Anbudsoversikt for Anskaffelse av statlig fellesavtale for ombruk og gjenvinning av IKT-utstyr

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) ved Statens innkjøpssenter skal etablere egen statlig fellesavtale for ombruk og gjenvinning av IKT-utstyr. Anskaffelsen vil legge til rette for høy grad av ombruk og dermed redusert behov for ny produksjon av IKT-utstyr og redusert avfallsgenerering. Avtalen ivaretar videre et felles samfunnsansvar ved å inkludere personer med nedsatt funksjonsevne og/eller vanskeligstilte. IKT-utstyr til ombruk vil bli videresolgt. En andel av salgsprisen vil tilbakeføres virksomhetene.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Anskaffelse av statlig fellesavtale for ombruk og gjenvinning av IKT-utstyr
Estimert verdi
60 000 000,00 kr
Varighet
24 måneder
Kvalifikasjonskrav 1

Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: • Norske selskaper: firmaattest • Utenlandske selskaper: Bekreftelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert
Kvalifikasjonskrav 2

Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre kontrakten. Avtaleeier vil vurdere omsetningens størrelse, årsresultat, samt nøkkeltall i balansen. Dokumentasjonskrav: • Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Kredittvurderingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet.
Kvalifikasjonskrav 3

Leverandøren skal ha relevant erfaring fra lignende leveranser som beskrevet i anskaffelsesdokumentene. Med lignende menes: • Kunder med geografisk spredning • Stort antall leverings-/hente steder Dokumentasjonskrav: • Beskrivelse av leverandørens 3 mest relevante leveranser i løpet av de siste 3 årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker. Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Dersom leverandøren ikke kan vise til minimum 3 relevante leveranser i løpet av de siste 3 år, vil dokumentasjon på relevante leveranser eldre enn 3 år bli tatt i betraktning, dog ikke eldre en 5 år. Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet og ressurser til å utføre kontrakten innen aktuelt kontraktsområde. Med tilstrekkelig kapasitet og ressurser til å utføre kontrakten menes å kunne håndtere den enkelte delkontrakts estimerte volum til et stort antall statlige virksomheter med stor geografisk spredning. Dokumentasjonskrav: • Det skal gis beskrivelse av leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke og antallet medarbeidere i ledelsen i løpet av de 3 siste årene Dersom leverandøren støtter seg på kapasiteten til andre virksomheter, skal han dokumentere at han råder over de nødvendige ressursene, for eksempel ved å fremlegge en forpliktelseserklæring fra disse virksomhetene, se Bilag 10 – Mal for forpliktelseserklæring.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner