Anbudsoversikt for Anskaffelse - Håndverkertjenester - Blikkenslagerarbeid, 2024
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Anleggs- og veibygging
Ålesund Kommune trenger håndverkertjenester for å levere blikkenslagerarbeid i Møre og Romsdal over 2 år til en verdi av 3 000 000 NOK. Anbudets vekting er Kvalitet: 1, Pris: 2, Miljø: 3.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Formålet med avtalen er å dekke kundes behov for håndverkertjenester innen blikkenslagerarbeid.
Hovedtrekk i prosedyren
Åpen tilbudskonkurranse
Tildelingskriterium 1
Kvalitet I dette tildelingskriteriet evalueres leverandørs oppdragsforståelse/løsningsbeskrivelse, samt tilbudt dedikert ressursgruppe. Se mer info i kravspesifikasjonen.
Tildelingskriterium 2
Pris Leverandør bes fylle ut vedlagt prisskjema. Se mer info i kravspesifikasjonen. Ved vurdering av pris benyttes hybridmodell med knekkpunkt 2,5.
Tildelingskriterium 3
Miljø Leverandøren får uttelling for å bruke biogasskjøretøy av euroklasse 6/VI og/eller nullutslippskjøretøy i kontraktsperioden. Se mer info i kravspesifikasjonen.
Kvalifikasjonskrav 1
Betaling av skatt, mva. og andre offentlige avgifter Dette kravet gjelder kun for norske leverandører. Leverandør må ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift i henhold til lovbestemmelsene og leverandør skal ikke ha vesentlige restanser. Eventuelle restanser eller andre misligheter må kunne begrunnes. Leverandør skal dokumentere kravet gjennom attesten "Opplysninger om skatt og avgift". Attesten skal være av typen "RF-1507", og ikke "RF-1316". Leverandør kan bestille dette i Altinn på vegne av sin virksomhet (krav til rolle i Altinn for bestilling: regnskapsmedarbeider, begrenset signeringsrettighet, eller revisormedarbeider). Ved bestilling oppgir du Ålesund kommune som mottaker, slik at oppdragsgiver får en kopi av attesten direkte til sin innboks i Altinn.
Kvalifikasjonskrav 2
Kredittvurdering Leverandør må ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen. Det kreves at leverandør er kredittverdig, minimum A, i henhold til Dun & Bradstreets tjeneste RiskGuardian Suite (https://riskguardian.bisnode.no), eller har økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen basert på oppdragsgivers skjønn. Oppdragsgiver vil selv gjennomføre en vurdering av økonomien til leverandør gjennom RiskGuardian Suite. Leverandør kan vedlegge annen nødvendig informasjon dersom leverandør mener at RiskGuardian Suite ikke gir riktig bilde av den økonomiske situasjonen. Tjenesten RiskGuardian Suite omfatter alle nordiske land. Oppdragsgiver godtar som hovedregel ikke kredittvurderinger fra andre firma- og regnskapsinformasjonssystem enn RiskGuardian Suite på grunn av likebehandling av leverandørene. For utenlandske leverandører utenfor Norden vil oppdragsgiver imidlertid benytte og godta kredittvurdering gjennom Dun & Bradstreets tjeneste Credit (https://credit.dnb.com/). Leverandør som oppdragsgiver ikke kan finne på RiskGuardian Suite (eller Credit for leverandører utenfor Norden), eksempelvis nyetablerte leverandører som ikke har opparbeidet seg grunnlag for kredittvurdering, må vedlegge erklæring / garanti fra morselskap / eier / bank eller lignende finansieringsinstitusjoner, vedrørende firmaets finansielle og økonomiske stilling.
Kvalifikasjonskrav 3
Erfaring Det kreves at leverandør eller ansatte hos leverandør, har erfaring fra minst 3 relevante oppdrag de siste 3 år. Med relevante oppdrag menes oppdrag innenfor det aktuelle fagområdet, med en verdi på minimum NOK 50.000 ekskl. mva. pr. oppdrag. Utfylt vedlegg "Leverandørens erfaring", eller annet dokument med tilsvarende informasjon.