Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Engroshandel med nærings- og nytelsesmidler

Ålesund Kommune har inngått avtale med Tine Sa for kompetanse til å levere melk- og meieriprodukter i Møre og Romsdal over 2 år til en verdi av 110 000 000 NOK. Anbudets vekting var pris: 55%, rutiner: 15%, miljø: 30%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Tine Sa
Antall mottatte tilbud
1
Kontraktsverdi
110 000 000 kr

Om anbudet

    Formålet med avtalen er å dekke kundenes behov for matvarer av god kvalitet innenfor sortimentet melk og meieriprodukter, til bruk i blant annet matproduksjon og servering i kantiner, institusjoner, skoler og barnehager m.m. til deltakerne av avtalen. Leverandør må ha et bredt vareutvalg innenfor området melk og meieriprodukter. Avtalen dekker mange ulike kundegrupper, og det er derfor behov for et variert produktspekter.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) FOR 2016-08-12-974, del I og del III. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen anbudskonkurranse jfr. FOA § 13-1 (1).

    Kontakt navn
    Guro Hanche-Olsen
    Kontakt telefon
    +4770162000
    Adresse
    Keiser Wilhelms gate 11, 6003 ÅLESUND

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Leverandør skal i kostnadsberegningen fylle ut vedlagt prisskjema, og levere som vedlegg til tilbudet 24/2646 Anskaffelse - Melk- og meieriprodukter, 2024 i Excel-format. Se utfyllende beskrivelse i konkurransegrunnlaget.

    Evalueringsmetode

    Ved vurdering av pris benyttes totalsum fra prisskjemaet i en hybridmodell med knekkpunkt 2,5. Vedlagt følger mal for evalueringsmodeller. Leverandørens samlede score totalt, vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.

    Beskrivelse

    Vi ber om at leverandør gir en beskrivelse av følgende rutiner som vil gjelde for denne avtalen: * rutiner og tidsfrister vedrørende bestilling og vedrørende evt. endring av bestilling * rutiner/regler vedrørende mangler/avvik og erstatningsprodukt, og prosedyrer/system for oppfølging av dette * rutiner/håndtering vedrørende manko, feilleveranser og reklamasjoner * evt. andre sentrale rutiner for oppfølging av kundene/avtalen Besvarelsen skal være på maksimalt 2 A4-sider totalt. Besvarelsen skal ikke inneholde forside eller innholdsfortegnelse. Eventuelle sider etter side 2 vil ikke bli evaluert. Eventuelle lenker og lignende i besvarelsen vil ikke bli evaluert.

    Evalueringsmetode

    Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs besvarelse. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevet løsning. Beste løsning tildeles høyeste poengscore (10). Øvrige løsninger tildeles poengscore forholdsmessig ut fra beste løsning. Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.

    Beskrivelse

    Leverandør skal vedlegge en beskrivelse av miljøarbeid/-tiltak som pågår hos leverandør, og som er relevant for denne avtalen med hensyn til: 1. minimering av emballasje, uten at dette forringer produktet / medfører økt svinn 2. reduksjon av matsvinn, herunder også håndtering av mat med dårlig dato/utgått var Leverandør skal kun beskrive arbeid / tiltak som faktisk er iverksatt eller pågår pr. dags dato. Besvarelsen skal være på maksimalt 2 A4-sider totalt. Besvarelsen skal ikke inneholde forside eller innholdsfortegnelse. Eventuelle sider etter side 2 vil ikke bli evaluert. Eventuelle lenker el.l. i besvarelsen vil ikke bli evaluert. Oppdragsgiver ønsker en mer klimavennlig distribusjon. Leverandør bes fylle ut følgende skjema for å gi en oversikt over kjøretøyene som skal benyttes for leveranser/oppdrag for denne kontrakten: 3. Leverandør bes fylle ut vedlagte dokument "Liste over kjøretøy - Krav Nr.1 - Nr.3" arkfanen "liste over kjøretøy".

    Evalueringsmetode

    Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs besvarelse. For punkt 3. vil oppdragsgiver i evalueringen benytte vedlagte "Evalueringsskjema - Krav Nr. 1 - Nr. 3 - Liste over kjøretøy". Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevet løsning. Beste løsning tildeles høyeste poengscore (10). Øvrige løsninger tildeles poengscore forholdsmessig ut fra beste løsning. Poengscore for tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner