Anbudsoversikt for Automatikk og toppsystem (sentralt driftsanlegg) for VVS i Aukra kommune

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Kjøle- og ventilasjonsteknologi

Molde Kommune trenger automatikk med montasje og toppsystem for VVS for å levere en rammeavtale i Møre og Romsdal til en verdi av 4 000 000 NOK. Det skal leveres et brukervennlig og funksjonelt godt sentralt driftsanlegg som kan integrere flere tekniske systemer, med høy oppetid. Et viktig formelt krav er at leverandøren må ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag, dokumentert gjennom beskrivelse av de tre mest relevante oppdragene utført de siste tre årene inkludert verdien, tidspunktet og mottakerens kontaktinformasjon.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Automatikk og toppsystem (sentralt driftsanlegg) for VVS i Aukra kommune
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Hans Kåre Oppigård
Kontakt telefon
+47 71111000
Adresse
Rådhusplassen 1, 6413 MOLDE
Estimert verdi
4 000 000,00 kr
Beskrivelse
Anskaffelsens formål er å inngå kontrakt om rammeavtale på automatikk med montasje og toppsystem (sentralt driftsanlegg) for VVS til Aukra kommune. Beskrivelse av leveransen følger av kravspesifikasjonen i vedlegg 1.
Hovedtrekk i prosedyren
Anskaffelsens formål er å inngå kontrakt om rammeavtale på automatikk med montasje og toppsystem (sentralt driftsanlegg) for VVS til Aukra kommune. Aukra kommune har en portefølje med bygg med flere forskjellige tekniske driftssystemer. Flere av disse har en felles avhengighet, men flere er også enkeltstående. Eksempler på slike anlegg er varmeanlegg, kjøleanlegg, ventilasjonsanlegg, lysstyring, persienneanlegg, diverse systemer for reservekraft og UPS, energioppfølgingssystem og gatevarmeanlegg.
Eiendomsporteføljen vil kunne endres underveis i avtaleperioden, ved at nye bygg, systemer og koblingspunkt kan tilkomme eller falle bort. Ikke alle systemer er i dag aktuelle å koble opp til toppsystemet, og det vil fortløpende bli gjort vurderinger av hvilke som skal kobles på i rammeavtalens periode. Informasjon om anlegg som sannsynligvis skal ombygges i nær fremtid er vedlagt som typeeksempler på relevante anlegg i kommunen. For å optimalisere administrasjon og bruk av systemene er det ønskelig å integrere flest mulige systemer inn i et felles toppsystem / sentralt driftsanlegg.
Det er ønskelig med et brukervennlig og funksjonelt godt system, med høy oppetid.
Beskrivelse av leveransen følger av kravspesifikasjonen i vedlegg 1. Det er stilt krav til SD-anlegg, Automatikk samt Prosjektledelse og kompetanse.
For å presentere toppsystem er det ønskelig at tilbyder inngir dokumentasjon med presentasjon av tilbudt løsning, med bilder / illustrasjoner av utseende og innhold på sentrale programfaner. Det er også ønskelig at oppdragsgiver får gjennomføre en enkel test av toppsystemet med en testbruker i DEMO SD-anlegg. Vi ber om at det legges ved testlenke med innloggingsinformasjon til demo-bruker i tilbudet.
Varigheten på avtalen er 2 år med opsjon på 1+1+1+1 år. Dersom oppdragsgiver ikke sier opp avtalen innen tre måneder før et nytt avtaleår så fornyes avtalen automatisk for ytterligere ett år av gangen i inntil totalt 6 år. Avtalen vil avsluttes dersom den innen denne tid har nådd sin uttømmende virkning på et maksimalt totalt forbruk på inntil 4 000 000 kroner.
Kvalifikasjonskrav 1
Tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Dokumentasjonskrav: Norske oppdragsgivere behøver ikke inngi dokumentasjon; her vil oppdragsgiver gjøre oppslag i åpne databaser for å undersøke kriteriet. • Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjon oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 2
Registrering i foretaksregister, faglig register eller handelsregister
Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller registrert i et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 3
Skatteattest
Norske leverandører skal ha ordnede forhold til betaling av skatt og offentlige avgifter. Dokumentasjonskrav: Skatteattest (skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra fristen for å levere tilbud). Dette gjelder bare for norske leverandører.
Kvalifikasjonskrav 4
Erfaring fra sammenlignbare oppdrag
Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av leverandørens 3 mest relevante oppdrag i løpet av de siste 3 årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    15. mai 2024, 15:29

  2. Frist for spørsmål

    7. juni 2024, 10:00

  3. Åpningsdato

    19. juni 2024, 07:00

  4. Frist for innlevering

    19. juni 2024, 07:00

  5. Startdato for avtale

    30. juni 2024, 00:00

  6. Vedståelsesfrist

    19. sep. 2024, 07:00

  7. Sluttdato for avtale

    5 år

    30. juni 2030, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner