Beskrivelse

    Besvarelse av bilag 4

    Beskrivelse

    Utfylt vedlegg 1 til bilag 6 - prisskjema

    Beskrivelse

    Arten av anskaffelsen i dette tilfellet er kjøp av et verktøy for å kunne gjennomføre konkurranser og følge opp inngåtte kontrakter. Videre innebærer anskaffelsen vedlikehold og videreutvikling av et slikt verktøy, drift og bruk av verktøyet. Arbeidet med vedlikehold og videreutvikling av verktøyet kan sammenlignes med en konsulenttjeneste uten særlig reisevirksomhet og anses derfor å ha uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning. Dersom en hensyntar underleverandørkjedene, ser vi imidlertid at det kan oppstå mulige klimaavtrykk og miljøbelastning knyttet til drift av datasentrene som verktøyet er hostet på. Leverandørens innflytelse over dette energiforbruket og den eventuelle miljøbelastningen er imidlertid svært begrenset, og gjør det formålsløst for oppdragsgiver å vektlegge eller stille krav i kravspesifikasjonen til miljø i denne anskaffelsen. På bakgrunn av dette vurderes anskaffelsen for systemstøtteverktøy for konkurransegjennomførings- og kontraktsadministrasjonsverktøy etter sin art å ha uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning, og faller dermed inn under unntaksregelen i FOA § 7-9 (5).

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner