Anbudsoversikt for Anskaffelse - Prosessleder for Kulturhavna, 2023

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Byggeteknisk konsulentvirksomhet

Sørsida utvikling AS trenger en prosessleder for å levere etablering av konsept for Kulturhavna i Ålesund sentrum til en verdi av 2 000 000 NOK. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha ordnede forhold med skatt og mva, samt være kredittverdig med minimum A-rating eller tilsvarende økonomisk kapasitet. Anbudets vekting er pris 20%, oppdragsforståelse 30% og erfaring og referanse inkludert intervju 50%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Anskaffelse - Prosessleder for Kulturhavna, 2023
Estimert verdi
2 000 000,00 kr
Tildelingskriterium 1
Pris
Leverandør skal i kostnadsberegningen fylle ut vedlagt prisskjema, og levere som vedlegg til tilbudet. i Excel-format. Alle felter i vedlagte prisskjema merket med gult skal fylles ut. Manglende utfylling av prisfelt vil kunne medføre vanskeligheter med å kunne vurdere tilbudet, og tilbudet vil da kunne bli avvist. Alle priser er i NOK, ekskl. mva., inkludert alle direkte eller indirekte utgifter og avgifter som kan tenkes påløpt i forbindelse med leveransen. Ordregebyr og fakturagebyr er å regne som utgifter. Prisene skal inneholde alle kostnader for kunde som inngår i denne konkurransen. Kostnader som leverandør vet vil tilkomme, men som ikke er spesifikt angitt i tilbudet, vil oppfattes som inkludert i de oppgitte kostnadene. Reiser: Leverandør skal i prisskjema oppgi oppmøtepris per dag. Det kan kun registreres ett oppmøte per dag. I oppmøteprisen inngår alle kostnader for å kunne møte fysisk i Ålesund sentrum, dvs. ikke uttømmende: reisetid, transport og overnatting. Alle reiser skal være avtalt mellom leverandør og kunde på forhånd. Se vedlagt prisskjema
Tildelingskriterium 2
Oppdragsforståelse
Basert på punkt 5.1 og 5.2 skal leverandør gi en beskrivelse av hvordan oppdraget tolkes og tenkes løst. Besvarelsen skal være på maks. 3 A4-sider. evt. figuerer kommer i tillegg. Besvarelsen skal ikke inneholde forside eller innholdsfortegnelse. Eventuelle sider etter side 3 vil ikke bli evaluert. Eventuelle lenker og lignende i besvarelsen vil ikke bli evaluert.
Tildelingskriterium 3
Erfaring og referanse
CV og referanse CV og referanse skal inneholde • Navn og stilling • Formell kompetanse (utdanning) • Antall år relevant erfaring • Må fremgå hvilken erfaring fra sammenlignbare prosjekter • Personens rolle • Evt. tilleggsinfo Besvarelsen skal være på maks 2 A4-side pr. tilbudt personell. Intervju Intervju planlegges avholdt 15.03, 20.3 og 21.3. Møtet vil ha en varighet på maksimalt 1 time og vil foregå fysisk i Ålesund by. Det presiseres at dette ikke er et forhandlingsmøte, dermed vil ikke betingelser knyttet til tilbud bli diskutert. Følgende tema vil danne grunnlag for samtale og spørsmål stilt i intervju: • Oppdragsforståelse og utførsel • Gjennomføringsevne • Kompetanseoverføring • Engasjement og fleksibilitet • Kommunikasjon og samhandling
Tildelingskriterium 4
Kvalitet - uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning
Arten av anskaffelsen er en konsulent, som vil si gjennomføring av kvantitative og kvalitative analyser, som typisk gjennomføres som skrivebordsarbeid og/eller observasjoner (stedlige undersøkelser). Arbeidet kan omfatte noe, men typisk begrenset reisevirksomhet. Hovedytelsen er konsulentens arbeidsinnsats. For å kartlegge klimaavtrykk og andre former for miljøbelastning for arten konsulent, så antar oppdragsgiver at en konsulents klimaavtrykk og miljøbelastning vil være like belastningen fra en gjennomsnittlig fast ansatt. I dette klimagassregnskapet inngår den ansattes behov for kontorplass og utstyr, energiforbruk i bygget hen jobber, reisevirksomhet i jobbsammenheng, og avfallsgenerering som bidrar til den ansattes klimaavtrykk og miljøbelastning. Oppdragsgiver vurderer derimot at ingen av elementene overfor faller innenfor anskaffelsens art, som er en konsulent. De elementene som knytter seg til arten, altså konsulenten som ytes og sluttproduktet/rapporten som skal produseres, medfører et uvesentlig klimaavtrykk og en uvesentlig miljøbelastning. Oppdragsgiver til på bakgrunn av sin vurdering benytte unntaksbestemmelsen i anskaffelsesforskriften § 7-9 femte ledd, da anskaffelsen etter sin art begrunnes å ha et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Direktoratet er derfor unntatt forpliktelsene om å vekte miljø 30% eller å prioritere miljø blant de tre høyest prioriterte tildelingskriteriene.
Kvalifikasjonskrav 1
Betaling av skatt, mva. og andre offentlige avgifter
Krav: Leverandør må ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift i henhold til lovbestemmelsene og leverandør skal ikke ha vesentlige restanser. Kravet gjelder bare for norske leverandører. Dokumentasjonskrav: Leverandør må i etterkant av tilbudsinnleveringen gi samtykke til at TendSign innhenter og at oppdragsgiver får opplysninger om det ovennevnte via TendSign. Etter at leverandør har sendt inn tilbudet i TendSign vil leverandør få en forespørsel fra Altinn om samtykke til å dele skatteinformasjon. Samtykket er gyldig på organisasjonsnivå og er gyldig i 3 (tre) måneder. Dersom leverandør ikke samtykker til dette, må leverandør fremlegge attest for skatt og merverdiavgift. Leverandør kan bestille slik attest via Skatteetaten sine nettsider. Attesten skal ikkevære eldre enn 6 (seks) måneder regnet fra tilbudsfristens utløp. Eventuelle restanser eller andre misligheter må begrunnes.
Kvalifikasjonskrav 2
Kredittvurdering
Krav: Leverandør må ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen. Det kreves at leverandør er kredittverdig, minimum A i henhold til firma- og regnskapsinformasjonssystemet Dun&Bradstreet AS (https://riskguardian.bisnode.no) med tjenesten RiskGuardian Suite, eller har økonomisk kapasitet til å gjennomføre avtalen basert på oppdragsgivers skjønn. Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil selv gjennomføre en vurdering av økonomien til leverandør gjennom RiskGuardian Suite. Leverandør kan vedlegge annen nødvendig informasjon dersom leverandør mener at RiskGuardian Suite ikke gir riktig bilde av den økonomiske situasjonen. Tjenesten RiskGuardian Suite omfatter alle nordiske land. Oppdragsgiver godtar som hovedregel ikke kredittvurderinger fra andre firma- og regnskapsinformasjonssystem enn RiskGuardian Suite på grunn av likebehandling av leverandørene. For utenlandske leverandører utenfor Norden vil oppdragsgiver imidlertid benytte og godta kredittvurdering gjennom Dun & Bradstreet Credit (via DNB, https://credit.dnb.com/). Leverandør som oppdragsgiver ikke kan finne på RiskGuardian Suite (eller Dun & Bradstreet Credit for leverandører utenfor Norden), eksempelvis nyetablerte leverandører som ikke har opparbeidet seg grunnlag for kredittvurdering, må vedlegge erklæring / garanti fra morselskap / eier / bank eller lignende finansieringsinstitusjoner, vedrørende firmaets finansielle og økonomiske stilling.
Kvalifikasjonskrav 3
Erfaring
Krav: Det kreves at leverandør eller ansatte hos leverandør, har erfaring fra minst 2 tilsvarende oppdrag siste 5 år. Med tilsvarende oppdrag menes prosessledelse eller tilsvarende i tidlig fase med tilsvarende innhold og størrelse som beskrevet i denne konkurransen. Dokumentasjonskrav: Excel-dokumentet "leverandørens referanser" skal fylles ut. For hvert referanseoppdrag skal det opplyses om oppdragets innhold, verdi, tidspunkt for oppdraget, oppdragsgiver, kontaktperson hos oppdragsgiver med e-postadresse og telefonnr.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner