Anbudsoversikt for Fagsystem Renovasjon

Brief

IT-konsulent og rådgivning

Trondheim Renholdsverk AS trenger et fagsystem for renovasjon som skal leveres som en skyløsning (SaaS), med mulighet for en midlertidig On-Prem løsning. Systemet skal dekke abonnementadministrasjon, fakturagrunnlag, tømmeruter, kart, lagerfunksjon, rapporteringsystem, avvik, og serviceoppdrag, samt opsjon på ruteoptimalisering. Avtalen har en varighet på 8 år med årlige forlengelser. Anskaffelsen gjennomføres i Trøndelag, og leverandøren må være ansvarlig for hele løsningen, enten som et enkelt program eller integrerte programmer fra forskjellige produsenter. Tildelingskriteriene vektlegger kvalitet og funksjonalitet (60 %), pris (20 %), og gjennomføringsevne (20 %). Kvalifikasjonskrav inkluderer relevant erfaring fra implementering av fagsystem for renovasjonsbransjen, samt dokumentert samarbeid i lignende prosjekter.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Tittel
Fagsystem Renovasjon
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Håkon Farstad
Kontakt telefon
45257595
Kontakt e-post
hakon@odinprosjekt.no
Adresse
Heggstadmoen 53, 7080 HEIMDAL
Lokasjon
Varighet
96 måneder
Beskrivelse
Trondheim Renholdsverk AS skal anskaffe fagsystem for renovasjon. Det ønskes levert et komplett system for å ivareta renovasjontjenesten for Trondheim kommune som innbefatter, dog ikke begrenset til: abonnementadministrasjon, fakturagrunnlag, tømmeruter, kart, lagerfunksjon for artikler, rapporteringsystem, avvik, og serviceoppdrag etc. Det skal leveres som en skyløsning - SaaS, men On-Prem løsning kan aksepteres i en kortere midlertidig overgangsfase.
Leverandør kan levere en komplett løsning i et og samme program, eller en løsning der man integrerer flere programmer fra forskjellige produsenter som til sammen utgjørt en komplett løsning. Leverandør er ansvarlig for hele løsningen, og kunde vil kun forholde seg til hovedleverandør som kontraktspart. Avtalen inneholder også opsjon på løsning for ruteoptimalisering.
For mer utdypende spesifikasjoner, se Bilag 1 kravspesifikasjon.
Avtaleforholdet reguleres av SSA-L. Varighet på denne avtalen er 3 år, med årlige forlengelser til Oppdragsgiver velger å si opp avtalen.
Hovedtrekk i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) FOR 2016-08-12-974. del I og del III. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren konkurranse med forhandling etter forutgående kunngjøring, jfr §13-1(2). Denne konkurransen innledes med en kvalifiseringsfase. Bare de tilbyderne som oppfyller kvalifikasjonskravene og har blitt invitert vil få anledning til å levere tilbud. Oppdragsgiver planlegger å invitere maksimum fem (5) leverandører til å gi tilbud. Dersom flere enn fem (5) kvalifiserte leverandører leverer forespørsel om deltakelse til konkurransen vil oppdragsgiver velge ut blant disse leverandørene på grunnlag av utvelgelseskriteriene i pkt. 5.
Alle inviterte tilbydere vil få sine tilbud evaluert og bli invitert til eventuelle forhandlinger. Etter forhandlingene og eventuelle oppdaterte tilbud vil endelig evaluering av alle tilbud bli foretatt og kontrakt tildelt. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å ikke gjennomføre forhandlinger hvis det viser seg at forhandling ikke er hensiktsmessig. Tildeling uten forhandling er ikke til hinder for at oppdragsgiver kan avklare og presisere opplysninger i tilbudene.
Det gjøres oppmerksom på at tilbud som inneholder vesentlige avvik fra anskaffelsesdokumentene skal avvises etter forskrift om offentlige anskaffelser § 24-8(1) b. En slik avvisning vil utelukke mulighet for å få forhandle om sitt tilbud.
Tilbyder oppfordres på det sterkeste til å følge de anvisninger som gis i dette konkurransegrunnlaget med vedlegg og stille spørsmål ved uklarheter via anskaffelsesportalen.
Oppdragsgiver viser til konkurransegrunnlagets punkt 10.3 og 10.4 for avvisningsforhold. Tilbyder oppfordres på det sterkeste til å følge de anvisninger som gis i dette konkurransegrunnlaget med vedlegg og stille spørsmål via anskaffelsesportalen ved uklarheter.
Tildelingskriterium 1
Kvalitet og funksjonalitet
Kvalitet og funksjonalitet: • Oppfyllelse av kravspesifikasjon – undervekting 70 %: Vurdering av oppfyllelse og beskrivelser av T- og S/T-krav som angitt i bilag 1. • Presentasjon av løsning - undervekting 30 %: Brukervennlighet og funksjonalitet med særlig vekt på fleksibilitet mht. TRV sitt brukermiljø. System og brukeradministrasjon vil også være momenter i denne gjennomgangen. Ved evaluering av demonstrasjon vil det legges vekt på opplevd brukervennlighet og opplevd funksjonalitet i standardløsningen for å få et bedre helhetsbilde opp mot de behovene som er beskrevet i kundens kravspesifikasjon.
Tildelingskriterium 2
Pris
• Total evalueringssum prisskjema, jf. kolonne D38 • Prissetting av evt. forbehold
Tildelingskriterium 3
Gjennomføringsevne
Gjennomføringsevne • Fremdriftsplan for etableringsprosjektet – undervekting 50 % I hvilken grad leverandørs plan for gjennomføring av leveransen (inkl. forslag til betalingsplan) er realistisk og imøtekommer oppdragsgivers ønsker til leveransedatoer (maksimal leveringstid er 12 mnd fra og med tidspunkt for signering av kontrakt), samt leverandørens forslag til organisering og samarbeid med kunden. Lengre tid for godkjennelse av leveranse enn SSA-L standardbestemmelse i pkt. 3.3 vil også bli vektlagt positivt. Det anses som en fordel om størst mulig andel av etterspurt funksjonalitet, jf. Bilag 1A, som er tilbudt er tatt i bruk hos TRV eller andre kunder. Konkrete planer om utvikling av løsning for å forbedre funksjonalitet utover det som er krevd i bilag 1A vil også kunne vektlegges, og som gir innovasjon og effektiviserer arbeidsprosesser for kunden eller andre aktører i renovasjonsbransjen. Et relevant eksempel her er f.eks. konkrete planer om å ta i bruk AI og maskinlæring for å forbedre løsningen • Teamsammensetning, kompetanse og erfaring hos leverandørs tilbudte nøkkelpersonell - undervekting 50 % Herunder vil følgende bli særlig vektlagt: - Relevant erfaring fra implementering av fagsystem for renovasjonsbransjen - Kjennskap til arbeidsprosesser og utfordringer i renovasjonsbransjen - Relevant erfaring fra tilsvarende rolle i andre prosjekter - Hvorvidt tilbudt nøkkelteam har dokumentert tidligere samarbeid i lignende prosjekter - Utdanningsnivå og relevant arbeidserfaring
Kvalifikasjonskrav 1

Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Tilbyder skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten tilbyder er etablert Dokumentasjon: • Norske selskap: Firmaattest. • Utenlandske selskaper: Dokumentasjon på at selskapet er registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten tilbyderen er etablert. Attesten skal ikke være eldre enn 12 måneder regnet fra fristen for innlevering av tilbud.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    15. mai 2025, 19:01

  2. Frist for spørsmål

    18 døgn

    9. juni 2025, 10:00

  3. Frist for innlevering

    19. juni 2025, 10:00

Se aktive konkurranser som ligner