Anbudsoversikt for Dynamisk innkjøpsordning(DPS) - Møbler og inventar med tilhørende tjenester
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Husholdnings- og personlig forbruksvarer
Oppdragsgiver skal inngå en dynamisk innkjøpsordning for å ivareta konkurranse på møbler og inventar. Dette gjelder for kjøp av møbler og inventar over NOK 100 000 eks. mva. for bl.a. sektorene kontor, skole, institusjon og barnehage. Kjøp under NOK 100 000 eks. mva. for det enkelte området foretas på rammeavtale innenfor de respektive sektorene.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Dynamisk innkjøpsordning(DPS) - Møbler og inventar med tilhørende tjenester
- Kategori (CPV)
- Tilleggskategorier (CPV)
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Krav 1 – Skatteattester Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsinnbetaling. Dokumentasjon: Attest for skatt og merverdiavgift Attest for skatt og merverdiavgift utstedes enten av det lokale skattekontoret eller skatteoppkreverkontoret der hvor leverandøren har sitt hovedkontor. Attesten hentes ut fra Altinn.no. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder fra tilbudsfristens utløp. Norske leverandører som ikke er merverdiavgiftspliktige skal fremlegge bekreftelse fra skattemyndighetene om dette. Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske. Krav 2 – Firmaattest Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjon: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister, eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Krav 3 – Økonomi Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Kredittverdigheten som legges til grunn for å bli kvalifisert for denne konkurransen er risikoklasse 5 (kredittverdig) tilsvarende A-Kredittverdighet. Leverandører med lavere score vil bli avvist. Dokumentasjon: Oppdragsgiver vil selv innhente utvidet rapport. Rapporten inneholder bl.a. revisors beretning, negative betalingsanmerkninger, regnskap og ratinghistorikk, og baserer seg på siste kjente regnskapstall. For norske selskaper som leverer inn tilbud på vegne av et utenlandsk selskap, vil utvidet rapport fra det norske selskapet bli vurdert. Selskaper uten tilfredsstillende kredittvurdering, nystartede selskaper med kredittrating AN, enkelte utenlandske selskaper eller selskaper uten innrapporteringsplikt til Brønnøysundregistrene vil ikke alltid kunne dokumentere at kravet er tilfredsstilt. I slike tilfeller vil det likevel kunne kompenseres med tilfredsstillende kredittvurdering som gir en tilsvarende sikkerhet for gjennomføringsevnen. Slik alternativ dokumentasjon skal følge som en del av tilbudet. Dersom leverandøren har gyldige grunner til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet.
Krav 4 – Gjennomføringsevne Det kreves god gjennomføringsevne. Dokumentasjon: En beskrivelse av leverandørens organisasjon med org. kart, tekniske personell eller tekniske enheter leverandøren disponerer over til oppfyllelse av kontrakten, enten de tilhører foretaket eller ikke. Krav 5 – Erfaring Det kreves god erfaring fra tilsvarende små og store oppdrag på møbleringsløsninger. Dokumentasjon: Liste over de viktigste leveranser eller utførte tjenester de siste tre år, herunder opplysninger om verdi, tidspunkt, samt navnet på den offentlige eller private mottaker med kontaktinformasjon for evt. referanseinnhenting. Krav 6 – Kvalitetsstyringssystem Det kreves et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem for de ytelser som skal leveres. I begrepet kvalitetsstyringssystem ligger det bl.a. at leverandøren har en bevissthet rundt eksempelvis kvalitetsmål, planlegging, sikring, avvikshåndtering og kvalitetsforbedring. Dokumentasjon: Redegjørelse for leverandørens kvalitetsstyringssystem, herunder kvalitetsmål, planlegging, sikring, avvikshåndtering og kvalitetsforbedring. Dersom leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 9001:2008 eller tilsvarende er et slikt sertifikat gyldig som dokumentasjon på oppfyllelse av kvalifikasjonskravet. Krav 7 – Miljøledelsessystem Det kreves systemer og rutiner som sikrer lav miljøbelastning ved utførelse av leveransen(ene). Miljøledelsessystemet må blant annet sikre kontinuerlig forbedring på: • organisasjonens kompetanse på miljø og sikkerhet • ytelsens klimapåvirkning Dokumentasjon: Redegjørelse for leverandørens miljøledelsessystem. Dersom leverandøren er sertifisert i henhold til ISO 14001 eller tilsvarende er et slikt sertifikat gyldig som dokumentasjon på oppfyllelse av kvalifikasjonskravet.