Avlyst

Konkurransen er avlyst.

Brief

Helse- og sosial tjenesteyting

Ålesund Kommune har avlyst konkurransen om å inngå parallelle rammeavtaler for vikartjenester innen helse- og omsorgssektoren i Møre og Romsdal, med en planlagt varighet på 2 år og en maksimal totalverdi på 400 millioner kroner. Avtalen skulle dekke behovet for vikarer ved både planlagt og ikke-planlagt fravær i deltakende kommuner. Leverandørene måtte kunne levere vikarer til alle deltakende kommuner og ha en robust organisasjon med egnede rutiner for kvalitetssikring, oppfølging av vikarer, og håndtering av avvik. Avlysningen skyldes en klage på tildelingen av kontrakten fra en tilbyder.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Begrunnelse for avlysning
Beslutning av oppdragsgiveren som følge at klage på tildeling av kontrakten fra en tilbyder/levarandør
Antall mottatte tilbud
0
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt

Om anbudet

    Gjennom denne anskaffelsen ønsker oppdragsgiver å inngå parallelle rammeavtaler med inntil 10 leverandører, forutsatt at det er et tilstrekkelig antall kvalifiserte leverandører. Formålet med avtalen er å dekke kundenes behov for anskaffelse av vikartjenester til helse- og omsorgssektoren i deltakende kommuner, iht. kravspesifikasjon. Vikartjenestene skal dekke kommunenes ekstraordinære behov, der kommunene selv ikke klarer å dekke opp med egne vikarer ansatt i kommunen. Avtalen gjelder både vikarer til ikke-planlagt fravær (for eks. sykdom) og planlagt fravær (for eks. ferieavvikling om sommeren). Leverandør må kunne levere vikarer til samtlige kommuner som deltar, se punkt 3.1.4, fra avtalen blir signert. Virksomhetene i kommunene har noe forskjellige strategier når det gjelder bruk av vikartjenester, noen bruker det jevnlig gjennom året, mens noen har større behov for vikarer ved ferieavvikling. Det vil også variere mellom deltakerne i hvor stor grad avtalen benyttes. Deltakelse på avtalen medfører ingen kjøpsforpliktelse. Det er viktig for oppdragsgiver å ha en velfungerende rammeavtale for levering av vikartjenester til enhver tid. Leverandørene som velges må ha kapasitet til å prioritere en rask og god implementering og til å komme raskt på riktig service- og leveringsnivå. Leverandøren skal i hele avtaleperioden ha en tilfredsstillende organisasjon for betjening av kundene. Kunde er avhengig av god service og tilgjengelighet, kort responstid, samt god leveringsevne.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjennomføres som en frivillig kunngjøring i henhold til FOA del 4 og FOA del 1.

    Kontakt navn
    Yngvil Eggen Hammerhaug
    Kontakt telefon
    +4770162000
    Adresse
    Keiser Wilhelms gate 11, 6003 ÅLESUND

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Avrop på avtalen vil bli gjennomført ved minikonkurranse, hvor pris og kvalitet vil bli evaluert iht. behovet i det enkelte oppdrag. I tillegg til kvaliteten på det enkelte oppdrag er det viktig for oppdragsgiver at leverandør har en robust organisasjon, med egnede rutiner for ivaretakelse av de plikter som følger med denne avtalen. Oppdragsgiver vil derfor evaluere tilbudene på bakgrunn av leverandørs beskrivelse av følgende punkter: Hvilke rutiner leverandør har for kvalitetssikring av vikarer Hvilke rutiner leverandør har for oppfølging av vikarer Hvilke rutiner leverandør har for mottak og oppfølging av avvik Hvilket kvalitetsstyringssystem leverandøren benytter Besvarelsen skal være på maks. 5 A4-sider. Besvarelsen skal ikke inneholde forside eller innholdsfortegnelse. Eventuelle sider etter side 5 vil ikke bli evaluert. Eventuelle lenker og lignende i besvarelsen vil ikke bli evaluert. Leverandør skal beskrive hvordan de imøtekommer kravspesifikasjonens krav til kvalitetssikring og oppfølging av vikarer og hvilke rutiner de har for administrasjon av oppdrag og mottak og oppfølging av avvik. Leverandør skal beskrive sitt kvalitetsstyringssystem. Dersom leverandør benytter tredjepartssertifisert system er det tilstrekkelig å legge ved systemsertifikat. Vedlegg med systemsertifikat kan komme i tillegg til sidebegrensning på 5 sider.

    Evalueringsmetode

    Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevet løsning.

    Beskrivelse

    Det er viktig for oppdragsgiver at leverandør har kapasitet til å imøtekomme kundenes behov gjennom året. Leverandør skal derfor gjøre rede for sin leveringskapasitet ved å levere revisorbekreftet oversikt over fakturerte vikartimer til norske kommuner de siste 2 år. I oversikten skal det skilles mellom de ulike stillingsgruppene som er stilt krav om i denne anskaffelsen; sykepleier, vernepleier, helsefagarbeider og ufaglært. Timer som ikke er definert som ordinær timelønn skal holdes utenfor beregningen. Det betyr at ulike skifttillegg, overtid, helligdagsgodtgjørelse, UB-tillegg etc. ikke skal beregnes med i timetallet. Kommunehelsetjenester som driftes av private kan telles med. Antall timer skal være bekreftet av revisor med et vedlegg. Det skal fremgå av revisors bekreftelse at timetallet er begrenset til de ulike stillingsgruppene i nevnte tidsperiode til norske kommuner. Redegjørelse om kapasitet skal gis ved at leverandør skal fylle ut vedlagt Excel-skjema kalt "Kapasitet" og levere eget vedlegg med bekreftelse fra revisor. Tilbyder skal i et eget vedlegg beskrive hva tallene sier om leverandørenes evne til å ha en høy leveringsgrad i kontrakten med oppdragsgiver. Beskrivelsen må angi hvilke perioder i året tilbyder ser de største utfordringene med å skaffe vikarer og hvilke tiltak som gjøres for å sikre mest mulig stabil tilgang til vikarer over hele året. Leverandør skal også gi en beskrivelse av hvordan statistikken gir uttrykk for deres erfaring og utfordringer med å levere til distriktene/mindre sentrale strøk. Besvarelsen for denne punktet skal være på maks. 2 A4-sider. Besvarelsen skal ikke inneholde forside eller innholdsfortegnelse. Eventuelle sider etter side 2 vil ikke bli evaluert. Eventuelle lenker og lignende i besvarelsen vil ikke bli evaluert.

    Evalueringsmetode

    Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs beskrivelse av tildelingskriteriet. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig samlet vurdering av beskrevet løsning.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner