Avlyst

Konkurransen er avlyst.

Brief

Avløpshåndtering

Attvin AS har avlyst konkurransen om en rammeavtale for transport og gjenvinning av matavfall i Møre og Romsdal. Avtalen skulle dekke transport og behandling av matavfall, med en varighet på 2 år og en maksimal totalverdi på 62,5 millioner kroner. Leverandøren ville ha ansvar for å omdanne matavfallet til biogass og jordforbedringsmidler etter at det ble veid ut fra kundens anlegg i Alvikvegen 194. Tildelingskriteriene inkluderte pris, oppdragsforståelse og miljø, med spesifikke krav til kjøretøyteknologi og andre miljøhensyn. Avlysningen skyldes tekniske eller prosessfeil, ikke klager fra leverandører.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Begrunnelse for avlysning
Besluttning av oppdragsgiveren, ikke som følge av klage på tildeling fra en tilbyder/leverandør, på grunn av tekniske eller prosessfeil
Antall mottatte tilbud
0
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt

Om anbudet

    Gjennom denne anskaffelsen ønsker oppdragsgiver å inngå rammeavtale med en leverandør. Formålet med avtalen er å dekke kundens behov for transport og gjenvinning av matavfall. Merknader til avtalen: • Oppdragsgiver står for innsamling og levering av matavfall til oppdragsgivers mottak. • Leverandør tar over ansvaret og eiendomsretten til matavfallet etter at det er veid ut fra kundens anlegg i Alvikvegen 194. Dette ansvaret omfatter også ansvaret iht. lov av 23. desember 1988 nr. 104 om produktansvar. • Det er leverandøren sitt ansvar å gjennomføre nødvendige kontroller av avfallsråvarer som inngår i produksjonen og/eller sluttprodukt, slik at det ikke kan stilles et krav til oppdragsgiver ved avvik på kvalitet på avfallet. • Matavfallet skal i størst mulig grad omdannes til biogass og jordforbedringsmidler

    Kontakt navn
    Yngvil Eggen Hammerhaug
    Kontakt telefon
    +47
    Adresse
    Alvikvegen 194, 6019 ÅLESUND

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Leverandør skal i kostnadsberegningen fylle ut vedlagt prisskjema, og levere som vedlegg til tilbudet i Excel-format. Alle felter i vedlagte prisskjema merket med gult skal fylles ut. Manglende utfylling av prisfelt vil kunne medføre vanskeligheter med å kunne vurdere tilbudet, og tilbudet vil da kunne bli avvist. Alle priser er i NOK, ekskl. mva., inkludert alle direkte eller indirekte utgifter og avgifter som kan tenkes påløpt i forbindelse med leveransen. Ordregebyr og fakturagebyr er å regne som utgifter. Prisene skal inneholde alle kostnader for kunde som inngår i denne konkurransen. Kostnader som leverandør vet vil tilkomme, men som ikke er spesifikt angitt i tilbudet, vil oppfattes som inkludert i de oppgitte kostnadene.

    Evalueringsmetode

    Ved vurdering av pris benyttes hybridmodell med knekkpunkt 2,5. Vedlagt følger mal for evalueringsmodellen. Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.

    Beskrivelse

    Leverandørens beskrivelse av hvordan arbeidet med transport og behandling av matavfall vil bli organisert og utført ligger til grunn for vurderingen. Leverandør bes blant annet beskrive: * Oppdragets organisering fra transport til behandlingsanlegg * Rutiner for henting og levering (transporten) av matavfallet til behandlingsanlegg * Prosessbeskrivelse på behandlingsanlegget * Beskriv stegene i behandlingen av matavfallet * Reserveløsninger * Rutiner for bytte av transportør dersom prefererte ikke kan hente avfallet * Rutiner for bytte av behandlingsanlegg dersom det valgte ikke kan ta imot matavfallet Dokumentasjon på overnevnte må kunne leveres både under evalueringen og gjennom avtaleperioden. Besvarelsen skal være på maks. 4 A4-sider. Besvarelsen skal ikke inneholde forside eller innholdsfortegnelse. Eventuelle sider etter side 4 vil ikke bli evaluert. Eventuelle lenker og lignende i besvarelsen vil ikke bli evaluert.

    Evalueringsmetode

    Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevet løsning. Beste løsning tildeles høyeste poengscore (10). Øvrige løsninger tildeles poengscore forholdsmessig ut fra beste løsning. Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.

    Beskrivelse

    Tildelingskriteriet består av 2 underkriterier: * Underkriteriet kjøretøyteknologi vektes 80 % av dette tildelingskriteriet. * Underkriteriet andre miljøhensyn vektes 20 % av dette tildelingskriteriet.

    Evalueringsmetode

    Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig vurdering av beskrevet løsning. For hvert underkriterie gis beste løsning høyeste poengscore (10), og øvrige løsninger tildeles poengscore forholdsmessig ut fra beste løsning. Oppnådd poengscore på hvert av underkriteriene blir multiplisert med innbyrdes vekting, og lagt sammen. Beste tilbud på dette tildelingskriteriet skal ha høyeste poengscore (10). Dersom ingen av leverandørene oppnår høyeste poengscore (10) ved å summere poengscorene for underkriteriene, vil oppdragsgiver legge til et likt prosentvis påslag for alle leverandørene, slik at beste leverandør skal oppnå poengscore 10. Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.

    Delkriterier

    Beskrivelse

    Kunde ønsker mest mulig miljøvennlige kjøretøy til gjennomføring av arbeid på denne avtalen. Leverandør får derfor uttelling basert på kjøretøyteknologi som beskrevet nedenfor. Det presiseres at HVO 100 ikke er å anse som avansert biodrivstoff, og at leverandør ikke får ekstra uttelling for å bruke dette kontra annet fossilt drivstoff. Leverandør bes om å fylle ut all etterspurt informasjon om de tilbudte kjøretøyene i "Tildelingskriterie miljø - kjøretøyteknologi". Det presiseres at leverandør kun kan oppgi kjøretøy som skal benyttes i dette oppdraget. Kopi av vognkort må kunne fremlegges på forespørsel. Dersom reg.nr. og/eller merke/modell ikke er kjent på tilbudstidspunktet, eks. fordi det er i bestilling eller lignende, skriv "ikke kjent" eller lignende i disse feltene. Resterende felter må fylles ut selv om de ikke er kjent. Det vil si at leverandør uansett må fylle ut eks. type drivstoff og euroklasse som de da forplikter seg til å oppfylle. For å få poeng må dokumentasjon på bestilling må ligge ved tilbudet. Hvert kjøretøy får poeng i henhold til tabell nedenfor. Poeng pr. kjøretøy vil deles på antall tilbudte kjøretøy. Leverandør kan tilby opp til ti kjøretøy.

    Evalueringsmetode

    Oppnådd poengsum blir multiplisert med innbyrdes vekting, og lagt sammen. Beste tilbud på dette underkriteriet totalt skal ha høyeste poengscore (10). Dersom ingen av tilbudene oppnår høyeste poengscore (10) ved å summere poengsummene for delkriteriene, vil kunde legge til et likt prosentvis påslag for alle tilbudene, slik at beste tilbud skal oppnå poengscore 10. Poeng for kjøretøyteknologi: * Nullutslipp, type elektrisk: 10 poeng * Avansert biodrivstoff, type hydrogen: 9,5 poeng * Avansert biodrivstoff, type biogass: 8,5 poeng * Fossilt drivstoff, Euro VI: 5 poeng * Fossilt drivstoff, Euro V: 4 poeng * Fossilt drivstoff, Euro IV: 3 poeng

    Beskrivelse

    Leverandør skal redegjøre for hvilke miljøtiltak som skal gjennomføres for å redusere miljøbelastningen i gjennomføring av oppdraget. Oppdragsgiver oppfordrer leverandør til å nevne miljøtiltak vedrørende følgende punkter: * Transport utover drivstoffteknologi * Tiltak for å hindre spredning av plast * Bruk av rejekt Beskrivelsen skal være på maksimalt 2 A4-sider. Dette er inkludert forside, innholdsfortegnelse ol., sider utover 2 A4-sider vil ikke bli evaluert. Det er ikke adgang til å lenke til nettsider.

    Evalueringsmetode

    Beste tilbud på dette underkriteriet totalt skal ha høyeste poengscore (10). Oppnådd poengsum blir multiplisert med innbyrdes vekting, og lagt sammen.

Se hele utlysningen

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner