Anbudsoversikt for Biler under 7,5t - Dynamisk innkjøpsordning (DPS)

Brief

Bil- og leasingtjenester

Bærum kommune trenger biler under 7,5 tonn med tilhørende tjenester gjennom en dynamisk innkjøpsordning med en maksimal totalverdi på 70 millioner kroner over 10 år. Leverandøren må ha et merkeverksted og et fysisk salgssted innenfor en kjøreavstand på 10 km fra Olav Ingstads vei 2, 1351 Rud. Det kreves dokumentasjon på kvalitetsstyringssystem, som ISO 9001:2015, og miljøledelsestiltak, som ISO 14001 eller tilsvarende. Leverandøren må også være tilknyttet et offentlig godkjent bilverksted.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Biler under 7,5t - Dynamisk innkjøpsordning (DPS)
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Katrine Evju
Kontakt telefon
+47 67504050
Adresse
Rådhustorget 4, 1337 SANDVIKA
Kategori (CPV)
Estimert verdi
70 000 000,00 kr
Varighet
120 måneder
Beskrivelse
Bærum kommune innbyr til begrenset anbudskonkurranse i forbindelse med etablering av dynamisk innkjøpsordning for kjøp av biler under 7.5t med tilhørende tjenester. Klikk her https://permalink.mercell.com/204028599.aspx
Kvalifikasjonskrav 1

Krav 1 Skatter og avgifter Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og avgiftsinnbetaling i det land han er etablert i. Attest for skatt og merverdiavgift Attesten hentes ut fra Altinn.no. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder fra tilbudsfristens utløp. Norske leverandører som ikke er merverdiavgiftspliktige skal fremlegge bekreftelse fra skattemyndighetene om dette. Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske. Krav 2 Registrert i handelsregister eller foretaksregister Leverandør skal være registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i landet leverandøren er etablert i. Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Dokumentasjon på at selskapet er registrert i bransjeregister, eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 2

Krav 3 Økonomi Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Utvidet kredittvurdering/rapport, ikke eldre enn 3 måneder, fra et offentlig godkjent kredittvurderingsselskap, med karakteren A (kredittverdig) eller tilsvarende eller bedre rating. Rapporten skal basere seg på siste kjente regnskapstall. Dato må tydelig fremkomme. Selskaper uten tilfredsstillende kredittvurdering, nystartede selskaper med kredittrating AN, enkelte utenlandske selskaper eller selskaper uten innrapporteringsplikt til Brønnøysundregistrene vil ikke alltid kunne dokumentere at kravet er tilfredsstilt. I slike tilfeller vil det likevel kunne kompenseres med tilfredsstillende kredittvurdering som gir en tilsvarende sikkerhet for gjennomføringsevnen. Slik alternativ dokumentasjon skal følge som en del av tilbudet. Dersom leverandøren har gyldige grunner til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet.
Kvalifikasjonskrav 3

Krav 4 Gjennomføringsevne Det kreves god gjennomføringsevne. En beskrivelse av leverandørens organisasjon med org. kart, tekniske personell eller tekniske enheter leverandøren disponerer over til oppfyllelse av kontrakten, enten de tilhører foretaket eller ikke. Krav 5 Kvalitetsstyringssystem Det kreves et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem for de ytelser som skal leveres. I begrepet kvalitetsstyringssystem ligger det bl.a. at leverandøren har en bevissthet rundt eksempelvis kvalitetsmål, planlegging, sikring, avvikshåndtering og kvalitetsforbedring. Redegjørelse for leverandørens kvalitetsstyringssystem, eller kopi av sertifikat for kvalitetsstyringssystem i henhold til ISO 9001:2015 eller tilsvarende sertifikat. Krav 6 Miljøledelsestiltak Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak. Med dette menes at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av salg av kjøretøy. Redegjørelse for leverandørens miljøledelsestiltak. eller Dokumentasjon av sertifisering for EMAS, ISO 14001 eller Miljøfyrtårn. Det kan også fremlegges andre attester utstedt av organer i andre EØS-stater, forutsatt at leverandøren kan dokumentere at disse tilsvarer EMAS eller ISO 14001. Krav 7 Servicested Oppdragsgiver stiller krav til at leverandør er tilknyttet et merkeverksted. Merkeverkstedets plassering skal være innenfor en kjøreavstand på 10 km fra Olav Ingstads vei 2, 1351 Rud. Oppdragsgiver har begrenset med ressurser til henting og avlevering av biler og må derfor stille krav til kjøreavstanden. Dokumentasjon på offentlig godkjent bilverksted. Opplysning om merkeverkstedets adresse. Krav 8 Utsalgsted Oppdragsgiver stiller krav til at leverandør har et fysisk salgssted innenfor en kjøreavstand på 10 km fra Olav Ingstads vei 2, 1351 Rud. Oppdragsgiver har begrenset med ressurser til henting av biler og må derfor stille krav til kjøreavstanden. Opplysning om salgsstedet adresse.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    22. mai 2023, 10:00

  2. Frist for å melde interesse

    8 år

    17. mai 2033, 10:00

  3. Frist for innlevering

    17. mai 2033, 10:00

Se aktive konkurranser som ligner