Cobrief Logo
Brief

Midt-Telemark Kommune, på vegne av Telemark Innkjøpssamarbeid (TIS), etablerer en dynamisk innkjøpsordning for kjøp og leasing av nye og brukte person- og varebiler under 3.5 tonn, samt minibusser med inntil 17 seter, inkludert fossil-, hybrid-, elektriske, hydrogen- og gassdrevne kjøretøy. Ordningen har en maksimal totalverdi på 55 millioner kroner og inkluderer opsjoner for serviceavtaler, reparasjoner, dekkhotell, dekkskift, lånebil/leiebil, og avhenting/levering av kjøretøy. Det er et krav at leverandøren har utlevering av kjøretøy og verksted i den geografiske sonen de søker kvalifisering i, og det kreves dokumentasjon på offentlig godkjent bilverksted, autorisert merkeforhandler, og adresse. Dnb Bank Asa har en lignende kontrakt i dag.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Telemark Innkjøpssamarbeid (TIS) er en felles innkjøpsenhet for kommunene: Kviteseid, Nissedal, Nome, Midt-Telemark, Seljord, Vinje og Tokke.   Telemark Innkjøpssamarbeid (TIS) har til hensikt å etablere en dynamisk innkjøpsordning for kjøp og leasing av nye og brukte person- og varebiler under 3.5 tonn samt minibusser med inntil 17 seter, både fossil, hybrid, elektrisk, hydrogen, gass, m.fl.     Oppdragsgiver ønsker at den fremtidige kjøretøy flåten skal dreie mot å bli betydelig mer klima- og miljøvennlig, og har derfor fokus på å kjøpe og lease kjøretøy som er fossilfrie så lenge slike kjøretøy tilfredsstiller avgjørende transportbehov. Stadig mer fokus på sirkulærøkonomi gjør at kommunene i økt grad vil vurdere å kjøpe eller lease brukte kjøretøy fremfor nye, men det er opp til hver enkelt kommune hvordan de vil håndterer dette.  Oppdragsgiver ønsker en dynamisk innkjøpsordning for fremtidige anskaffelser av en rekke ulike typer kjøretøy. Kjøretøy som vil anskaffes er primært, men ikke begrense til:   * Personbil  * Flerbruksbil (inntil 9 seter)  * Varebil (alle typer inkl. pick-up)  * Minibuss (inntil 17 seter)  Ordningen skal omfatte følgende opsjoner:   * Serviceavtaler  * Reparasjoner og tilhørende deler utover garantiperioden  * Dekkhotell, dekk og dekkskift  * Lånebil/leiebil  * Avhenting og levering av kjøretøy i forbindelse med service, reparasjoner etc.   * Andre tilhørende tjenester    Til selve leasing eller kjøpet skal Leverandøren som ønsker opptak i ordningen også kunne tilby serviceavtale, reparasjoner med tilhørende deler utover garantiperioden, dekkhotell, dekk, dekkskift, lånebil/leiebil, avhenting/levering og andre tilhørende tjenester.     Den dynamiske innkjøpsordningen er delt opp i 7 geografiske soner (se konkurransegrunnlag). Leverandør kan søke kvalifisering (Trinn 1) i én eller flere geografiske soner så lenge kvalifikasjonskravene er oppfylt. For at en leverandør skal være aktuell for opptak i en geografisk sone er det et krav at Leverandøren har utlevering av kjøretøy og verksted i den geografiske sonen.     Det er kun kvalifiserte leverandører som vil få tilgang til publiserte konkurranser (Trinn 2). Leverandører som er kvalifisert vil få tilsendt varsel i Artifik (til opplyste e-post adresse) hver gang Kunden publiserer en konkurranse innenfor den geografiske sonen som Leverandøren er kvalifisert i. Leverandøren kan da velge å gi tilbud i den aktuelle konkurransen, eller velge å avstå.     Kunden har til hovedhensikt å benytte den geografiske sonen som er mest hensiktsmessig i forhold til reisetid, men kan til enhver tid i kontraktens varighet velge hvilken geografisk sone man ønsker å kjøpe eller lease kjøretøy i.

    Kontakt navn
    Anne Birgit Tresland
    Kontakt telefon
    +47 35059000
    Kontakt e-post
    post@mt.kommune.no
    Adresse
    Bøgata 67, 3800 BØ I TELEMARK

Se hele utlysningen

Tittel
Dynamisk innkjøpsordning (DPS) for leasing og kjøp av nye og brukte biler
Lokasjon
Estimert verdi
55 000 000,00 kr
Kvalifikasjonskrav 1
Skatter og avgifter
Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og avgiftsinnbetalinger i det land han er etablert i.   Documentation requirements: Attest for skatt og merverdiavgift. Attesten hentes ut fra Altinn.no. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder fra den dato kvalifikasjonsanmodningen blir levert i Artifik. Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske.
Kvalifikasjonskrav 2
Årsregnskap og kredittrating
Oppdragsgiver henter årsregnskap fra www.brregn.no  Oppdragsgiver henter ut kredittvurdering fra Creditsafe.   For at en leverandør skal kunne bli kvalifisert må leverandøren ha en Foretaksscore hos Creditsafe på mellom 45 og 100.   Foretaksscore mellom 71 og 100 gir en internasjonal score på A.  Foretaksscore mellom 51 og 70 gir en internasjonal score på B. Foretaksscore fra 45 og 50 tilsvarer en C i øvre «sjikt».   Nystartede selskaper med kredittrating AN, enkelte utenlandske selskaper eller selskaper uten innrapporteringsplikt til Brønnøysundregistrene vil ikke alltid ha kredittrating som dokumentasjon på at kvalifikasjonskravet er tilfredsstilt. I slike tilfeller vil kravet kunne kompenseres med alternativ dokumentasjon. Oppdragsgiver vil i disse tilfellene etterspørre alternativ dokumentasjon.   Om leverandør ikke oppfyller krav satt til tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet vil leverandøren avvises.  Documentation requirements: Om leverandør ikke har sitt regnskap tilgjengelig på www.brregn.no må leverandør legge ved de to siste års regnskap med revisjonsberetning sammen med kvalifikasjonsanmodningen.
Kvalifikasjonskrav 3
Gjennomføringsevne
Det kreves god gjennomføringsevne.   Documentation requirements: En beskrivelse av firmaet med hensyn til personell, drift og erfaring fra bransjen innen leasing, bilsalg og bilverkstedsdrift.
Kvalifikasjonskrav 4
Servicested
Oppdragsgiver stiller krav til at Leverandøren er tilknyttet et merkeverksted i den geografiske sonen som leverandør søker opptak i.   Documentation requirements: Dokumentasjon på offentlig godkjent bilverksted.   Dokumentasjon/bekreftelse på at leverandøren er autorisert merkeforhandler.   Dokumentasjon på adresse.
Kvalifikasjonskrav 5
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i landet leverandøren er etablert.  Documentation requirements: Norske selskaper: Firmaattest.   Utenlandske selskaper: Dokumentasjon på at selskapet er registrert i bransjeregister, eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivning i det land hvor leverandøren er etablert.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner