Anbudsoversikt for 24/04611 Prosjektledelse med kompetansemiljø for gjennomføring av delprosjekter for bærekraftige …

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bedriftsrådgivning

Molde Kommune trenger prosjektledelse med kompetansemiljø for å levere rammeavtale på utvikling av fremtidsrettede og bærekraftige helse- og omsorgstjenester i Møre og Romsdal til en verdi av 8 millioner NOK. Leveransen omfatter bistand til gjennomføring av flere delprosjekter i konseptfasen, som skal vurderes ulike løsninger for helse- og omsorgstjenestene. Et viktig formelt krav er at leverandøren må ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag, dokumentert med beskrivelse av de tre mest relevante oppdragene fra de siste fem årene inkludert oppdragets verdi, tidspunkt og mottakerkontaktinformasjon.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
24/04611 Prosjektledelse med kompetansemiljø for gjennomføring av delprosjekter for bærekraftige helse- og omsorgstjenester
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Hans Kåre Oppigård
Kontakt telefon
+47 71111000
Adresse
Rådhusplassen 1, 6413 MOLDE
Estimert verdi
8 000 000,00 kr
Beskrivelse
Anskaffelsens formål er å inngå rammeavtale med én leverandør på prosjektledelse med tilhørende kompetansemiljø som kan bistå med å gjennomføre flere delprosjekter for å utvikle fremtidsrettede og bærekraftige helse -og omsorgstjenester i Molde kommune. Det må i flere delprosjekt vurderes ulike løsninger, og slik sett kan en si at flere delprosjekt er i en konseptfase. Rammeavtalen gjelder for konseptfaseperioden, og ikke for gjennomføringsperioden. Konseptfaseperioden antas å pågå frem til oktober 2025, jf. vedlegg 4 - Milepælsplan. Varigheten på rammeavtalen er derfor fra kontraktsinngåelse og frem til og med 31. desember 2025 for å hensynta eventuelt etterarbeid. Som opsjon kan rammeavtalen forlenges til 30. juni 2026 dersom det er aktuelt, eksempelvis om det tilkommer nye delprosjekter som skal utredes i løpet av konseptfaseperioden.
Prosjektet består i sin helhet av 11 planlagte delprosjekt, hvor noen skal gjennomføres med intern ledelse, mens andre gjennomføres med ekstern ledelse gjennom rammeavtalen. Det vil være naturlig å nytte oppdragsgivers interne kompetanse i flere av delprosjektene, også der eksterne er ledere.
Som del av evalueringen er det ønskelig med et presentasjonsmøte, hvor tilbyder presenterer sitt løsningsforslag og svarer på eventuelle spørsmål rundt tilbudet. Presentasjonsmøter gjennomføres i starten av evalueringsperioden, og via Microsoft Teams. Oppdragsgiver vil ta kontakt med tilbydere etter tilbudsåpning og komme med forslag til tidspunkt.
Oppdragsgiver ønsker at delprosjektene har oppstart snarest etter avtaleinngåelse.
Oppdragsgiver anslår verdien av rammeavtalen til å utgjøre inntil 3 MNOK for hvert år i de neste to år, men se kapittel 1.3 om Oppdragsgivers forbehold. Beløpet er kun et foreløpig tenkt estimat om maksimalt aktivitetsnivå gitt at arbeidet forløper som planlagt. Rammeavtalen har i alle tilfeller nådd sin uttømmende virkning dersom summen av avrop når 8 MNOK.
Se konkurransegrunnlaget for uttømmende beskrivelse av anskaffelsen.
Hovedtrekk i prosedyren
Anskaffelsens formål er å inngå rammeavtale med én leverandør på prosjektledelse med tilhørende kompetansemiljø som kan bistå med å gjennomføre flere delprosjekter for å utvikle fremtidsrettede og bærekraftige helse -og omsorgstjenester i Molde kommune. Det må i flere delprosjekt vurderes ulike løsninger, og slik sett kan en si at flere delprosjekt er i en konseptfase. Rammeavtalen gjelder for konseptfaseperioden, og ikke for gjennomføringsperioden. Konseptfaseperioden antas å pågå frem til oktober 2025, jf. vedlegg 4 - Milepælsplan. Varigheten på rammeavtalen er derfor fra kontraktsinngåelse og frem til og med 31. desember 2025 for å hensynta eventuelt etterarbeid. Som opsjon kan rammeavtalen forlenges til 30. juni 2026 dersom det er aktuelt, eksempelvis om det tilkommer nye delprosjekter som skal utredes i løpet av konseptfaseperioden.
Prosjektet består i sin helhet av 11 planlagte delprosjekt, hvor noen skal gjennomføres med intern ledelse, mens andre gjennomføres med ekstern ledelse gjennom rammeavtalen. Det vil være naturlig å nytte oppdragsgivers interne kompetanse i flere av delprosjektene, også der eksterne er ledere.
Som del av evalueringen er det ønskelig med et presentasjonsmøte, hvor tilbyder presenterer sitt løsningsforslag og svarer på eventuelle spørsmål rundt tilbudet. Presentasjonsmøter gjennomføres i starten av evalueringsperioden, og via Microsoft Teams. Oppdragsgiver vil ta kontakt med tilbydere etter tilbudsåpning og komme med forslag til tidspunkt.
Oppdragsgiver ønsker at delprosjektene har oppstart snarest etter avtaleinngåelse.
Oppdragsgiver anslår verdien av rammeavtalen til å utgjøre inntil 3 MNOK for hvert år i de neste to år, men se kapittel 1.3 om Oppdragsgivers forbehold. Beløpet er kun et foreløpig tenkt estimat om maksimalt aktivitetsnivå gitt at arbeidet forløper som planlagt. Rammeavtalen har i alle tilfeller nådd sin uttømmende virkning dersom summen av avrop når 8 MNOK.
Se konkurransegrunnlaget for uttømmende beskrivelse av anskaffelsen.
Kvalifikasjonskrav 1
Økonomisk og finansiell kapasitet
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Dokumentasjonskrav: Norske oppdragsgivere behøver ikke inngi dokumentasjon; her vil oppdragsgiver gjøre oppslag i åpne databaser for å vurdere kvalifikasjonskravet. • Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjon oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 2
Registrert i foretaksregister, faglig register eller handelsregister
Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller registrert i et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 3
Betaling av skatt og offentlige avgifter
Norske leverandører skal ha ordnede forhold til betaling av skatt og offentlige avgifter. Dokumentasjonskrav: Skatteattest (skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra fristen for å levere tilbud). Dette gjelder bare for norske leverandører.
Kvalifikasjonskrav 4
Erfaring fra sammenlignbare oppdrag
Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av leverandørens 3 mest relevante oppdrag i løpet av de siste 5 årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    8. apr. 2024, 15:34

  2. Frist for spørsmål

    26. apr. 2024, 10:00

  3. Åpningsdato

    13. mai 2024, 07:00

  4. Frist for innlevering

    13. mai 2024, 07:00

  5. Startdato for avtale

    21. juni 2024, 00:00

  6. Vedståelsesfrist

    13. aug. 2024, 07:00

  7. Sluttdato for avtale

    1 år

    30. juni 2026, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner