Norske Tog AS
RFI Upgrade of Flirt trains
Norske Tog AS planlegger anskaffelsen av tjenester for oppgradering av FLIRT-togene og søker markedsinnsikt som kan være relevant for de kommende prosjektene.
Tildelt
Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.
Norske Tog AS har inngått en avtale med Dahlrail AS om å simulere og teste en ny løsning for utskifting av bufferinnsatser i eksisterende bufferhus med mykere innsatser, med mål om å redusere gjennomsnittlig maksimumskraft mellom vognene. Avtalen inkluderer også en opsjon på anskaffelse av minimum 70 og opptil 251 nye bufferinnsatser, samt overhaling av eksisterende bufferhus på passasjervognene i klasse 7. Den maksimale verdien på avtalen er 15 millioner kroner.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProThe purpose of this procurement is to simulate and test a new solution involving replacing buffer inserts in the existing buffer houses with softer inserts. The goal is to reduce the average maximum force between the coaches. It also includes an option for acquiring a minimum of 70 and up to 251 of these new buffer inserts, in addition to overhauling the existing buffer houses on the Class 7 passenger coaches. For the complete description of the scope of delivery, see Exhibit A – Scope of Work_Buffer Modification Class 7.
Leverandøren skal oppfylle forpliktelser knyttet til betaling av skatter, merverdiavgift eller lignende betalinger i henhold til lovgivningen i Norge eller den relevante staten der leverandøren er etablert.
Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier
Norske Tog AS planlegger anskaffelsen av tjenester for oppgradering av FLIRT-togene og søker markedsinnsikt som kan være relevant for de kommende prosjektene.
Norske Tog AS planlegger anskaffelsen av levetidsoppgraderinger for FLIRT-togene, med en estimert total verdi på 1 milliard kroner, og ønsker å innføre en modell for trinnvise oppgraderinger gjennom togets levetid. Leverandører inviteres til å delta i markedsdialog for å gi innspill som kan bidra til å forme den videre prosessen.
Norske Tog AS planlegger anskaffelsen av en oppgradering av traksjonsomformere (PEC-moduler) i FLIRT-togsett, da de nåværende PEC2-mikroprosessorkortene er erklært utgått, noe som vil redusere tilgjengeligheten av reservedeler og øke risikoen for driftsforstyrrelser. Leverandører inviteres til å gi innspill til denne anskaffelsen, som er for informasjonsinnhenting, for å undersøke om alternative leverandører eller løsninger eksisterer. Stadler Bussnang AG har sannsynligvis en lignende kontrakt i dag.