Cobrief Logo

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Dekk og biltilbehør

Ålesund Kommune har inngått en rammeavtale med Bestdrive Norway AS for levering av dekk og dekkhotelltjenester i Møre og Romsdal. Avtalen dekker kjøp av sommer- og vinterdekk, dekkrekvisita, dekkskift, omlegging, balansering, reparasjon av punkterte dekk, samt vinter- og sommerlagring av dekk. Avtalen har en maksimal totalverdi på 7 millioner kroner. Leverandøren skal tilby et bredt spekter av dekkmerker, og kundene har mulighet til å benytte avtalen etter behov. Det var krav om beskrivelse av gjennomføringsevne, inkludert administrasjon av dekkhotell og mobil servicevogn. Tre leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Bestdrive Norway AS
Andre tilbydere
  • Dekkcenteret AS
  • Dekkteam AS
Kontraktsverdi
7 000 000 kr

Om anbudet

    Gjennom denne anskaffelsen ønsker oppdragsgiver å inngå rammeavtale med én leverandør. Formålet med avtalen er å dekke kundenes behov for følgende produkter og tjenester: Kjøp av dekk, herunder sommerdekk, vinterdekk (med eller uten pigg) Kjøp av dekk på tunge og lette kjøretøy Dekkrekvisita (for eksempel: felger, kjetting, ventiler og hjulbolter) Dekkskift vår- og høstsesong, og ellers ved behov Omlegging og balansering av dekk Avbalansering Reparasjon av punkterte dekk Væskefylling Seiping Pigging iht. regelverk Vinter- og sommerlagring av dekk (dekkhotell) Beredskap og utrykning ved behov (mobil assistanse) Merknader til avtalen: Leverandør skal kunne tilby et bredt spekter av ulike dekkmerker for å dekke kundens behov. Hvilket dekkmerke som skal benyttes, avtales mellom kunde og den enkelte sjåfør. For ÅBVs del avtales dette med materialforvalter. Dersom kunde har behov for varer eller tjenester som leverandør ikke kan levere, skal dette kunne kjøpes utenom denne avtalen. Flesteparten av personbilene som benyttes i Ålesund kommune inkl. foretak er driftet gjennom leasingavtaler, som i stor grad er tilknyttet egne dekkhotellavtaler. I tillegg har enkelte virksomheter kapasitet til å utføre dekkskift og oppbevare dekk selv. Kundene skal derfor ha mulighet, men ikke plikt, til å benytte rammeavtalen i disse tilfellene.

    Kontakt navn
    Henriette Longva
    Kontakt telefon
    +4770162000
    Adresse
    Keiser Wilhelms gate 11, 6003 ÅLESUND

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Leverandør skal i kostnadsberegningen fylle ut vedlagt prisskjema, og levere som vedlegg til tilbudet i Excel-format. Prisskjemaet består av 3 ark som alle skal fylles ut - A, B og C. For nærmere informasjon om hva som inngår i "premiumdekk" og "budsjettdekk", se kravspesifikasjon pkt. 4.3.1.1 Dekk. Tilbudte dekk i prisskjema som ikke oppfyller kravene, vil kunne føre til avvisning av tilbudet. Alle felter i vedlagte prisskjema merket med gult skal fylles ut. Manglende utfylling av prisfelt vil kunne medføre vanskeligheter med å vurdere tilbudet, og tilbudet vil da kunne bli avvist. Alle priser er i NOK, ekskl. mva., inkludert alle direkte eller indirekte utgifter og avgifter som kan tenkes påløpt i forbindelse med leveransen. Ordregebyr og fakturagebyr er å regne som utgifter. Prisene skal inneholde alle kostnader for kunde som inngår i denne konkurransen. Kostnader som leverandør vet vil tilkomme, men som ikke er spesifikt angitt i tilbudet, vil oppfattes som inkludert i de oppgitte kostnadene. Dersom varelinjer i prisskjemaet leveres blanke/ikke utfylt, vil de bli utfylt med den høyeste enhetsprisen som er tilbudt for denne produktlinjen + 10%. Dersom flere enn 5 % av produktlinjene mangler prisangivelse vil dette anses som et vesentlig avvik og føre til avvisning av tilbudet i sin helhet.

    Evalueringsmetode

    Ved vurdering av pris benyttes hybridmodell med knekkpunkt 1. Vedlagt følger mal for evalueringsmodellen. Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.

    Beskrivelse

    Leverandør bes beskrive hvordan de tenker å rigge seg for å oppfylle kundens krav. Beskrivelsen må i tillegg til det leverandør selv ønsker å legge vekt på, minimum inneholde; Hvordan sikre at kunde får god oversikt over hvilke dekk som er lagret på dekkhotellet Hvordan administrere og prioritere kunden for innkalling og omlegging av dekk Beskrivelse av innholdet i sin mobile servicevogn Behandling av stammer Besvarelsen skal være på maks. 2 A4-sider. Besvarelsen skal ikke inneholde forside eller innholdsfortegnelse. Eventuelle sider etter side 2 vil ikke bli evaluert. Eventuelle lenker og lignende i besvarelsen vil ikke bli evaluert.

    Evalueringsmetode

    Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevet løsning. Beste løsning tildeles høyeste poengscore (10). Øvrige løsninger tildeles poengscore forholdsmessig ut fra beste løsning. Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner