Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bedriftsrådgivning

Arbeids- og inkluderingsdepartementet trenger tjenester for analyse av bruk av omsorgspengedager over 1 år. Oppdraget innebærer å kartlegge bruken av omsorgspengedager, fordelt på kjønn, aldersgrupper, og næringer, samt hvordan arbeidsgivere registrerer og kontrollerer bruken. Tildelingskriteriene er oppdragsforståelse (50%), kompetanse hos tilbudt personell (40%), og pris (10%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av de tre mest relevante oppdragene for tilbudt personell, med kontaktinformasjon til referansepersoner.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Oppdraget handler om omsorgspengedager («sykt barn-dager») som arbeidsgiver ikke kan kreve refundert, altså de ti første dagene hvert kalenderår. Oppdragsgiver trenger kunnskap om og analyse av bruk av omsorgspengeordningen. Oppdragsgiver ønsker oversikt over bruk av omsorgspengedager, fordelt på kvinner og menn i ulike aldersgrupper, samt hvor stor andel som bruker alle ti dagene på et år. Videre ønsker oppdragsgiver kunnskap om hvordan bruken av omsorgspengedager er fordelt på måneder gjennom året, og om det er forskjell på hvilke måneder kvinner og menn tar ut omsorgspengedager, hvorvidt bruken av omsorgspengedager varierer med barnas alder, og om omsorgspengedagene tas ut som hele dager, eller deler av dager. Oppdragsgiver ønsker også kunnskap om variasjoner i bruken – inkludert alle faktorene over – mellom ulike næringer (offentlig vs. privat sektor, bransjer med mulighet for hjemmekontor vs. bransjer uten slik mulighet, bransjer med skift og turnusordninger vs. fast normalarbeidstid, små, mellomstore og store bedrifter, kvinnedominerte vs. mannsdominerte virksomheter mm). Endelig ønsker oppdragsgiver kunnskap om hvordan arbeidsgiverne registrerer og fører kontroll med bruk av omsorgspengedagene. For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjennomføres i henhold til lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesloven) og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesforskriften), del I. Anskaffelsen er kunngjort som en frivillig kunngjøring på Doffin. Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha kontakt med leverandørene utover å foreta eventuelle mindre avklaringer av tilbudene. Forhandlinger kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver vurderer det som hensiktsmessig. Utvelgelsen av leverandørene som inviteres til forhandlinger vil i tilfellet bli foretatt etter en evaluering av tilbudene i henhold til tildelingskriteriene. Forhandlingene kan gjelde alle sider av tilbudene. Oppdragsgiver presiserer at ingen leverandører kan forvente forhandlinger om sitt tilbud.

    Kontakt navn
    Cecilie Langeland Ringnes
    Kontakt telefon
    +47 22249090
    Kontakt e-post
    postmottak@aid.dep.no
    Adresse
    Akersgata 64, 0180 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal være en lovlig etablert virksomhet.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Utfylt bilag 2 til avtalen, Oppdragstakers spesifikasjon av oppdraget. Oppdragsforståelsen bør ikke overskride 10 A4 sider. Utfylt bilag 3 til avtalen, Prosjekt- og fremdriftsplan.

    Beskrivelse

    Utfylt bilag 4 til avtalen, Administrative bestemmelser. CVer for tilbudt personell med en beskrivelse av de tre mest relevante oppdragene for hver av de tilbudte ressursene, samt hvilken rolle vedkommende hadde i oppdragene. Kontaktinformasjon til referanseperson hos kunde bes oppgitt.

    Beskrivelse

    Under dette tildelingskriteriet gis poeng etter sammenligning av tilbudenes totalpris for oppdraget, jf. bilag 5 til avtalen.

    Evalueringsmetode

    Poengscore = 10-10x(Pe-Pb)/Pb, der Pe er den prisen som evalueres og Pb er beste (laveste) pris.

Se hele utlysningen

Tittel
Bruk av omsorgspengedager som dekkes av arbeidsgiver
Varighet
12 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner