Brief

Avløpshåndtering

Asker Kommune trenger transport og behandling av avfall fra omlastningsstasjonen, inkludert matavfall, restavfall, papp og papir, samt transport av glass-/metallemballasje og balling av plastemballasje. Tjenestene skal leveres som deloppdrag, hvor en leverandør kan gi tilbud på ett eller flere deloppdrag. Kontrakten har en maksimal totalverdi på 150 millioner kroner. Tildelingskriteriene er pris (55%), kvalitet (15%), og miljø (30%). Leverandører må dokumentere relevante erfaringer og beskrive løsninger for materialgjenvinning, energigjenvinning, og implementering av fossilfrie biler. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover de generelle kravene til skatte- og avgiftsforhold.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Deloppdrag 1: Transport og behandling av matavfall. Deloppdrag 2: Transport og behandling av restavfall. Deloppdrag 3: Transport og behandling av papp og papir, transport av glass-/metallemballasje og transport og balling av plastemballasje. En Leverandør kan gi tilbud på ett eller flere deloppdrag.

    Kontakt navn
    Even Svae
    Kontakt telefon
    66 90 90 00
    Adresse
    Knud Askers vei 25, 1383 ASKER

Kvalifikasjonskrav

    Leverandør må ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift i henhold til lovbestemmelsene.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Tilbyder skal fylle ut prisskjema og vedlegge dette.

    Beskrivelse

    a. Oppdragsgiver er avhengig av at avfall som genereres, og som leveres omlaster, blir hentet fortløpende og at containerne leveres tilbake hurtig. Tilbakelevering av containere på kortere tid enn den angitte tidsfristen på 6 timer, eller andre tiltak som teller positivt for logistikken vil telle positivt i evalueringen. Beskriv hvordan tilbyder vil sikre overholdelse av responstider og tilbakeleveringsfrister. b. Beskriv tilbyders forslag til implementeringen av avtalen og hvordan oppdraget tenkes utført, herunder; Hvordan en ordre mottas og gjennomføres, særlig med tanke på kvalitetsrutiner og avvikshåndtering. Hvordan tilbyder vil sikre tilstrekkelig kapasitet og fleksibilitet i hentefrekvens og logistikk knyttet til variasjoner i avfallsmengder. Hvilke beredskapsløsninger planlegges. Det er viktig at leverandør har en god beredskapsløsning for alle ledd i kjeden, transport og behandling. Spesielt når det gjelder behandlingsanlegg i delkontrakt 1 - matavfall og delkontrakt 2 - restavfall, så er det viktig at tilbyder har tilgang på reserveanlegg tilsvarende hovedanlegget. c. Hvordan tilbyder vil sikre god kommunikasjon og samarbeid med oppdragsgiver. Oppdragsgiver ønsker faste kontaktpersoner hos leverandøren med ansvar for oppfølging av alle leveranser. Du skal IKKE legge ved noen vedlegg (CV, kursbevis, sertifikater eller lignende), men beskrive følgende punkter: - Navn - Utdanning og relevante kurs - Relevant arbeidserfaring/bakgrunn - Beskriv erfaring som fast kontaktperson for navngitte kunder

    Beskrivelse

    a. Deloppdrag 1: Transport og behandling av matavfall. Det bes om å oppgi hvor stor andel av matavfallet som forventes at vil bli materialgjenvunnet. Høyere materialgjenvinningsgrad vil gi bedre uttelling. Beskriv hvilke produkter som produseres og hvordan dette utnyttes etter behandlingen. Hvis slik løsning er under etablering, bes det om at forpliktende oppstartstidspunkt for dette oppgis, gitt at det er under avtaleperioden. Beskriv plan for implementering av fossilfrie biler i kontraktsperioden, med detaljert beskrivelse av hva dere har i dag og årlig oppgradering av bilparken. b. Deloppdrag 2: Transport og behandling av restavfall Det er ønskelig at tilbyder sorterer ut mest mulig deler av restavfallet som kan benyttes til råvarer til materialgjenvinning. Høy grad av materialgjenvinning vil gi uttelling. Hvis slik løsning er under etablering, bes forpliktende oppstartstidspunkt for dette oppgis, gitt at det er under avtaleperioden. Tilbyder skal beskrive andel forventet til materialgjenvinning, hvordan materialgjenvinningen gjøres (Gjenbruk av bunnaske, forsortering av metall etc.) og dokumentert grad av energigjenvinning (etter Miljødirektoratets definisjon). For avfall som går til energigjenvinning, bes det om at energiutnyttelsesgrad etter norsk metode oppgis. Energiutnyttelsesgrad defineres som utnyttet energi dividert på produsert energi uttrykt i prosent. Beregningsmåten er beskrevet i Sintef-rapporten "Energileveranse fra avfallsforbrenningsanlegg – definisjon av energiutnyttelsesgrad" (PDF-fil fra 2008) kapittel 1.6.2: Lenke: https://www.miljodirektoratet.no/ansvarsomrader/forurensning/industri/for-naringsliv/forbrenning-av-avfall/energiutnyttelse/ Beskriv plan for implementering av fossilfrie biler i kontraktsperioden, med detaljert beskrivelse av hva dere har i dag og årlig oppgradering av bilparken. c. Deloppdrag 3: Transport og behandling av papp og papir. Transport og balling av plastemballasje. Transport av glass-/metallemballasje. Beskriv metode for materialgjenvinning av fraksjonen papp og papir utover behovene. Beskrivelsen av metode for å oppnå høyere ombruks- og materialgjenvinningsgrad utover de oppsatte behovene vil bli evaluert i tråd med hierarkiet i avfallspyramiden, Der ombruk blir ansett som mest positivt, deretter materialgjenvinning, energigjenvinning og deponi / destruksjon. Beskriv plan for implementering av fossilfrie biler i kontraktsperioden, med detaljert beskrivelse av hva dere har i dag og årlig oppgradering av bilparken.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Transport og behandling av avfall fra omlastningsstasjonen
Lokasjon
Estimert verdi
150 000 000,00 kr

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner