Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bedriftsrådgivning

Molde Kommune trenger prosjektledelse med kompetansemiljø for å levere rammeavtale på utvikling av fremtidsrettede og bærekraftige helse- og omsorgstjenester i Møre og Romsdal til en verdi av 8 millioner NOK. Leveransen omfatter bistand til gjennomføring av flere delprosjekter i konseptfasen, som skal vurderes ulike løsninger for helse- og omsorgstjenestene. Et viktig formelt krav er at leverandøren må ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag, dokumentert med beskrivelse av de tre mest relevante oppdragene fra de siste fem årene inkludert oppdragets verdi, tidspunkt og mottakerkontaktinformasjon.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Anskaffelsens formål er å inngå rammeavtale med én leverandør på prosjektledelse med tilhørende kompetansemiljø som kan bistå med å gjennomføre flere delprosjekter for å utvikle fremtidsrettede og bærekraftige helse -og omsorgstjenester i Molde kommune. Det må i flere delprosjekt vurderes ulike løsninger, og slik sett kan en si at flere delprosjekt er i en konseptfase. Rammeavtalen gjelder for konseptfaseperioden, og ikke for gjennomføringsperioden. Konseptfaseperioden antas å pågå frem til oktober 2025, jf. vedlegg 4 - Milepælsplan. Varigheten på rammeavtalen er derfor fra kontraktsinngåelse og frem til og med 31. desember 2025 for å hensynta eventuelt etterarbeid. Som opsjon kan rammeavtalen forlenges til 30. juni 2026 dersom det er aktuelt, eksempelvis om det tilkommer nye delprosjekter som skal utredes i løpet av konseptfaseperioden. Prosjektet består i sin helhet av 11 planlagte delprosjekt, hvor noen skal gjennomføres med intern ledelse, mens andre gjennomføres med ekstern ledelse gjennom rammeavtalen. Det vil være naturlig å nytte oppdragsgivers interne kompetanse i flere av delprosjektene, også der eksterne er ledere. Som del av evalueringen er det ønskelig med et presentasjonsmøte, hvor tilbyder presenterer sitt løsningsforslag og svarer på eventuelle spørsmål rundt tilbudet. Presentasjonsmøter gjennomføres i starten av evalueringsperioden, og via Microsoft Teams. Oppdragsgiver vil ta kontakt med tilbydere etter tilbudsåpning og komme med forslag til tidspunkt. Oppdragsgiver ønsker at delprosjektene har oppstart snarest etter avtaleinngåelse. Oppdragsgiver anslår verdien av rammeavtalen til å utgjøre inntil 3 MNOK for hvert år i de neste to år, men se kapittel 1.3 om Oppdragsgivers forbehold. Beløpet er kun et foreløpig tenkt estimat om maksimalt aktivitetsnivå gitt at arbeidet forløper som planlagt. Rammeavtalen har i alle tilfeller nådd sin uttømmende virkning dersom summen av avrop når 8 MNOK. Se konkurransegrunnlaget for uttømmende beskrivelse av anskaffelsen.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsens formål er å inngå rammeavtale med én leverandør på prosjektledelse med tilhørende kompetansemiljø som kan bistå med å gjennomføre flere delprosjekter for å utvikle fremtidsrettede og bærekraftige helse -og omsorgstjenester i Molde kommune. Det må i flere delprosjekt vurderes ulike løsninger, og slik sett kan en si at flere delprosjekt er i en konseptfase. Rammeavtalen gjelder for konseptfaseperioden, og ikke for gjennomføringsperioden. Konseptfaseperioden antas å pågå frem til oktober 2025, jf. vedlegg 4 - Milepælsplan. Varigheten på rammeavtalen er derfor fra kontraktsinngåelse og frem til og med 31. desember 2025 for å hensynta eventuelt etterarbeid. Som opsjon kan rammeavtalen forlenges til 30. juni 2026 dersom det er aktuelt, eksempelvis om det tilkommer nye delprosjekter som skal utredes i løpet av konseptfaseperioden. Prosjektet består i sin helhet av 11 planlagte delprosjekt, hvor noen skal gjennomføres med intern ledelse, mens andre gjennomføres med ekstern ledelse gjennom rammeavtalen. Det vil være naturlig å nytte oppdragsgivers interne kompetanse i flere av delprosjektene, også der eksterne er ledere. Som del av evalueringen er det ønskelig med et presentasjonsmøte, hvor tilbyder presenterer sitt løsningsforslag og svarer på eventuelle spørsmål rundt tilbudet. Presentasjonsmøter gjennomføres i starten av evalueringsperioden, og via Microsoft Teams. Oppdragsgiver vil ta kontakt med tilbydere etter tilbudsåpning og komme med forslag til tidspunkt. Oppdragsgiver ønsker at delprosjektene har oppstart snarest etter avtaleinngåelse. Oppdragsgiver anslår verdien av rammeavtalen til å utgjøre inntil 3 MNOK for hvert år i de neste to år, men se kapittel 1.3 om Oppdragsgivers forbehold. Beløpet er kun et foreløpig tenkt estimat om maksimalt aktivitetsnivå gitt at arbeidet forløper som planlagt. Rammeavtalen har i alle tilfeller nådd sin uttømmende virkning dersom summen av avrop når 8 MNOK. Se konkurransegrunnlaget for uttømmende beskrivelse av anskaffelsen.

    Kontakt navn
    Hans Kåre Oppigård
    Kontakt telefon
    +47 71111000
    Adresse
    Rådhusplassen 1, 6413 MOLDE

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet.

    Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller registrert i et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

    Norske leverandører skal ha ordnede forhold til betaling av skatt og offentlige avgifter.

    Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner