Anbudsoversikt for DoV Midt Freifjord tunnelen rv.70

Brief

Anleggs- og veibygging

Statens Vegvesen trenger oppgradering av Freifjordtunnelen på Rv 70 i Møre og Romsdal, med en kontraktsvarighet på 3 måneder. Prosjektet innebærer installering av AID-kamera, nye føringsveier i tunnelheng, og utskifting av belysning fra lysstoffrør til LED, samt etablering av ny strålekabel i kabelstige. Det er krav om at entreprenøren er sertifisert etter ISO14001 eller tilsvarende system, og at minimum 90% av alle lette kjøretøy skal være utslippsfri. Tildelingskriteriet er basert på laveste pris, med en vekt på 100%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
DoV Midt Freifjord tunnelen rv.70
Varighet
3 måneder
Tildelingskriterium 1

Oppdragsgiver vil velge tilbud på grunnlag av den laveste prisen.
Tildelingskriterium 2
Kvalitet – klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen (begrunnes under)
Anskaffelsen gjelder etablering av AID, nye føringsveier i tunnelheng og ny belysning i Freifjordtunnelen. Ifølge FOA § 7-9 (4) kan tildelingskriterium etter FOA § 7-9 (2) og (3) erstattes med klima- og miljøkrav dersom det er klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt. Klima- og miljøbelastningen for denne anskaffelsen er i hovedsak knyttet til: 1. Transport av personell 2. Utslipp fra produksjon av materiell 3. Håndtering av avfall 4. Utslipp fra personløftere Anskaffelsen gjelder i hovedsak arbeidstimer og leveranse av elektromateriell i form av kabler, kabelstiger og lysarmaturer. Når det gjelder leveransen av AID er det få leverandører som møter de krav som SVV stiller. Det finnes ikke tilstrekkelig EPD for elektromateriell for å lage grunnlag for tildelingskriterier som representerer 30% av anskaffelsen. Kvalitet og løsninger med lang levetid bør være fokus for leveransen, for å redusere behovet for vedlikehold og komponentbytter. Elektro-markedet er ikke forberedt på slik vekting, og man risikerer færre tilbydere, redusert kvalitet som har større innvirkning på miljø. Det finnes per i dag lite eller ingen alternativ for utslippsfrie personløftere av kategori det stilles krav til i anskaffelsen. For å sikre at leveransen ivaretar miljøutfordringer, stilles det en rekke krav i konkurransegrunnlaget: - Krav om at minimum 90% av alle lette kjøretøy skal være utslippsfri. (C2-34) - Det settes krav til at entreprenør er sertifisert etter ISO14001 eller tilsvarende system og ha rutiner for forskriftsmessig avfallshåndtering. (C2-22.1) - Belysning byttes fra lysrør til LED som gir en god effekt for energiforbruk. - For å sikre lang levetid for armaturer er det satt krav iht. Armaturkvalitet NMF01 mtp. beskrivelseskapittelets prosess 36.2 Ved å stille minimumskrav i kontrakten er vi i stor grad sikret en klima- og miljøeffekt og vi anser derfor klima- og miljøgevinsten i denne anskaffelsen bedre ivaretatt gjennom en slik kravstilling fremfor bruk av klima og miljø som tildelingskriterium.
Kvalifikasjonskrav 1

Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak eller bestå av et fellesskap av leverandører som er lovlig etablerte foretak. Kravet gjelder også virksomheter som leverandøren støtter seg på. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal på forespørsel fra oppdragsgiver levere attest fra Foretaksregistret eller tilsvarende attest for lovbestemt registrering i det land hvor leverandøren eller de virksomheter som i fellesskap vil utgjøre leverandøren er etablert, samt attester for alle støttende virksomheter.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner