Anbudsoversikt for Totalentreprise - 330123/430129 Fredlybekken nedre del etappe 4 Sluppen - styrt boring

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Anleggs- og veibygging

Trondheim Kommune trenger kompetanse innen tunnelering og styrt boring for å levere en totalentreprise til en verdi av 95 000 000 NOK. Oppdraget inkluderer tunnelering og styrt boring av ledninger, ferdigstillelse av parkområde, samt prosjektering og etablering av gang- og sykkelvei langs Bratsbergvegen. Et viktig formelt krav er at tilbyder må ha solid erfaring med lignende prosjekter, dokumentert gjennom beskrivelse av minst tre tilsvarende oppdrag utført de siste fem årene.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Totalentreprise - 330123/430129 Fredlybekken nedre del etappe 4 Sluppen - styrt boring
Estimert verdi
95 000 000,00 kr
Kvalifikasjonskrav 1

Registrert i handelsregister eller foretaksregister Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Beskrivelse av krav/dokumentasjon: Minstekrav: Tilbyder skal være lovlig registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: Norske firmaer skal ha firmaattest. Utenlandske firmaer skal ha attester for registrering i faglige register som bestemt ved lovgivning i det land hvor tilbyder er etablert.
Kvalifikasjonskrav 2

"Totale" årsomsetning Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger: Beskrivelse av krav/dokumentasjon: Tilbyder skal ha økonomisk og finansiell styrke i forhold til sin virksomhet generelt og i forhold til denne anskaffelsens karakter. Leverandøren skal ha en årlig minimumsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder som overstiger to ganger den anslåtte verdien av kontrakten. Dokumentasjonskrav: Virksomhetens årsregnskap for de siste 2 regnskapsår som inkluderer styrets årsberetning, resultatregnskap, balansen, noter og revisjonsberetning. Øvrige økonomiske og finansielle krav Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Beskrivelse av krav/dokumentasjon: Minstekrav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å utføre kontrakten. Leverandøren skal ha en rating minimum A eller tilsvarende. Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering/rating, ikke eldre enn 3 måneder, og som baseres seg på siste kjente regnskapstall. En rating skal være utført av offentlig godkjent kredittvurderingsinstitusjon. Dersom leverandøren har saklig grunn til å ikke fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle stilling ved å fremlegge for eksempel erklæring fra finansinstitusjon om selvskyldnerkausjon. Skatt og avgifter Tilbyder skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt og avgifter. Dokumentasjonskrav: Utvidet skatteattest leveres for merverdiavgift og skatt. Attesten skal ikke være eldre enn 6 mnd fra tilbudsfristens utløp. Utenlandske tilbydere skal fremlegge attest fra tilsvarende myndigheter i det land de er registrert avgiftspliktige. Dersom myndighetene i aktuelle land ikke utsteder slike attester, må leverandøren fremlegge en signert egenerklæring vedrørende om det foreligger restanse på skatt og evt. størrelsen på denne.
Kvalifikasjonskrav 3

Bare for bygg- og anleggsarbeider: Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Beskrivelse av krav/dokumentasjon: Tilbyder skal ha god erfaring med gjennomføring av lignende prosjekter med tilsvarende størrelse og kompleksitet. Dokumentasjonskrav: Tilbyders egnethet dokumenteres med beskrivelse av minimum 3 tilsvarende prosjekter gjennomført siste fem år. Dokumentasjonen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post). Referanser vil kunne bli kontaktet ved behov for klargjøring av oppdragets relevans. Det er likevel tilbyderens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør. Ta med Statsbygg sin tekst her. Kfr. med Roald og Roar P. Jfr. krav oversendt fra Eline... Teknisk personell eller tekniske enheter Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer. Beskrivelse av krav/dokumentasjon: Tilbyder skal ha tilstrekkelig kapasitet(personell og tekniske ressurser) tilgjengelig for dette oppdraget. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av tilbyders ansatte samt oversikt over redskaper, materiell og teknisk utstyr som tilbyder rådet over til å utføre kontrakten. For offentlige bygge- og anleggsarbeider, teknisk personell eller enheter som skal utføre arbeidet I forbindelse med offentlige bygge- og anleggsarbeider kan leverandøren råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter til å utføre kontrakten: Utdanning og faglige kvalifikasjoner Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne: Beskrivelse av krav/dokumentasjon: Leverandøren skal stille til rådighet personell med egnet kompetanse og erfaring innen byggfag/landentrepriser. For at kompetanse-/erfaring skal anses å være egnet må det personellet som stilles til rådighet ha formalkompetanse og erfaring som er relevant for oppdragets kompleksitet og størrelse. Dokumentasjonskrav: Opplysninger om utdanning og faglige kvalifikasjoner(CV) for tilbudt prosjektorganisasjon, dvs prosjektleder/ oppdragsansvarlig/ anleggsleder/ bas/ prosjekteringsleder /KS-ansvarlig/ SHA-ansvarlig. Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger: Beskrivelse av krav/dokumentasjon: Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet og gjennomføringsevne. For at kapasitet og gjennomføringsevne skal anses å være tilstrekkelig, må det personellet som stilles til rådighet ha formalkompetanse og erfaring som er relevant for oppdragets kompleksitet og størrelse. For at kapasitet og gjennomføringsevne skal anses å være tilstrekkelig, må det personellet som stilles til rådighet ha formalkompetanse og erfaring som er relevant for oppdragets kompleksitet og størrelse. Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke og antallet medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste 3 årene - (kan være samme dokument som kompetansematrisen). Det skal redegjøres for hvordan leverandøren vil sikre tilstrekkelig kapasitet for dette oppdraget, Det skal blant annet legges frem en bemanningsplan for oppdraget som viser antall egne ansatte, innleide, underentreprenører med mer. Andel av kontrakt til underleverandør Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor. Beskrivelse av krav/dokumentasjon: Dokumentasjonskrav: En oversikt/matrise hvor det fremgår hvor stor andel av kontrakten som leverandøren vurderer å sette bort til underleverandører. Det skal leveres ESPD for underleverandører også i Mercell. ESPD er integrert i Mercell og veiledning for hvordan fylle inn ESPD følger av konkurransegrunnlaget del 1 A. Lønns - og arbeidsvilkår, lærlingordning Tilbyder skal ha ordnede forhold vedrørende lønns- og arbeidsvilkår og være tilknyttet offentlig lærlingeordning. Dokumentasjonskrav: egenerklæringer for lønns - og arbeidsvilkår(vedlegg 5), og tilknyttet offentlig godkjent lærlingeordning.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner