Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Trondheim Kommune trenger ekstern kompetanse og rådgivning for å levere arbeidsgiverrelatert ledelsesutvikling i Trøndelag til en verdi av 2 800 000 NOK. Det skal leveres bistand til omstilling og styrking av ledernes ferdigheter ved to enheter innen Barne- og familietjenesten. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha erfaring fra tilsvarende oppdrag i store virksomheter, helst offentlig sektor, og ha et fungerende kvalitetssikrings-/kvalitetsstyringssystem. Anbudets vekting er pris: 10%, kvalitet på forståelse av oppdraget: 50%, gjennomføringsevne/tilgjengelighet: Ukjent%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Trondheim kommune inviterer til å gi tilbud på bistand til arbeidsgiverrelatert ledelsesutvikling. Kommunen skal innhente ekstern bistand for å gjennomføre en satsing på arbeidsgiverrelatert ledelsesutvikling ved to av de største enhetene i Barne- og familietjenesten. (BFT) Enhetene er Helse- og avlastningstjenesten (HOA) og Omsorgsenheten (OE).Hovedtrekkene i prosedyrenFormål med oppdragetFormålet med avtalen er å sikre tilgang til ekstern kompetanse og rådgivning for å styrke og utvikle ledernes ferdigheter og kompetanse for å håndtere arbeidsgiverrelaterte utfordringer og oppgaver på en effektiv og strategisk måte. Lederne i de to enhetene skal styrkes i sin lederrolle, både som deltakere i sin egen ledergruppe og som individ. Begrunnelse for behovBåde Omsorgsenheten og Helse- og avlastningsenheten skal omstille sin drift. Lederne har behov for å styrke sin kompetanse innen prosjektledelse, forståelse av lederroller og økonomisk ansvar samt planlegging og håndtering av gevinster. Hovedgrunnen til satsingen er et betydelig merforbruk og at driften må endres for å oppnå en bærekraftig drift. Enhetene skal oppnå en bærekraftig økonomi og må omstille virksomheten og realisere en økonomisk gevinst. Omstillingen skal gjennomføres raskt. Lederne trenger støtte og handlingsrom dersom de skal lykkes med å omstille seg selv, egne tjenester og ansatte til en virkelighet hvor de skal benyttes færre ressurser.

    Kontakt navn
    Roar Næss
    Kontakt telefon
    +47 72540000
    Adresse
    Munkegata 1, 7013 TRONDHEIM

Kvalifikasjonskrav

    Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet.

    Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å utføre oppdraget. Leverandør skal være kredittverdig, Klasse A. Kredittverdig mot sikkerhet aksepteres ikke. For nyoppstarta leverandører er A/N tilstrekkelig.

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak.

    I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år. Referanser fra tilsvarende oppdrag i store virksomheter, fortrinnsvis i offentlig sektor.

    Leverandøren skal ha et fungerende kvalitetssikrings-/kvalitetsstyringssystem.

    Leverandøren skal ha system og rutiner for å redusere de viktigste miljøbelastningene fra sin virksomhet og skal benytte miljøledelsestiltak gjennom avtaleperioden. Det stilles derfor krav til at virksomheten har et miljøstyringssystem, som for eksempel Miljøfyrtårn, EMAS, ISO 14001 eller tilsvarende. Dersom hele virksomheten er miljømerket med type-1 miljømerke, som Svanemerket eller tilsvarende, godkjennes også dette.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Oppdraget har en fastpris som er satt til 2.800.000,- eks. mva. Tilbud som har en økonomisk ramme som overstiger fastsummen vil diskvalifiseres. Alle arbeidsoppgaver og eventuelle reiser som er beskrevet i kravspesifikasjonen og i leverandørens tilbud skal inngå i fastprisen. Leverandøren skal beskrive hvor mange dagsverk som totalt ligger i tilbudet og gjerne fordelt på ulike faser som leverandøren planlegger å gjennomføre. Fastprisen skal gjelde for hele oppdragets lengde og kan ikke justeres. Eventuelle lisenskostnader kommunen vil benytte seg av, vil dekkes av oppdragsgiver. Det skal oppgis priser i den rekkefølge som er forespurt i vedlegg 2. Prisen skal oppgis i NOK eks. mva. Prisene skal være i hele avtaleperioden. Oppdragsgiver aksepterer ingen form for gebyrer, dette i form av fakturagebyr, miljøgebyr, administrasjonsgebyr o.l. Alle avgifter eller gebyrer skal være tatt hensyn til og innkalkulert i tilbudsprisen.

    Beskrivelse

    Tilbyder må vise god oppdragsforståelse. Spesifikt må tilbudet inneholde: tilbyders forståelse av oppdraget

    Beskrivelse

    Leverandør må beskrive hvordan oppdraget er tenkt gjennomført. Spesifikt må tilbudet inneholde: fremdriftsplan for oppdraget budsjett med estimert omfang prosjektmetodikk at det tilgjengeliggjøres et robust team med stedfortredere for å sikre gjennomføring ved fravær eller andre omstendigheter samt ha mulighet for tIlstedeværelse i Trondheim for gjennomføring av oppdraget referanser fra tilsvarende oppdrag forpliktende tilbud om ressurs for oppdraget, med CV kontaktperson for oppdraget

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Arbeidsgiverrelatert ledelsesutvikling Trondheim kommune
Lokasjon
Estimert verdi
2 800 000,00 kr

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner