Anskaffelsen skal dekke oppdragsgivers løpende behov for kontorrelaterte forbruksvarer med god kvalitet til rimeligst mulig pris, og med effektive bestillings- og leveringsrutiner.
Produkter og produktgrupper opplistet i vedlegg 2 - Prisskjema er å anse som hovedsortiment, men det er ønskelig at leverandør skal være oppdragsgivers fullsortimentsleverandør av forbruksmateriell til kontormiljø. Det er dermed inkludert en ikke-ekslusiv opsjon på profileringsartikler og kontormøbler som ikke er obligatorisk for leverandøren å prise og vil ikke bli vurdert i tildelingskriteriet pris, men kan bli inntatt som en del av sortimentet ved inngåelse av kontrakt.
Produktsortiment som etterspørres i prisskjema er:
* Skriveredskaper, som blyanter, penner, merketusjer mm.
* Skriveblokker og andre papirvarer, eksempelvis kopipapir og notatblokker.
* Bevertning, kaffe, te, kjeks og lignende.
* Renhold, oppvaskmiddel, hånddesinfeksjon mm.
* Møteroms- og kontorutstyr, whiteboard med tilhørende utstyr, skrivebordslampe.
* Batterier, småbatterier til mindre elektrisk utstyr.
Opsjonsartikler:
* Profileringsartikler, som kopper, nøkkelbånd og andre artikler brukt til intern og ekstern profilering.
* Kontormøbler, arbeidsbord og kontorstol.