Tildelingskriterium 1Pris
Orientering:
Leverandør skal i kostnadsberegningen fylle ut vedlagt krav- og prisskjema, og levere som vedlegg til tilbudet i Excel-format. Alle felter i vedlagte krav- og prisskjema merket med gult skal fylles ut.
Manglende utfylling av prisfelt vil kunne medføre vanskeligheter med å kunne vurdere tilbudet, og tilbudet vil da kunne bli avvist.
Alle priser er i NOK, ekskl. mva., inkludert alle direkte eller indirekte utgifter og avgifter som kan
tenkes påløpt i forbindelse med leveransen. Ordregebyr og fakturagebyr er å regne som utgifter.
Prisene skal inneholde alle kostnader for kunde som inngår i denne konkurransen. Kostnader som leverandør vet vil tilkomme, men som ikke er spesifikt angitt i tilbudet, vil oppfattes som inkludert i de oppgitte kostnadene.
Evaluering:
Ved vurdering av pris benyttes hybridmodell med knekkpunkt 2,5. Vedlagt følger mal for
evalueringsmodellen.
Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med
tildelingskriteriets vektingsprosent.
Tildelingskriterium 2Kvalitet
Orientering:
For at oppdragsgiver skal kunne danne seg et best mulig inntrykk av funksjonalitet, kvalitet,
passform, design, komfort etc. skal leverandør levere vareprøver fra hele kjernesortimentet, i
evalueringsfasen.
Oppdragsgiver vil i evalueringsfasen kontakte leverandør for å avtale levering av vareprøvene, og levering skal finne sted innen 10 dager til lokaler disponert av oppdragsgiver.
Produktene skal i størst mulig grad leveres på oppheng, og som minimum være merket med
leverandørnavn, artikkelnavn, modell og "Post nr" fra pris- og evalueringsskjema. På oppheng
sorteres produkter i henhold til "Post nr" fra krav- og prisskjema.
Henting av vareprøver avtales etter at oppdragsgiver har fått gjennomgått produktene. Vareprøvene skal leveres og hentes kostnadsfritt for kunde/ oppdragsgiver. Dersom vareprøver ikke leveres i henhold til avtale, kan tilbud bli avvist.
Under dette tildelingskriteriet vil det legges vekt på produktenes kvalitet, komfort/bevegelighet,
passform, funksjonalitet, design og helhetlig inntrykk.
Evaluering:
Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra oppdragsgivers vurdering av vareprøver, samt innlevert
produktbeskrivelse av produktene. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig vurdering.
Det vil bli gitt en samlet poengscore mellom 1-10 pr. produkt, der 10 er best. En eller flere
leverandører kan oppnå poengscore 10. Øvrige tilbud gis en forholdsmessig score.
Poengscoren (0-10) for hvert produkt ganges med estimert volum i antall for det aktuelle produktet.
Sum poeng pr. produkt summeres så sammen til en total poengsum for alle produktene.
Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent
Tildelingskriterium 3Miljø
Orientering:
Oppdragsgiver vil vektlegge om tilbudt produkt i kjernesortimentet er merket med Svanemerket. Tilsvarende merkeordninger som GOTS*, ØkoTex Made in Green, Blå Engel, Bra Miljøval eller EU Ecolabel vil også gi full uttelling (10 poeng).
Andre merkeordninger vil gi lavere score, dersom miljømerkene vurderes som mindre relevante eller omfattende. Eksempelvis vil Økotex 100, Økotex Step, økologisk merkede varer og Greenguard gi 25% uttelling (2,5 poeng) i forhold til Svanemerket.
Leverandører som tilbyr andre merker, har det juridiske ansvaret for å dokumentere at deres
miljømerke kan anses likeverdig/tilsvarende med de merker som er spesifisert ovenfor.
Leverandør bes om å fylle inn gyldig lisensnr. og navn på miljømerke i i grønn celle i krav- og
prisskjema for produkter som er miljømerket. Dersom et miljømerket produkt ikke har lisensnr. må gyldig sertifikat/lisensbevis henvises til og vedlegges tilbudet.
*GOTS (for produkter i minimum 70% naturfiber som ull/bomull).
Evaluering:
Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs besvarelse i grønne celler i krav- og prisskjema og eventuelle tilhørende vedlegg. Lisensnr./sertifikater vil bli kontrollert.
Oppnådd poengscore pr. produkt (0, 0,25 eller 1) ganges med estimert volum i antall for det aktuelle produktet. Sum poeng pr. produkt summeres så sammen til en total poengsum for alle produktene.
Beste løsning (høyest total poengsum) tildeles høyeste poengscore (10). Øvrige løsninger tildeles poengscore forholdsmessig ut fra beste løsning.