Anbudsoversikt for Anskaffelse - Vikartjeneste leger 2024 (2)

Avlyst

Konkurransen er avlyst.

Brief

Helse- og sosial tjenesteyting

Ålesund Kommune har avlyst konkurransen for leverandører til å levere vikartjenester for leger i Møre og Romsdal. Anbudets vekting var 100% på beskrivelse av leverandørs rutiner.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Begrunnelse for avlysning
Besluttning av oppdragsgiveren, ikke som følge av klage på tildeling fra en tilbyder/leverandør, på grunn av tekniske eller prosessfeil
Antall mottatte tilbud
19
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Anskaffelse - Vikartjeneste leger 2024 (2)
Tildelingskriterium 1
Beskrivelse av leverandørs rutiner
Avrop på avtalen vil bli gjennomført ved minikonkurranse, hvor både pris og kvalitet vil bli evaluering iht. behovet i det enkelte oppdrag. I tillegg til kvaliteten på det enkelte oppdrag er det viktig for oppdragsgiver at leverandør har en robust organisasjon, med egnede rutiner for ivaretakelse av de plikter som følger med denne avtalen. Oppdragsgiver vil derfor evaluere tilbudene på bakgrunn av leverandørs beskrivelse av følgende punkter: - Hvilke rutiner leverandør har for kvalitetssikring av vikarer - Hvilke rutiner leverandør har for oppfølging av vikarer - Hvilke rutiner leverandør har for administrasjon av oppdrag - Hvilke rutiner leverandør har for mottak og oppfølging av avvik - Leverandørens kvalitetsstyringssystem Leverandør skal beskrive hvordan de imøtekommer kravspesifikasjonens krav til kvalitetssikring og oppfølging av vikarer, jf. kravspesifikasjonens punkt 3.3 og 3.4, hvilke rutiner de har for administrasjon av oppdrag og mottak og oppfølging av avvik, jf. kravspesifikasjonens punkt 3.2. og 3.3. Leverandør skal beskrive sitt kvalitetsstyringssystem. Dersom leverandør benytter tredjepartssertifisert system er det tilstrekkelig å legge ved systemsertifikat. Evaluering: Tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevet løsning.
Tildelingskriterium 2
Uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning
Oppdragsgiver benytter unntaksbestemmelsen i FOA § 7-9 femte ledd, og prioriterer ikke klima- og miljøhensyn etter tredje ledd. Det vurderes at anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. I DFØ sin veileder til reglene om klima- og miljøhensyn i offentlige anskaffelser vises det til ulike eksempler på anskaffelser som typisk har så lav klimaintensitet at den små anses som uvesentlig. Et sentralt tema er hvorvidt hovedytelsen "etter sin art" fører til klimaavtrykk eller miljøbelastning som ikke er uvesentlig, eller at hovedytelsen får direkte konsekvenser for et sluttprodukt som etter sin art har klimaavtrykk og/eller miljøbelastning som ikke er uvesentlig, for eksempel konsulentrådgivning i bygge- og anleggsbransjen. I den aktuelle anskaffelsen legger oppdragsgiver til grunn at anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. Vi viser til at ytelsen i hovedsak består av skrivebordsarbeid og undersøkelser av pasienter i egnet lokale. Hovedytelsen er vikarens arbeidsinnsats. Vi kan ikke se at arbeidet vil danne grunnlag for noe fysisk sluttprodukt som gir klimaavtrykk eller miljøbelastning. Oppdragsgiver finner derfor å kunne gjøre unntak fra hovedregelen om å oppstille klima- og miljøhensyn som tildelingskriterie i konkurransen.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner