Anbudsoversikt for Biladministrasjonsløsning

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Programvare - Øvrige områder

Trondheim Kommune trenger kompetanse innen biladministrasjon for å levere en biladministrasjonsløsning i Trøndelag over 36 måneder. Løsningen skal inkludere elektronisk kjørebok, flåtestyring og bildeling for kommunens eide og leasede kjøretøy, maskiner og sykler. To viktige formelle krav er at leverandøren må være kredittverdig med klasse A og ha et styringssystem for informasjonssikkerhet basert på ISO/IEC 27001 eller tilsvarende. Anbudets vekting er 60 % for kvalitet og 40 % for pris.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Biladministrasjonsløsning
Lokasjon
Varighet
36 måneder
Tildelingskriterium 1
Kvalitet
- Løsningen: Tilbyder skal lage en overordnet beskrivelse av løsningen, samt holde en demonstrasjon. Løsningen som demonstreres skal være representativ for den løsningen som tilbys, og det skal klart og tydelig fremgår av demonstrasjonen dersom løsningen som demonstreres skiller seg fra løsningen som tilbys. Oppdragsgiver vil vurdere brukeropplevelse, samt funksjonalitet som er nyttig for Oppdragsgiver ut over må- og bør-krav. - Bør-krav: Oppfyllelse av bør-krav i kravspesifikasjonen - Plan for implementering: tilbyder skal lage en foreløpig plan for implementering hos Bydrift og Eiendom. Planen er et utgangspunkt, og avvik fra denne kan avtales. Ved senere implementering til andre enheter eller områder, blir partene enige om fremdriftsplaner for den konkrete implementeringen. - Tjenestenivåavtale: tilbyder skal angi Tjenestenivåavtale for avtalens løsninger og tjenester. Tjenestenivåavtalen skal inneholde minimum informasjon om tilbudt oppetid (dersom tilbudt oppetid er mer enn minimumskravet), kontaktinformasjon og oppetid til servicedesk, eskalering basert på konsekvens og standardiserte kompensasjoner. - - Opsjoner: beskriv typer, innhold og priser - Utvikling: Veikart for videre utvikling de neste 2 årene Tilbyder skal fylle inn i vedlegg 1 - Tilbudsskjema, ark 3 - Kvalitet, hvilke dokumenter som er ment som svar på de ulike momentene. Oppdragsgiver vil gjøre en skjønnsmessig helhetsvurdering av ovenstående momenter. Tilbudet som totalt sett gir Oppdragsgiver den beste løsningen ut ifra Oppdragsgivers behov, vil oppnå maks poengsum. Øvrige tilbud vil oppnå en poengsum som gjenspeiler relevante forskjeller i tilbudene.
Tildelingskriterium 2
Pris
Tilbyder skal oppgi priser i den rekkefølge som er forespurt i vedlegg 1 - Tilbudsskjema, ark 1 - Prisskjema. Prisene skal dekke alle kostnadene ved den tilbudte løsningen. Dersom det er behov for utstyr som ikke er listet opp for at løsningen skal fungere som beskrevet i bør-kravene skal dette skrives inn, samt oppgis nødvendig antall og priser på dette, slik at tilbudet gir et reelt prisbilde på løsningen som tilbys. Prisen skal oppgis i NOK eks. mva. Prisene skal være faste første avtaleår, jf. kontraktenes punkter om prisjustering. Oppdragsgiver aksepterer ingen form for gebyrer, dette i form av fakturagebyr, miljøgebyr, administrasjonsgebyr o.l. Alle avgifter eller gebyrer skal være tatt hensyn til og innkalkulert i tilbudsprisen. Totalprisen skrives inn på kriteriet her i Mercell -portalen. Beregning av poeng på pris. Laveste pris vil oppnå maks poengsum, mens det blir gitt en poengscore som gjenspeiler relevante forskjeller i prisen nedover for øvrige tilbud. Totalprisen skrives inn på kriteriet her i Mercell -portalen.
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å utføre oppdraget - Leverandør skal være kredittverdig, Klasse A. Kredittverdig mot sikkerhet aksepteres ikke. For nyoppstarta leverandører er A/N tilstrekkelig. Dokumentasjonskrav: • Kredittvurdering av leverandøren som ikke er eldre enn 6 mnd. regnet fra utløpet av tilbudsfristen. Vurderingen skal basere seg på sist kjente regnskapstall med angivelse av hvordan kredittvurderingen har utviklet seg siste tre år. Vurderingen skal være utferdiget av selskap med kredittopplysningskonsesjon fra Datatilsynet, se www.datatilsynet.no Resultatet av kredittvurderingen skal fremkomme som en gradert verdi (bokstav eller tall) mot en definert skala. Nyoppstarta leverandører må dokumentere økonomisk kapasitet til gjennomføring av oppdraget ved annen type dokumentasjon, som f.eks. regnskapstall og bankgaranti.
Kvalifikasjonskrav 2
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumenteres ved firmaattest eller tilsvarende.
Kvalifikasjonskrav 3
Bare for tjenester
Bare for tjenester: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha erfaring fra liknende oppdrag fra større Oppdragsgivere med større bilparker. For nyetablerte leverandører er det tilstrekkelig at tilbudt nøkkelpersonell har erfaring fra lignende oppdrag. Dokumentasjon: Oversikt over de viktigste referanseoppdrag som leverandøren har utført i løpet av de siste tre årene, sammen med opplysninger om kontraktens verdi, tidspunktet for levering eller utførelse og navn på mottaker.
Kvalifikasjonskrav 4
Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak
Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha et styringssystem for informasjonssikkerhet knyttet til tilbudt løsning basert på ISO/IEC 27001 eller tilsvarende anerkjent standard for informasjonssikkerhet. Dokumentasjon: Gyldig sertifikat på sertifisering. Alternativt: beskrivelse av styringsystemet med angivese av hvordan systemet er likt som ISO 27001, og hvordan det skiller seg fra ISO 27001.
Kvalifikasjonskrav 5
Miljøledelsestiltak
Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Krav: Leverandøren skal ha system og rutiner for å redusere de viktigste miljøbelastningene fra sin virksomhet og skal benytte miljøledelsestiltak gjennom avtaleperioden. Det stilles derfor krav til at virksomheten har et miljøstyringssystem, som for eksempel Miljøfyrtårn, EMAS, ISO 14001 eller tilsvarende. Dersom hele virksomheten er miljømerket med type-1 miljømerke, som Svanemerket eller tilsvarende, godkjennes også dette. Dokumentasjon: Tilbyder skal fylle ut vedlagte Egenerklæring for miljø, samt legge ved eventuelt sertifikat på miljøstyringssystem.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner