Anbudsoversikt for EPJ-løsning

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Programvare - Bygg og anlegg

Ullensvang Kommune har inngått avtale med Aidn AS for å levere en elektronisk pasientjournalsystem (EPJ) som skyløsning for pleie- og omsorgsektoren i Vestland. Anbudets vekting var 15% for priser og kostnader, 35% for løsningsforslag, funksjonalitet og brukervennlighet, 15% for implementering, 5% for service og oppdragsspesifikk kompetanse, og 30% for miljø.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Resultat

Vinner
Aidn AS
Andre tilbydere
  • Visma Enterprise AS
Kontraktsverdi
3 000 000 kr

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
EPJ-løsning
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Arne Hvidsten
Kontakt telefon
97558533
Adresse
Opheimsgata 31, 5750 ODDA
Lokasjon
Beskrivelse
Konkurransen gjelder kontrakt om levering av elektronisk pasientjournalsystem (EPJ). Dette innebærer en komplett løsning for pleie- og omsorgsektoren i kommunen og skal bidra til at den daglige driften fungerer så optimalt som mulig. Konkurransen omfatter ikke EPJ til primærhelsetjenesten, legevakt og korona test- og vaksinesenter. Løsningen leveres som en skyløsning, uten krav til lokalt installerte komponenter.
Det er sterkt fokus på effektive arbeidsprosesser og kvalitet i leveransene i kommunen, og EPJ-løsningen skal understøtte nettopp dette. Systemet skal derfor ha en tett integrasjon mellom de administrative systemene og ikke minst fagsystemene i kommunen, slik at dobbeltregistreringer og unødvendige arbeidsprosesser forsvinner.
Anskaffelsens verdi anslås til over EØS terskelverdi. Volumet er et estimat og er ikke bindende for oppdragsgiver.
For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.
Et utkast til selve konkurransegrunnlaget er lagt ved dette kvalifiseringsgrunnlaget. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å foreta mindre, ikke vesentlige endringer i dette grunnlaget før leverandører inviteres til å gi tilbud.
Oppdragsgiver tar forbehold om avlysning av konkurransen, blant annet i forbindelse med budsjettmessig dekning og politisk godkjenning.
Hovedtrekk i prosedyren
Konkurransen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) med tilhørende forskrift av 12. august 2016 nr. 974 (FOA), samt de bestemmelser som fremgår av dette kvalifiseringsgrunnlaget og konkurransegrunnlaget. Konkurransen gjennomføres som TED - Konkurranse med forhandlinger etter forskriftens Del I og III. Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte leverandører levere forespørsel om å delta i konkurransen. Leverandører som er kvalifisert, vil bli invitert til å gi tilbud.
Oppdragsgiver viser til at unntakene etter forskriftens §13-2 a, c og d kommer til anvendelse for anskaffelsen.
Anskaffelsen er kunngjort i DOFFIN- og TED- databasen.
Tildelingskriterium 1
Priser og kostnader
Tildelingskriterium 2
Løsningsforslag, funksjonalitet og brukervennlighet
Tildelingskriterium 3
Implementering
Tildelingskriterium 4
Service og oppdragsspesifikk kompetanse
Tildelingskriterium 5
Miljø

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    24. juni 2024, 14:00

  2. Vinner kåret

    28. okt. 2024, 00:00

  3. Startdato for avtale

    8. nov. 2024, 00:00

  4. Kunngjøring av resultat

    11. nov. 2024

  5. Sluttdato for avtale

    31. des. 2024, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner